Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #21 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg skal velge meg en liten gave til rundt 200 kroner, og har tenkt på å ønske meg en lyslykt fra Iittala. Jeg liker sand-fargen, men også den matte og kanskje også den blanke. Har forstått det som at de er litt massive og det liker jeg. Men jeg mener å ha fått med meg at de koster rundt 4-500 kroner? Det kommer vel an på hvilken farge man velger, men jeg må sjekke det. Liker disse også, riktignok hvis de er i massiv kvalitet. Jeg liker at ting er tunge, da synes jeg de virker mer "ordentlige". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. juli 2009 #22 Del Skrevet 30. juli 2009 Salg på Rafens rett ved oss nå. 30 % avslag (opphørssalg), så Kiviliyktene koster rundt 60 kr. Rop ut om jeg skal kjøpe til deg, de går unna som varmt hvetebrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. juli 2009 #23 Del Skrevet 30. juli 2009 Forørvig: det var ikke alle farger de hadde inne da jeg var der på tirsdag. Så vidt jeg husker hadde de blanke i ufarget, grønn, klarblå og blå. Mulig at det var noen flere farger også. De skålene du linket til hadde de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #24 Del Skrevet 30. juli 2009 Oi. Nå fikk jeg en sånn jaaa-eller-nei-forresten-for-det-TØR JEG IKKE! Jeg må jo ha en angstnisse som jeg ikke vet om. Det er veldig snilt av deg, men jeg synes det er så skummelt å avtale å møte. Ikke fordi det er deg selvfølgelig (heller tvert imot), men fordi internett og møting og sånt er litt skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 30. juli 2009 #25 Del Skrevet 30. juli 2009 For en nydelig frokost! Jeg starter vanligvis dagen med knekkebrød og leverpostei, men i morges satt jeg faktisk på verandaen med eggerøre. Livet er herlig. Jeg tror min Murakami favoritt må være Trekkoppfuglen, ikke fordi jeg nødvendigvis synes det er den beste boken hans, men fordi det var den første boken jeg leste. Den trakk meg mot resten av forfatterskapet hans, og jeg er utrolig glad for det. Kafka på Stranden må egentlig også nevnes, for jeg synes den er helt utrolig flott, samtidig som jeg gjennom hele boken ventet på noe som aldri kom. I ettertid er jeg ikke sikker på om det gjør så mye, men i perioder underveis føltes det ut som om noe manglet. Jeg skal begynne på Vest for solen, syd for grensen nå snart, når jeg er ferdig med boken jeg leser for tiden. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 30. juli 2009 #26 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei! Er bare innom og legger igjen en hilsen før jeg forter meg på jobb. En bok med bokprat og matprat er absolutt verdt å følge med på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. juli 2009 #27 Del Skrevet 30. juli 2009 Oi. Nå fikk jeg en sånn jaaa-eller-nei-forresten-for-det-TØR JEG IKKE! Og jeg er kliss lik. Så jeg tenkte at jeg kunne sende dem til deg i posten. Herregud, for ei pingle jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #28 Del Skrevet 30. juli 2009 Men øl går så fint, du må jo fylle opp glykogenlagrene dine. Oppkarbing er fine saker. Nemlig! Sett fra et rent nytteperspektiv. Så morsomt at vi er på samme treningsfrekvens for tida! Det er akkurat som du sier, kommer man i riktig modus kommer resultatene av seg selv, og man slipper det evinnelige (og utrolig slitsomme) jaget. Det ser ut til å bli mer fokus på utholdenhetstrening for min del, og ikke bare i tillegg til styrketrening men innimellom også istedet (tenk at jeg sier det!). I stedet for to timers styreøkter fire ganger i uka ser jeg for meg at jeg f.eks. løper først i økta, og tar en kortere styrkeøkt etterpå. Kortere og fortsatt effektivt. Jeg vurderer å gå ned til 3-splitt igjen, siden skulderen er så dårlig, men jeg tar det litt på feelingen ut ifra hva jeg har LYST til etter løpinga. For eksempel. Det er slik jeg føler for det nå, ihvertfall. (Men jeg må jo få sagt én ting, og det er at kroppsfokuset ditt tydeligvis funket bra til bryllupet, for du så fantastisk ut! Ikke bare på grunn av "figuren" - nå hørtes jeg ut som farmor - men det også!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #29 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei Midna! Du er hjertelig velkommen tilbake for bokprat, matprat og annen prat. Og jeg er kliss lik. Så jeg tenkte at jeg kunne sende dem til deg i posten. Herregud, for ei pingle jeg er. Hahahahahahaha! Nå ble jeg kjempeletta! For at du forstår og er lik selv. Hadde du ikke vært slik selv hadde du sikkert syntes jeg var verdens største raring. Nå måtte jeg le høyt av oss begge. Puh. Men atte, hvis du virkelig mener at du gidder å kjøpe og sende meg, er det jo superfint! Helt perfekt, men du har selvfølgelig lov til å ombestemme deg, det blir jo litt mye styr for at en raring skal få kjøpt lyslykter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. juli 2009 #30 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Treningen (og kostholdet) før bryllupet funket knall, det, så det var det ikke noe å utsette på. Det merkelig var faktisk at det var de siste to ukene før, da jeg ikke fikk trent så mye av jobb- og kjas&mas-årsaker, samt spiste mere(og mer usunt), at kiloene virkelig "glapp". Og tusen takk for kompliment. Hahahahahahaha! Nå ble jeg kjempeletta! For at du forstår og er lik selv. Hadde du ikke vært slik selv hadde du sikkert syntes jeg var verdens største raring. Jeg kjenner at jeg synes det er fryktelig godt å ha bekjentskap kun på nett. Jeg vet ikke hvorfor, men for meg er det en fin og nøytral plattform å møtes på. Dermed vil jeg holde bekjentskapene til nettopp det enn så lenge, til tross for at det er mange jeg egentlig kunne tenke meg å møte. Jeg ombestemmer meg kanskje etterhvert, men foreløpig er det slik jeg helst vil ha det. Men det er ikke like lett å forklare det til dem som er litt ivrige på å møtes. Puh. Men atte, hvis du virkelig mener at du gidder å kjøpe og sende meg, er det jo superfint! Helt perfekt, men du har selvfølgelig lov til å ombestemme deg, det blir jo litt mye styr for at en raring skal få kjøpt lyslykter. Jeg kan se hav de har igjen. Jeg rekker ikke innom i dag, dessverre, men skal se hv ajeg kan få til i morgen. Endret 30. juli 2009 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #31 Del Skrevet 30. juli 2009 For en nydelig frokost! Jeg starter vanligvis dagen med knekkebrød og leverpostei, men i morges satt jeg faktisk på verandaen med eggerøre. Livet er herlig. Jeg tror min Murakami favoritt må være Trekkoppfuglen, ikke fordi jeg nødvendigvis synes det er den beste boken hans, men fordi det var den første boken jeg leste. Den trakk meg mot resten av forfatterskapet hans, og jeg er utrolig glad for det. Kafka på Stranden må egentlig også nevnes, for jeg synes den er helt utrolig flott, samtidig som jeg gjennom hele boken ventet på noe som aldri kom. I ettertid er jeg ikke sikker på om det gjør så mye, men i perioder underveis føltes det ut som om noe manglet. Jeg skal begynne på Vest for solen, syd for grensen nå snart, når jeg er ferdig med boken jeg leser for tiden. Gleder meg Det er deilig å ha tid nok om morgenen (eller ihvertfall når man står opp *host*) til å lage litt god mat, drikke noen kopper kaffe, lese aviser og helst sitte ute på verandaen i sola (mimrer tilbake til ferien i år ). Har du ferie nå? Moro at favoritten din er Trekkoppfuglen, og jeg forstår begrunnelsen! Jeg kjenner det litt slik for Kafka på stranden også, som var den første jeg leste av HM. Jeg elsket boka uansett, men den betyr litt ekstra siden det var der jeg ble "introdusert", som du skriver om. Det du sier om å vente på at det skal skje noe tror jeg er litt av grunnen til at man enten elsker disse bøkene, eller ikke fatter poenget (?). Hvis jeg ikke hadde fått opplevelsen av "magien" i bøkene, hadde jeg vel syntes de var latterlige detaljerte og uten faktisk innhold tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #32 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg kjenner at jeg synes det er fryktelig godt å ha bekjentskap kun på nett. Jeg vet ikke hvorfor, men for meg er det en fin og nøytral plattform å møtes på. Dermed vil jeg holde bekjentskapene til nettopp det enn så lenge, til tross for at det er mange jeg egentlig kunne tenke meg å møte. Jeg ombestemmer meg kanskje etterhvert, men foreløpig er det slik jeg helst vil ha det. Men det er ikke like lett å forklare det til dem som er litt ivrige på å møtes. Nei, og derfor er jeg så glad for at vi er like der! Jeg vil jo ikke virke frekk eller uinteressert, siden det ikke er det det handler om. Som du også skriver, er det jo noen jeg faktisk kunne tenke meg å treffe i virkeligheten, men samtidig er det så greit og fint å holde ting på nett. Ihvertfall inntil videre. Ang. lyktene så er det kjempe om du får tid til å stikke innom og kikke i morgen (men ikke stress med det). Tusen takk! Hvis du er innom, kunne du sett hvilke farger (+ pris) de har disse andre jeg linket til i også, og løfte på en for å sjekke at den er av "solid" kvalitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. juli 2009 #33 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg skal se hva jeg får til i morgen av løfting og kvalitetssjekking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #34 Del Skrevet 30. juli 2009 Takk. (men jeg understreker: ikke stress med det!) [bimboalarm] Det rykker i handle-genene mine om dagen. Jeg tror kanskje jeg kan ta meg råd til noen innkjøp til høsten, og jeg gleder meg til jeg kommer tilbake til byen og kan finne dem! Jeg er litt usikker på denne (lurer på om jeg synes den er litt fin fordi modellen hadde så fint ansikt, eller om det faktisk er pga kjolen), liker "Fairy dress" i svart og rød, denne genseren og en genser til. De fire første er fra Mette Møller, den siste genseren fra Taule. Ingen av plaggene var kanskje av typen må ha, men det finner man først ute når man prøver på uansett. Ja, også må jeg innom Tulip & Tatamo, de har bare ikke lagt ut noe på hjemmesidene ennå. Nå kunne jeg ønske jeg måtte en snartur til en by med Møysalen-butikk også - det er så utrolig mye stilig der, men ingen butikker i min by, dessverre. Jeg har forresten vanskelig for å betale mye (opptil 1500,-) for en genser, kan noen fortelle meg hvorfor? Jeg kan f.eks. bruke mye penger på sko, men ikke på vesker. Mye penger på kjoler og bukser, men ikke på gensere. Kanskje fordi jeg tror jeg kan finne OK nok gensere til en billigere pris, siden det uansett er til hverdagsbruk. Jeg burde kjøpe meg ny kåpe, siden den svarte som jeg er så glad i nå ser ut som om den er brukt i 20 år sammenhengende. Jeg har en rød, som jeg også er glad i, men jeg vil ha en mørk kåpe i tillegg. Den forrige tror jeg faktisk jeg fikk tak i på Mango. Bla bla bla ... bla bla. Hvor kom dette fra? Jaja. Jeg satte ihvertfall på alarm. [/bimboalarm] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #35 Del Skrevet 30. juli 2009 Nå kom jeg på hvorfor jeg holdt denne klestiraden over. Det begynte egentlig med at jeg hadde litt lyst på en knall gul regnfrakk med litt kult snitt. Jeg har sett det i en Møysalen-butikk (tror jeg), sammen med en annen veldig tøff kåpe i litt surrealistisk stil som jeg såvidt kjøpte (angrer på at jeg ikke gjorde det!). Det er litt dumt av meg å kjøpe slike "voldsomme" plagg siden jeg må være i riktig humør for å gå med det, men det hadde jo ræska litt opp i en ellers noget kjedelig garderobe. Det samme med Ilse Jacobsen-gummistøvler. Jeg føler ikke gummistøvel-behovet veldig sterkt, men med slike og en knallgul regnfrakk ville kanskje regndagene blitt litt morsommere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 30. juli 2009 #36 Del Skrevet 30. juli 2009 Så moro med bokprat! Hva slags type bok er Labyrinten? Bak på boken står det er en blanding av DaVinci-koden, Ringenes Herre og Rosenes bok. Handlingen er fra middelalderen, og jeg er en sucker for gode middelalderhistorier. Arn-serien og Havets Katedral gikk fort unna... Skjønner hva du mener med genserprisen, men jeg har funnet ut i det siste at gensere i gode naturmaterialer holder seg fine mye lenger, mens gensere fra HM og Zara gjerne nupper seg etter en vask... Prøver å tenke at jeg skal heller kjøpe ferre plagg med bedre kvalitet, men ikke alltid like lett.... En gul regnfrakk vil iallefall lyse opp en grå regndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 30. juli 2009 #37 Del Skrevet 30. juli 2009 Gul regnfrakk er jo kjempestilig da!! Jeg elsker å kle meg i klesplagg med sterke farger, jeg har turkise Ilse Jacobsen støvler sammen med en regnkåpe fra Marimekko Jeg blir så glad av å omgi meg med farger Jeg kjenner ikke til Møysalen butikker, tror det er butikker out of my league budsjettmessig. Jeg har aldri noensinne betalt 1000 kr for en genser, syns det er greit med priser +/- 500 kr. Kanei har forøvrig helt rett, gensere i naturmaterialer holder seg mye lengre enn gensere fra blant annet HM som gjerne består av akryl... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 30. juli 2009 #38 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg husker jeg svarte engang når jeg fikk spørsmål om hva slags bøker jeg liker, at jeg gjerne leser vakre bøker uten mening. Mente det vel ikke så bokstavlig som det kunne høres ut, men da hadde jeg blant annet Kafka på stranden i minne, en bok med handling, men som kanskje i det store og det hele handler mer om følelser enn historien. Ikke at jeg ikke liker vakre bøker med mening, eller handling, for det gjør jeg jo også Jeg har ferie ja, det er ganske deilig, men jeg kjenner at jeg snart trenger hverdagen igjen. Dagene blir litt lange, selv om jeg koser meg veldig. Jeg har alltid ønsket meg sennepsgul vinterkåpe, men ikke funnet en som jeg har villet legge særlig penger i. Kanskje jeg finner en i høst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #39 Del Skrevet 30. juli 2009 Bak på boken står det er en blanding av DaVinci-koden, Ringenes Herre og Rosenes bok. Handlingen er fra middelalderen, og jeg er en sucker for gode middelalderhistorier. Arn-serien og Havets Katedral gikk fort unna... Jeg har også sansen for "middelaldergreier" (vet ikke helt hvorfor, men det er fascinerende på et vis), så kanskje jeg skal prøve? Jeg elsker Ringenes Herre, men har ikke lest verken Da Vinci-koden (!) eller Rosenes bok. Skjønner hva du mener med genserprisen, men jeg har funnet ut i det siste at gensere i gode naturmaterialer holder seg fine mye lenger, mens gensere fra HM og Zara gjerne nupper seg etter en vask... Prøver å tenke at jeg skal heller kjøpe ferre plagg med bedre kvalitet, men ikke alltid like lett.... Det er det jeg også vil og egentlig pleier. Problemet er egentlig bare at når jeg skal bruke mye penger skal jeg være skikkelig fornøyd også, og siden jeg er litt sær er det heller sjelden jeg kommer over plagg jeg har skikkelig lyst på (at jeg sjelden finner noe har nok sammenheng med at jeg ikke kan fordra å løpe rundt i butikk etter butikk for "å kikke" ). Men jeg angrer aldri på de litt dyrere klærne jeg kjøper, siden det er kvalitet som holder lengelenge. Jeg bruker alltid klærne mine til de nesten faller av av seg selv, så det er jo egentlig helt OK selv om det blir mye penger der og da. Takk for genserargumentet forresten. Gul regnfrakk er jo kjempestilig da!! Jeg elsker å kle meg i klesplagg med sterke farger, jeg har turkise Ilse Jacobsen støvler sammen med en regnkåpe fra Marimekko Jeg blir så glad av å omgi meg med farger Så morsomt! Jeg beundrer dere som kler dere med farger og skulle gjerne vært litt mer "der" selv. Jeg liker farger godt, men det blir ofte til at jeg velger svart, hvitt, grått fordi det er jo så anvendelig osv. osv. Skal la meg inspirere av deg! Er Ilse Jacobsen-støvlene gode å bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #40 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg husker jeg svarte engang når jeg fikk spørsmål om hva slags bøker jeg liker, at jeg gjerne leser vakre bøker uten mening. Det var et godt og fint svar! Det er jo nettopp vakre de er, selv om det ikke nødvendigvis er et konkret hendelsesforløp som er i fokus. Jeg fikk litt samme følelsen med A farewell to arms av Hemingway, faktisk. Den har jo handling, men det var følelsen jeg fikk da jeg leste, mye på grunn av måten det engelske språket ble brukt på, som gjorde at det er en av mine favoritter. Jeg likte Vindens Skygge på norsk, men fikk en annen og "dypere" følelse da jeg leste den på engelsk. Men du beskrev det altså på en veldig fin måte, jeg klarer sjelden å beskrive hvorfor jeg liker noe og derfor er jeg dårlig anmelder-materiale. Skal forresten notere den sennepsgule vinterkåpa bak øret, og si ifra om jeg ramler over noe. Ellers kan jeg godt ta noen av feriedagene dine hvis du blir for lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå