Gjest Iah Skrevet 29. juli 2009 #21 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har lovet min mann å holde sammen i gode og mindre gode dager, og om de mindre gode dagene betyr ingen sex, får jeg finne en måte å takle det på. Det kunne ikke falle meg inn å på noen måte tvinge eller presse mannen min til å ha sex. Forøvrig finnes det flere tråder her om kvinner som lever med menn uten sexlyst. Og det er vel og bra. Men 16 ÅR uten sex, er etter min mening for mye å forvente at partneren skal finne seg i.
Noli Skrevet 29. juli 2009 #22 Skrevet 29. juli 2009 Og det er vel og bra. Men 16 ÅR uten sex, er etter min mening for mye å forvente at partneren skal finne seg i. Selvfølgelig. Og ingen har påstått at han må finne seg i det. Men siden tvang ikke er et alternativ, er det jo ikke så mange andre løsninger igjen. Og jeg hadde hatt veldig stort forståelse om noen avsluttet et ekteskap på grunn av manglende sex når det er så ekstremt som dette. Men, når skillsmisse, utroskap eller onani alle sammen er utelukket - hvilke svar forventer man å få da? Selvsagt; snakk med kona. Men vil tippe det er prøvd en gang eller to i løpet av disse 16 årene.
ixxet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #23 Skrevet 29. juli 2009 Selvfølgelig. Og ingen har påstått at han må finne seg i det. Men siden tvang ikke er et alternativ, er det jo ikke så mange andre løsninger igjen. Og jeg hadde hatt veldig stort forståelse om noen avsluttet et ekteskap på grunn av manglende sex når det er så ekstremt som dette. Men, når skillsmisse, utroskap eller onani alle sammen er utelukket - hvilke svar forventer man å få da? Selvsagt; snakk med kona. Men vil tippe det er prøvd en gang eller to i løpet av disse 16 årene. Vi har snakket om det minst 100 ganger! Og jeg har blitt deprimert av dette og går til behandling. Det er så ille. det er IKKE snakk om tvang, har ikke vært nevnt. Men jeg lurer litt på hva andre i samme situasjon ville ha gjort. 16 år er lang tid uten noen form for sex. Jeg er blitt ufør.
Gjest Iah Skrevet 29. juli 2009 #24 Skrevet 29. juli 2009 Jeg hadde pakket snippsekken for mange mange år siden, hvis jeg var i din situasjon.
Polly Ester Skrevet 29. juli 2009 #25 Skrevet 29. juli 2009 Vi har snakket om det minst 100 ganger! Og jeg har blitt deprimert av dette og går til behandling. Det er så ille. det er IKKE snakk om tvang, har ikke vært nevnt. Men jeg lurer litt på hva andre i samme situasjon ville ha gjort. 16 år er lang tid uten noen form for sex. Jeg er blitt ufør. Fakta er at du ikke får sex av kona di. Fakta er at du ikke vil/kan onanere. Fakta er at du ikke vil være utro. Fakta er at du ikke vil skilles. Jeg skjønner ikke hva annet du kan finne på... annet enn å bare leve i den situasjonen du har og ikke ha sex resten av livet...
Gjest Euforia Skrevet 29. juli 2009 #26 Skrevet 29. juli 2009 Snakk med fruen om det og si at du ser på det som et problem?
Gjest Chiffon Skrevet 29. juli 2009 #27 Skrevet 29. juli 2009 Du vil ikke skille deg, ikke være utro, ikke onanere, men syte, det kan du. Du kan ikke tvinge kona til noe som helst, så da får du ta ansvar selv. Rett og slett bli litt mann.
Gjest Chrizzy Skrevet 29. juli 2009 #28 Skrevet 29. juli 2009 Men hva med deg, da!!?? Det er rimelig egoistisk å nekte deg å ha et sexliv, kun fordi hun selv mangler lyster. Jeg ville gitt kona valget mellom skilsmisse, tillatelse til å ta en elskerinne, eller eventuelt at hun fikk brette ned trusa! Ville du virkelig det? Fortsatt å være gift og finne deg en elskerinne om du fikk tillatelse?
Gjest brutal_mann Skrevet 29. juli 2009 #29 Skrevet 29. juli 2009 Jeg er en mann som ikke har hatt sex på 16 år fordi min kone ikke vil eller ønsker å ha sex. Har ingen behov for det sier hun. Det er en smule frustrerende, så jeg lurer på hva bør og kan jeg gjøre med det. Tar i mot gode råd og tips. Bare så det er klart skilsmisse er ikke aktuelt. Vi har hatt sex for maange år siden og fikk to barn. Etter det ingen ting. Da hadde jeg funnet meg en elskerinne eller to. Og gjort kona oppmerksom på valget og hvorfor. Meeen. Sånn egentlig hadde jeg aldri vært gift så lenge med en kvinne som nektet å ha sex med meg.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #31 Skrevet 29. juli 2009 Kunne vært interresant å få høre kvinnens versjon.. Hva tenker hun om å leve i et ekteskap hvor hun ikke har orket sex med mannen på 16 år?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #32 Skrevet 29. juli 2009 Onani er sex, men du kan ikke onanere? Hvordan kan du da ha sex ellers? Du må nok ta ett valg for deg selv. Enten leve resten av forholdet uten sex, eller avslutte forholdet. Det er ingen andre som kan velge for deg. Det er ditt ansvar å bestemme deg for hva du kan leve med.
Nienna Skrevet 29. juli 2009 #33 Skrevet 29. juli 2009 Du sier du har pratet om det med henne 100 ganger, men hvilken innfallsvinkel har du brukt? Nå er dette en litt vanskelig situasjon for meg å sette meg inn i fra hennes side, men jeg kan forestille meg jeg hadde blitt irritert og lite åpen for å endre meg/mine holdninger dersom det ble tatt opp med vinklingen "jeg trenger sex, og du er ego som ikke gir meg sex" eller ett forsøk på å gi meg dårlig samvittighet for at du slet psykisk, og dette var min skyld, siden jeg ikke gav deg sex. Nå sier ikke jeg at det er slik du har tatt det opp med henne, men kanskje de vinklingene du har brukt bare ikke når inn til henne? Eller kanskje du legger det frem på en slik måte at hun rett og slett ikke klarer å forstå omfanget? Jeg kan forestille meg at en del av problemet her for deg ikke nødvendigvis er selve sexen og utløsningen, men nærheten, kjærligheten og kosen du også går glipp av. En måte å ta det opp på kan jo være litt forarbeid også en romantisk middag. Beregn ett par uker til å være litt ekstra omsorgsfull og oppmerksomhetsfull, gjøre alle de små ekstra tingene i hverdagen. Selv om hun skal på jobb en time før deg, stå opp og lag kaffe til henne, dekke frokostbordet. Gi henne en god skuldermassasje mens hun ser TV, fortell henne at du elsker henne, er glad i henne. Følg med og merk deg det når hun skifter klær, og bemerk at det ser bra ut, og hvorfor. For eksempel "wow, puppene dine så fantastiske ut i den toppen". Rund av ukene med en middag, og spør henne hvordan hun har likt de siste ukene. Kommenter noen av de tingene du har gjort ekstra, og spør om ikke dette er noe hun eventuelt har savnet, eller noe hun likte. Forklar at all den oppmerksomheten kan sammenlignes med sex. Noe som rett og slett gjør en vanskelig og grå hverdag både lysere og mer utholdelig. Selvsagt, det der er bare en vill idé fra min side, om det kan funke på din kone er jo noe helt annet. Det blir opp til deg å vurdere/teste. =)
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #34 Skrevet 29. juli 2009 Hvorfor vil hun ikke ha sex med deg? Ser ikke at det står noen steder,og er vel kansje der du må begynne. Skal ett problem løses må du begynne med bunnen i problemet. Har dere da en god kommunikasjon er det mulig det kan bli en god samtale ut av det,og dere kan finne en løsning som dere begge kan leve med. Du skriver ikke hvor gamle dere er,men er det hormonellt ifra hennes side? Da er det jo som regel ganske enkle tiltak som skal gjøres før hun antagelighvis får litt sexlyst tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #35 Skrevet 30. juli 2009 Hvorfor vil hun ikke ha sex med deg? Ser ikke at det står noen steder,og er vel kansje der du må begynne. Skal ett problem løses må du begynne med bunnen i problemet. Har dere da en god kommunikasjon er det mulig det kan bli en god samtale ut av det,og dere kan finne en løsning som dere begge kan leve med. Du skriver ikke hvor gamle dere er,men er det hormonellt ifra hennes side? Da er det jo som regel ganske enkle tiltak som skal gjøres før hun antagelighvis får litt sexlyst tilbake. Det at de ikke har hatt sex på så mange år, er visst en hevnaksjon fra konas side i følge trådstarter.. (Jeg mener det sto i siste innlegg på første side) Det står ingenting om hva det er en hevn for...
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #36 Skrevet 30. juli 2009 Det at de ikke har hatt sex på så mange år, er visst en hevnaksjon fra konas side i følge trådstarter.. (Jeg mener det sto i siste innlegg på første side) Det står ingenting om hva det er en hevn for... Sorry, husket feil.. Det var straff, ikke hevn, som var bakgrunnen for at de ikke har sex.
ixxet Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #37 Skrevet 30. juli 2009 Onani er sex, men du kan ikke onanere? Hvordan kan du da ha sex ellers? Du må nok ta ett valg for deg selv. Enten leve resten av forholdet uten sex, eller avslutte forholdet. Det er ingen andre som kan velge for deg. Det er ditt ansvar å bestemme deg for hva du kan leve med. Det er ikke berøring engang i dette forholdet. Vi er kun "gode" venner som administrer et hjem. Ingen kjærlighet i det hele tatt. Jeg vet ikke hvorfor hun ikke vil ha sex med meg, men hun vil heller ikke med andre menn. Det er jeg sikker på. Å leve et langt liv uten å gi eller ta kjærlighet er ganske tøft. Jeg har aldri presset henne og mener jeg har vært meget tålmodig. Jeg vet ikke om hun er glad i meg. Sånn prat er nærmest tabu her. Men man kan sikkert leve uten kjærlighet og sex, hvis man anstrenger seg litt.
Polly Ester Skrevet 30. juli 2009 #38 Skrevet 30. juli 2009 Men man kan sikkert leve uten kjærlighet og sex, hvis man anstrenger seg litt. Med fare for å høres veldig kynisk og kald ut: ja, det ser jo ut som det går an dersom du allerede har levd i 16 år uten kjærlighet og sex... Det var en som lurte på hvordan det skulle gå an å ha sex med kona hvis det er så at du ikke kan onanere, og det lurer jeg på også.
ixxet Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #39 Skrevet 30. juli 2009 Med fare for å høres veldig kynisk og kald ut: ja, det ser jo ut som det går an dersom du allerede har levd i 16 år uten kjærlighet og sex... Det var en som lurte på hvordan det skulle gå an å ha sex med kona hvis det er så at du ikke kan onanere, og det lurer jeg på også. Ikke heng deg opp i det. Må noen alltid gjøre narr av folk? Problemstillinga er: Å nekte noen sex i mange år, hvordan takler jeg/ du det? Hvis jeg ville kunne jeg sikkert greid det, men det er ikke saken. Kan vi ikke prøve å være litt saklig nå, og glemme at jeg er en mann, det kan være omvendt og. Det må være mulig å diskutere uten å bli latterliggjort pga medisinbruk. Det er ikke bestandig så greit å være syk. Men man må bare gjøre det beste ut av situasjonen .
Gjest atsap Skrevet 30. juli 2009 #40 Skrevet 30. juli 2009 (endret) Ikke heng deg opp i det. Må noen alltid gjøre narr av folk? Problemstillinga er: Å nekte noen sex i mange år, hvordan takler jeg/ du det? Et sårt tema dette. Jeg vet at mange damer rett og slett er aseksuelle og en kjenning har sagt at hun godt klarer seg uten sex etter barna er produsert. Damer har alle minst 500 forskjellige komplekser om kropp/fitte/sex/selvbilde og gud vet ikke hva. Kanskje du har funnet deg ei som rett og slett ikke har noe utbytte av sex pga et kompleks eller noe som føkker opp hodet hennes... Du snakker mye om straff her. Hva er da bakgrunnen for denne straffen din ? I tillegg så snakker du om medisinering og at du ikke klarer å runke. Hva er da bakgrunnen for dette da? Endret 30. juli 2009 av Helen
Fremhevede innlegg