Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Et sårt tema dette. Jeg vet at mange damer rett og slett er aseksuelle og en kjenning har sagt at hun godt klarer seg uten sex etter barna er produsert. Damer har alle minst 500 forskjellige komplekser om kropp/fitte/sex/selvbilde og gud vet ikke hva. Kanskje du har funnet deg ei som rett og slett ikke har noe utbytte av sex pga et kompleks eller noe som føkker opp hodet hennes...

Du snakker mye om straff her. Hva er da bakgrunnen for denne straffen din ?

I tillegg så snakker du om medisinering og at du ikke klarer å runke. Hva er da bakgrunnen for dette da?

Det er noen kvinner som rett og slett aldri får lyst på sex igjen - etter å ha født barn .

Kan skyldes traumatiske vonde fødselsopplevelser , skader / ubehag i underliv etterpå i kombinasjon med psykiske sperrer imot sex .Har lest om kvinner som syns bare tanken på sex blir rett og slett bare ekkelt og kvalmt - etter at de har født barn .

Hvordan var kona hans før hun fikk barn da - med tanke på sex ?

Skrevet

VIS HENSYN

På et så stort forum som Kvinneguiden er, vil det alltid være mange brukere med vidt forskjellige bakgrunner. Emner som blir diskutert her inne vil for noen høres ut som tullesaker, mens det for trådstarter er slik livet er nå. Vi kan ikke stemple tråder som tulletråder bare fordi vi ikke selv har vært i den situasjonen og ber derfor om at heller ikke dere gjør det. For alt vi vet har trådstarter brukt lang tid på å få mot nok til å i det hele tatt poste her om en veldig vanskelig situasjon.

Jeg ber derfor om at dere tenker dere om før dere poster, for ikke å gjøre en allerede tung situasjon verre for trådstarter.

Helen, mod.

Gjest womenwomen
Skrevet
VIS HENSYN

På et så stort forum som Kvinneguiden er, vil det alltid være mange brukere med vidt forskjellige bakgrunner. Emner som blir diskutert her inne vil for noen høres ut som tullesaker, mens det for trådstarter er slik livet er nå. Vi kan ikke stemple tråder som tulletråder bare fordi vi ikke selv har vært i den situasjonen og ber derfor om at heller ikke dere gjør det. For alt vi vet har trådstarter brukt lang tid på å få mot nok til å i det hele tatt poste her om en veldig vanskelig situasjon.

Jeg ber derfor om at dere tenker dere om før dere poster, for ikke å gjøre en allerede tung situasjon verre for trådstarter.

Helen, mod.

Ja - fullstendig enig med moderator her .Vis respekt !

Uansett TS - leste et innlegg på internett om kanskje sanfunnets aller største tabu tema .Som der ikke finnes informasjon om i medier .Svært skjelden man leser om problemet :

- Det å overhodet ikke ha sex innenfor ekteskap og parforhold .

Dette er du neppe alene om - men det finns forferdelig lite informasjon om dette , dermed føler de som er rammet av dette - seg sikkert forferdelig alene .Og kanskje til og med tror de at det er noe veldig galt med dem selv som mennesker - siden de har fått et slik samliv / ekteskap .Må være fryktelig ødeleggende for selvbildet sitt .

Mange KG brukere er fryktelig unge og har selv lite livserfaring og innsikt .Dermed tror de kanskje dette er en tulle tråd .Men det er forde de mangler insikt .

Finns mange mennesker som faktisk ikke kan ha sex - pga sykdom og skader .

Og det er jo kjempe alvorlig - for de som rammes .Så vis respekt for et så alvorlig tema - folkens ! Alle kan vi havne borti lignende situasjon som TS selv .

Er ingen selvfølge at vi skal være unge og friske hele livet .

Skrevet

Vanskelig problemstilling gitt. Vet ikke om jeg har så mye å komme med, men jeg skjønner at utroskap, onani o.l. ikke egentlig er et tema her. Det jeg lurer på er om dere har gått i samlivsterapi? Det kan jo ikke være spesielt greit for noen av dere å leve i et forhold som utifra det jeg skjønner er lite intimt og kjærlig.

Skrevet
*klipp*

Helen, mod.

Veldig mange har vist respekt og forsøkt å stille oppfølgingsspørsmål, komme med råd osv, men får bare dritt tilbake. Det blir jo håpløst å svare på en seriøs måte når TS tar alt som kritikk og "mobbing" uansett.

Skrevet

Du kan ikke onanere pga. medisiner, men du kan ha sex? Høres veldig rart ut, syns jeg. Men jeg skal ikke legge meg opp i det...

Ikke vær utro. For din egen, din kones og dine barns skyld. Det gagner ingen i lengden. Da er det bedre å suck it up og be om skilsmisse. For mange er sex en viktig del av livet, og jeg på det som helt greit å ende et forhold hvis den ene parten ikke vil ha sex. For min del er sex en av to ting som skiller mellom vennskap og partnerskap.

Du kan jo foreslå samlivsterapeut eller sexolog. At hun ikke har noe behov for å ha sex er en dårlig grunn. Det må jo ligge noe mer bak. Jeg vet jo at noen mennesker er aseksuelle, men da har de vel alltid vært det? Hvis dere har to barn er det tydelig at hun ville ha sex en gang i tiden.

Gjest Gjest
Skrevet
Da vet du ikke mye om antideppresiva. De gjør noe med sexlysten. det var problemstillingen at en f. eks hustru kan nekte deg sex i mange år. Hvilke alternativer finnes? Det er ikke bare selve sex'n , men prinsipper og holdninger. Skal det være slik i et ekteskap? Hvilke mulihgeter finnes? Skal man bare dra av gårde eller finne noen "på si" Noe som er en veldig dårlig løsning. Du vet sikkert meget godt at enkelte medisiner reduserer sexlysten, ihvertfall bør du vite det.

Dette er snålt du klager ov ikke noe sex, kan ikke onanere pga medisiner, men kan ha sex på de medisinene. Hvordan går dette opp a?

Kjerringa di vil nok ha sex og har vel hels trolig dette også, bare ikke med deg.

Skrevet

lite sex, lite sexlyst.

Ingen sex, overhodet ingen sexlyst.

Hvis du noen gang skal komme deg opp og frem her i livet, må du nok revurdere partneren din.

Noen ganger kan gresset være grønnere på andre siden!

Skrevet
lite sex, lite sexlyst.

Ingen sex, overhodet ingen sexlyst.

Hvis du noen gang skal komme deg opp og frem her i livet, må du nok revurdere partneren din.

Noen ganger kan gresset være grønnere på andre siden!

Du da minemor? Lysten ok ? ;)

Skrevet
Vi har snakket om det minst 100 ganger! Og jeg har blitt deprimert av dette og går til behandling. Det er så ille. det er IKKE snakk om tvang, har ikke vært nevnt. Men jeg lurer litt på hva andre i samme situasjon ville ha gjort. 16 år er lang tid uten noen form for sex. Jeg er blitt ufør.

Jeg personlig ville ha avsluttet forholdet for lenge siden, for verken jeg eller partneren ville hatt godt av å leve på denne måten i 16 år. Det er et valg du tar, enten du velger å leve livet med sexnekt og påfølgende depresjoner og uførhet, eller om du tar ut skilsmisse og går videre og finner en dame som passer deg bedre. Jeg skjønner ikke det der med å holde ut, det er ingen som premierer deg for det.

Ta ansvar for deg selv og kom deg ut.

Skrevet

Etter gjentatte ryddinger stenges nå tråden.

Helen, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...