Gjest g Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har fast jobb i en stilling, men jeg blir leid inn via et vikarbyrå og det er derfor vikarbyrået som er min arbeidsgiver og som gir meg lønn. Blir dette et problem hvis jeg skal søke boliglån? Et vikariat trenger jo ikke være noe mer usikkert enn en fast jobb, forskjellen er bare at det går via et vikarbyrå... Noen som vet?
Alison Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har fast jobb i en stilling, men jeg blir leid inn via et vikarbyrå og det er derfor vikarbyrået som er min arbeidsgiver og som gir meg lønn. Blir dette et problem hvis jeg skal søke boliglån? Et vikariat trenger jo ikke være noe mer usikkert enn en fast jobb, forskjellen er bare at det går via et vikarbyrå... Noen som vet? I utgangspunktet skal du ha fast jobb, men det gjøres unntak. Det kommer an på hva slags jobb du har, lengden på vikariatet og hvor stor sannsynligheten er for at du får forlenget vikariatet eller får fast jobb. Utdanningen til vil også bli vektlagt. Når du jobber som vikar er ikke alltid lønnen den beste. Tenker du på å kjøpe bolig alene kan det da bli vanskelig å få stort nok lån.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Jeg har jobbet fast i samme bedrift som vikar i over ett år nå. Lønnen er grei nok til å være gjennom vikarbyrå, tjener rundt 255 000 kr i året..
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Jeg skal kjøpe sammen med samboeren, så vi er to om lånet.
Alison Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Jeg har jobbet fast i samme bedrift som vikar i over ett år nå. Lønnen er grei nok til å være gjennom vikarbyrå, tjener rundt 255 000 kr i året.. Jeg skal kjøpe sammen med samboeren, så vi er to om lånet. Hvor mye tjener han, og er han fast ansatt? Hva slags yrke har du/dere, og hva slags utdanning? Dette har stor betydning for om dere har mulighet til å få lån eller ei. I tillegg har det betydning om dere har egenkapital eller ei.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Hvor mye tjener han, og er han fast ansatt? Hva slags yrke har du/dere, og hva slags utdanning? Dette har stor betydning for om dere har mulighet til å få lån eller ei. I tillegg har det betydning om dere har egenkapital eller ei. Samboeren har god nok råd til å ta lånet alene om det blir til det, han har allerede fått klarsignal fra banken. Men jeg vil gjerne være med på kjøpet om jeg får lov Jeg har ingen relevant utdanning til min jobb, jobber som kunderådgiver innenfor salg.
Alison Skrevet 2. august 2009 #7 Skrevet 2. august 2009 Samboeren har god nok råd til å ta lånet alene om det blir til det, han har allerede fått klarsignal fra banken. Men jeg vil gjerne være med på kjøpet om jeg får lov Jeg har ingen relevant utdanning til min jobb, jobber som kunderådgiver innenfor salg. Hvis din samboer har fått klarsignal på at han kan klare lånet alene vil det nok gå greit å ha deg med som medlånetager. Hadde du derimot søkt alene ville du sannsynligvis ikke ha fått lån så lenge du er i vikariatet ditt. Dette siden du ikke har relevant utdanning til jobben, og det er en mer usikker fremtid enn om du hadde utdannelse til en stilling i helsesektoren, lærer eller lignende. Med en inntekt på 255000,- vil du heller ikke ha mulighet til å få et stort nok lån til å kjøpe en bolig.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Takk for svar, du har rett, banken sier de vil gi meg lånet sammen med samboer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå