Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Bare lurer; hvor mye bruker du på deg selv i mnd, klær og lommepenger? Svar gjerne med alder og fam situasjon! Og hva gar penge til, konserter, kafe besøk, ?
Gjest gift kvinne 40+ Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Jeg bruker minimalt på meg selv i mnd... max 5000 i året, det vil si 3-400 kr mnd til hudkrem, frisør, sminke, badeolje og klær, kafébesøk, kino og bowling. Jeg er gift, to tenåringsbarn, og er i 40-årene. Men jeg er sparsommelig av natur, tar veldig godt vare på det jeg har av klær, alt jeg har er klassisk snitt, rent og helt. Jeg bruker lite sminke, klipper meg hos lærlinger... det eneste jeg egentlig bruker penger på, er undertøy, en spesiell hudkrem, og badeolje fra apoeket. Kafé går jeg veldig sjeldent på, i så fall tar jeg bare en kopp te/sjokolade, kino er jeg på et par ganger i året sammen med barna, konserter er jeg på 3-4 ganger i året, men det er konserter med ingen eller lav inngangspris. Jeg skal egentlig ha 1500 kr mnd til "lommepenger", men de har en tendens til å med i "det store sluket".
Cæmis Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Etter regninger er betalt og vi har lagt av til sparing har vi ca 5000-9000 kr hver til bruk. varierer fra mnd til mnd pga regninger. Dette går til mat, frisør, spontan reiser, klær, kino, spise ute, gaver ++. Vi legger ofte mer inn til sparing i slutten av mnd når vi ser hvor mye vi har igjen før neste lønning kommer. Vi er et ungt samboerpar.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Jente på 24 her. Studerer på fulltid, og jobber kun om sommeren. Bruker vel rundt 500-700 i mnd. på "meg selv", altså på kino, klær, evt. konsert, gå ut på byen m.m. Det er ikke stort synes jeg, men slik er det nå å være student Lært meg en god del sparetips etter å ha studert i fem år nå ;P
Zzyzx Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 (endret) Alt i alt, til hobby, klær, kosmetikk, kafé og annet "tull" så bruker jeg kanskje 4-5000 i måneden. Dyre hobbyer står for det meste av den utgiftsposten. 29, samboer, ingen barn og full jobb. Endret 29. juli 2009 av Zzyzx
Inx Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 (endret) Det varierer veldig fra måned til måned. Gjennomsnittelig bruker jeg vel 3000-4000 per mnd på unødvendig forbruk. Jeg er 26, singel og i fast jobb. Endret 29. juli 2009 av Inx
Gjest Chrizzy Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Jeg bruker alt for lite penger på meg selv, og det burde jeg slutte med!!!
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Jeg bruker ca 10 000 på meg selv pr mnd, er 31 år og gift. Det går stort sett til klær, egenpleie, turer og sosiale aktiviteter.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 36 år, samboer, 2 barn. Alltid vært sparsommelig og brukt lite på meg selv, men driver og lærer meg å unne meg goder. Tjener relativt godt (halv milll), så sier til meg selv at jeg godt kan unne meg en tur til frisøren før jul og før ferien. Jeg unner meg også å trene på et senter. Kjøper nye klær sjeldent, men kjøper gjerne blomster og gaver. Samboer har en annen innstilling til livet, han bruker masse på seg selv uten å blunke, og skjemmer bort barna.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 36 år, samboer, 2 barn. Alltid vært sparsommelig og brukt lite på meg selv, men driver og lærer meg å unne meg goder. Tjener relativt godt (halv milll), så sier til meg selv at jeg godt kan unne meg en tur til frisøren før jul og før ferien. Jeg unner meg også å trene på et senter. Kjøper nye klær sjeldent, men kjøper gjerne blomster og gaver. Samboer har en annen innstilling til livet, han bruker masse på seg selv uten å blunke, og skjemmer bort barna. Vi bruker ca 15 000 kr hver på oss selv hver måned. Treningsstudio, hud, hårpleie, spa medlemskap i golfklubb 1-2 helger på hotell hver måned, evt shopping i UK eller en helgetur til Roma 2-3 restaurant besøk pr uke + Ferier Jeg tjener 800 000 og han ca 1,1 mill
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #11 Skrevet 4. august 2009 Hei, 25 år, singel, etter utgiftene er betalt bruker jeg cirka 30 000 på meg selv.
PecanPie Skrevet 5. august 2009 #12 Skrevet 5. august 2009 21, student, samboern. Etter at husleie, strøm, sparing og andre faste utgifter er dratt fra lån og lønn sitter jeg igjen med 5-6000 kr. Hva som går til mat, leilighet og meg selv er litt flytende.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #13 Skrevet 6. august 2009 37 år, singel og forsørger 2 barn i barneskolen alene. Jeg bruker nok i snitt 2-3000 kroner på meg selv i måneden. Men kun 3-500 av dette går til kino, konserter, ut og spise, frisør, egenpleie etc. Resten av beløpet går til studier og reiser i forbindelse med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå