ixxet Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Jeg er en mann som ikke har hatt sex på 16 år fordi min kone ikke vil eller ønsker å ha sex. Har ingen behov for det sier hun. Det er en smule frustrerende, så jeg lurer på hva bør og kan jeg gjøre med det. Tar i mot gode råd og tips. Bare så det er klart skilsmisse er ikke aktuelt. Vi har hatt sex for maange år siden og fikk to barn. Etter det ingen ting.
Noli Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Da må du bare onanere da. Hun kan ikke tvinges til sex, og du vil ikke skille deg.
ixxet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2009 Da må du bare onanere da. Hun kan ikke tvinges til sex, og du vil ikke skille deg. Hei. Var det ironi? Jeg hadde håpet på noen seriøse svar, dette er ikke tull. Onani er uaktuelt da jeg går på medisiner. Synes ikke dette er noe å fleipe med. Tenk deg situasjonen selv.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Det er vel ikke rart folk er utro sier jeg bare.....
slumkim Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Jeg er en mann som ikke har hatt sex på 16 år fordi min kone ikke vil eller ønsker å ha sex. Har ingen behov for det sier hun. Det er en smule frustrerende, så jeg lurer på hva bør og kan jeg gjøre med det. Tar i mot gode råd og tips. Bare så det er klart skilsmisse er ikke aktuelt. Vi har hatt sex for maange år siden og fikk to barn. Etter det ingen ting. Skjønner at du ikke vil skille deg, og av de få linjene du har skrevet, så mener jeg å også se at du er en person med såpass mye integritet at det også er uaktuelt for deg å være utro. Okey, hun har mistet all sin sexlyst, men ikke du. Eneste løsningen jeg kan da se, er at du prater med henne om det, og får tillatelse til å skaffe deg det et annet sted. Med tillatelse er det da heller ikke utroskap. Hvis ikke hun da biter tenne sammen og ofrer litt for deg, etter at du nå har ofret deg i 16 år uten en eneste godbit. Ønsker deg lykke til, og håper dere finner en løsning dere begge kan leve med.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Hei. Var det ironi? Jeg hadde håpet på noen seriøse svar, dette er ikke tull. Onani er uaktuelt da jeg går på medisiner. Synes ikke dette er noe å fleipe med. Tenk deg situasjonen selv. Jeg bare lurer på hvilke medisiner som gjør at det er uaktuelt å onanere?
ixxet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2009 Jeg bare lurer på hvilke medisiner som gjør at det er uaktuelt å onanere? Da vet du ikke mye om antideppresiva. De gjør noe med sexlysten. det var problemstillingen at en f. eks hustru kan nekte deg sex i mange år. Hvilke alternativer finnes? Det er ikke bare selve sex'n , men prinsipper og holdninger. Skal det være slik i et ekteskap? Hvilke mulihgeter finnes? Skal man bare dra av gårde eller finne noen "på si" Noe som er en veldig dårlig løsning. Du vet sikkert meget godt at enkelte medisiner reduserer sexlysten, ihvertfall bør du vite det.
ixxet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2009 Det er vel ikke rart folk er utro sier jeg bare..... Dette er meget vanskelig da den ene part ikke ønsker sex og ser heller ikke at det er et problem for partner. Som hun sier "Når du er så gammel må du ha kommet over dette med sex" Hva sier man til slikt? Utroskap er jeg sterk motstander av, det er helt forkastelig.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Finn noen andre på si. Gjør ikke all det ?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Dette er meget vanskelig da den ene part ikke ønsker sex og ser heller ikke at det er et problem for partner. Som hun sier "Når du er så gammel må du ha kommet over dette med sex" Hva sier man til slikt? Utroskap er jeg sterk motstander av, det er helt forkastelig. Hva forventer du å få til svar da ? At du bare skal tvinge henne ?
Noli Skrevet 29. juli 2009 #11 Skrevet 29. juli 2009 Hvis du har så lite sexlyst at du ikke kan onanere er det vel heller tvilsomt om manglende sex i ekteskapet ditt er noe problem. Forøvrig var ikke svaret mitt ironi. Du kan ikke tvinge din kone til å ha sex med deg, og hun er i sin fulle rett til å nekte deg. Da har du fint lite valg annet enn å onanere eller skille deg.
MannMedSannheten Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Da vet du ikke mye om antideppresiva. De gjør noe med sexlysten. det var problemstillingen at en f. eks hustru kan nekte deg sex i mange år. Hvilke alternativer finnes? Det er ikke bare selve sex'n , men prinsipper og holdninger. Skal det være slik i et ekteskap? Hvilke mulihgeter finnes? Skal man bare dra av gårde eller finne noen "på si" Noe som er en veldig dårlig løsning. Du vet sikkert meget godt at enkelte medisiner reduserer sexlysten, ihvertfall bør du vite det. Jeg hadde det sånn når jeg var gift, kom i samme situasjon og valgte antidepressiva. Fant ut at man ikke kan medisinere bort årsaken til problemene, kun symptomene. Jeg valgte til slutt å gå fra kona og slutte å ta medisinene. I dag 3 år senere er jeg sammen med ei dritfin jente som elsker sex, jeg har gått ned 33 kg og ser lyst på livet. Alle problemene jeg hadde hadde sin årsak i et elendig ekteskap og jeg endte opp med å ta dårlig vare på meg selv. Jeg vet ikke hvorfor du sier det ikke er aktuelt å skille deg, men du bør kanskje vurdere å gå videre i livet på egen hånd. En annen løsning er som andre her sier å prate med kona di og få tillatelse til å ha sex med andre, men det virker på meg som en løsning som ikke vil gjøre livet ditt noe enklere, men det er nå min mening. Lykke til
ixxet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 29. juli 2009 Dette er meget vanskelig da den ene part ikke ønsker sex og ser heller ikke at det er et problem for partner. Som hun sier "Når du er så gammel må du ha kommet over dette med sex" Hva sier man til slikt? Utroskap er jeg sterk motstander av, det er helt forkastelig. For meg er det helt uaktuelt.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #14 Skrevet 29. juli 2009 Be konen din dumpe elskeren sin da. Problem løst.
Konservativ Mann Skrevet 29. juli 2009 #15 Skrevet 29. juli 2009 Jeg er en mann som ikke har hatt sex på 16 år fordi min kone ikke vil eller ønsker å ha sex. Har ingen behov for det sier hun. Men hva med deg, da!!?? Det er rimelig egoistisk å nekte deg å ha et sexliv, kun fordi hun selv mangler lyster. Jeg ville gitt kona valget mellom skilsmisse, tillatelse til å ta en elskerinne, eller eventuelt at hun fikk brette ned trusa!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #16 Skrevet 29. juli 2009 For meg er det helt uaktuelt. Det er bra du ikke vil være utro, for akkurat det sårer ganske mye. Og jeg er også enig i at du ikke kan tvinge noen til å ha sex, men jeg oppfordrer deg til å snakke henne om det og at det er viktig for deg å være intim på den måten. Ikke press, men forsøk å gjøre det lystbetont, og vær tålmodig. Nå vet jeg ikke om det er sykdom som forhindrer sexlysten hennes, da må du i så fall angripe det annerledes da hun ikke kan noe for det selv. Hvis hun fortsatt ikke vil ha sex med deg må du ta et valg selv. Skal du fortsette å leve henne, men da uten sex eller skal dere skille lag slik at du etterhvert få et sexliv med en annen kvinne? Husk at hun tar ikke bare et valg for seg selv når hun velger å ikke ha sex men, men hun velger samtidig at du heller ikke skal ha sex. Syntes dere virkelig skal prøve å jobbe med det. Ikke hør på de som mener at du må akseptere et sexløst liv. Hadde du vært kvinnen i forholdet hadde det allerede vært mange innlegg av typen "han må være homo", "kast han ut" osv. Dobbeltmoralen lenge leve...
ixxet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 29. juli 2009 Det er bra du ikke vil være utro, for akkurat det sårer ganske mye. Og jeg er også enig i at du ikke kan tvinge noen til å ha sex, men jeg oppfordrer deg til å snakke henne om det og at det er viktig for deg å være intim på den måten. Ikke press, men forsøk å gjøre det lystbetont, og vær tålmodig. Nå vet jeg ikke om det er sykdom som forhindrer sexlysten hennes, da må du i så fall angripe det annerledes da hun ikke kan noe for det selv. Hvis hun fortsatt ikke vil ha sex med deg må du ta et valg selv. Skal du fortsette å leve henne, men da uten sex eller skal dere skille lag slik at du etterhvert få et sexliv med en annen kvinne? Husk at hun tar ikke bare et valg for seg selv når hun velger å ikke ha sex men, men hun velger samtidig at du heller ikke skal ha sex. Syntes dere virkelig skal prøve å jobbe med det. Ikke hør på de som mener at du må akseptere et sexløst liv. Hadde du vært kvinnen i forholdet hadde det allerede vært mange innlegg av typen "han må være homo", "kast han ut" osv. Dobbeltmoralen lenge leve... Helt enig. Hadde det vært motsatt hadde det blirtt remaskrik. Ingen kvinner ville godtatt "sexnekt" Samtidig må jeg si at jeg er psykisk syk , noe av det kan komme av denne situasjonen. Hvor syk skal man bli? Er det mulig å leve uten sex (onani er utelukket) et helt liv uten å bli veldig syk? Dette stiller mange spørsmål.
Noli Skrevet 29. juli 2009 #18 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har lovet min mann å holde sammen i gode og mindre gode dager, og om de mindre gode dagene betyr ingen sex, får jeg finne en måte å takle det på. Det kunne ikke falle meg inn å på noen måte tvinge eller presse mannen min til å ha sex. Forøvrig finnes det flere tråder her om kvinner som lever med menn uten sexlyst.
ixxet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #19 Skrevet 29. juli 2009 Hvis du har så lite sexlyst at du ikke kan onanere er det vel heller tvilsomt om manglende sex i ekteskapet ditt er noe problem. Forøvrig var ikke svaret mitt ironi. Du kan ikke tvinge din kone til å ha sex med deg, og hun er i sin fulle rett til å nekte deg. Da har du fint lite valg annet enn å onanere eller skille deg. Du har tydeligvis ikke skjønt noen ting. Slenger bare dritt til noen som har problemer. Du må ikke uttale deg når du tydeligvis ikke har peiling. Manglende sex har sikkert vært et problem for en som deg, hvis du ikke hadde hatt det på mange år. Prøv å se lenger enn din egen nesetipp. Jeg tvinger ikke min kone, hvor har jeg skrevet det? Ikke far med usannheter.
ixxet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #20 Skrevet 29. juli 2009 Helt enig. Hadde det vært motsatt hadde det blirtt remaskrik. Ingen kvinner ville godtatt "sexnekt" Samtidig må jeg si at jeg er psykisk syk , noe av det kan komme av denne situasjonen. Hvor syk skal man bli? Er det mulig å leve uten sex (onani er utelukket) et helt liv uten å bli veldig syk? Dette stiller mange spørsmål. Manglende sexlyst er ikke grunnen her, det er heller enn form for straff. Sånn som kvinner finner på . Prøv å hold deg til emnet.
Fremhevede innlegg