Gå til innhold

Venneforslag på Facebook

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Nesten hver gang jeg logger meg på facebook kommer en nabo opp som forslag til hvem jeg kan legge til som venn. Flere andre kommer også opp, men alle de andre har jeg felles venner med. Denne naboen kjenner jeg nesten ikke, og vi har ingen felles venner. Hvorfor i all verden kommer denne personen opp? Blir adressen vår registrert slik at også folk som bor i nærheten blir potensielle venner?

Videoannonse
Annonse
Gjest voksen bruker som ikke er 60 :-)
Skrevet

Jeg får også opp mange forslag, hver gang jeg logger inn så er det et nytt forslag og noen ganger har vi flere venner til felles og andre ganger kun en eller ingen. Jeg gidder ikke bry meg om dem selv om vi har felles venner, for det er jeg som må ha noe felles med denne personer før jeg legger til vedkommende som en venn.

hvordan det er lagt opp har jeg ikke peiling på

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Ingen som vet hvordan facebook finner ut hvem de skal foreslå til venner?

Gjest Gjest
Skrevet

Dette har jeg også lurt på. Det har hos meg dukket opp et par personer jeg husker å ha møtt en gang i mitt tidligere liv, men vi har ingen venner til felles, og jeg har kanskje ikke sett disse personenen på 15 år. Veldig merkelig.

Skrevet

Jeg lurer også, og blir en smule skeptisk. Mulig det kan komme av en kobling av felles venners venner eller noe? Det er ihvertfall den snillere forklaringen jeg kan komme på.

Gjest Gjest
Skrevet

Tenk om det er slik at hvis en er inne og kikker på profilen til noen, vil du komme opp som venneforslag hos vedkommende.... uehhhh!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hos meg kom det opp ei bilde av ei dame, også sto det "Du og NN har gått op UiO sammen!"

Joda. Gikk inn og sjekket ut denne personen, hun hadde gått ut av UiO på 70-tallet en gang. Jeg begynner på mitt 2. år nå :P

Gjest Christabelle
Skrevet
Hos meg kom det opp ei bilde av ei dame, også sto det "Du og NN har gått op UiO sammen!"

Joda. Gikk inn og sjekket ut denne personen, hun hadde gått ut av UiO på 70-tallet en gang. Jeg begynner på mitt 2. år nå :P

:skratte:

Skrevet

Hvis denne naboen dukker opp som forslag,så betyr det at et en del av de du har på din venneliste har han på sin venneliste. Og da kommer han opp for da er det stor sjangs for at du også kjenner han.

Kanksje dårlig forklart,men det er den mest logiske grunnen jeg har kommet frem til :sjenert::fnise:

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Hvis denne naboen dukker opp som forslag,så betyr det at et en del av de du har på din venneliste har han på sin venneliste. Og da kommer han opp for da er det stor sjangs for at du også kjenner han.

Kanksje dårlig forklart,men det er den mest logiske grunnen jeg har kommet frem til :sjenert::fnise:

Hvis det hadde vært slik hadde jeg forstått det. men denne mannen og jeg har ingen felles venner, og ingenting annet felles enn at han tilbeldigvisa bor i nabolaget... Det er det jeg synes er så merkelig.

Skrevet

Jeg får også opp venneforslag men det står ikke noe om hvorfor. Men aldri lagt til noen som venn på den måten.

Skrevet
Hvis det hadde vært slik hadde jeg forstått det. men denne mannen og jeg har ingen felles venner, og ingenting annet felles enn at han tilbeldigvisa bor i nabolaget... Det er det jeg synes er så merkelig.

Hmm,ja da er det jo ganske rart :klø: Hos meg kommer det bare opp folk som jeg vet jeg har felles venner med.

Dere har ikke begge skrevet ned adressen deres,slik at facebook på en eller annen måte fant ut at dere er naboer?? :idesmil:

Skrevet

Nå kom det faktisk opp en hos meg og uten felles venner! Det har jeg aldri sett før. I tillegg var han utenlandsk,med ingen norske venner på listen sin. Er jo litt rart at Facebook fåreslår helt random folk fra andre land i tillegg til ukjente folk fra Norge? Er det ikke? Håper ikke jeg dukker opp som venneforslag for masse folk i utlandet (og Norge for den saks skyld) som jeg ikke vet hvem er..

Finnes det noen innstillinger man kan endre på så gjør at jeg ikke dukker opp hos andre tro? :klø:

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg har ikke ført opp adressen min på Facebook. Men dette er eneste gangen jeg får opp et venneforslag som jeg ikke har felles venner med. Pussig at det er av mine nærmeste naboer. Det har ikke kommet opp bare en gang (ved feiltagelse e.l) men kommer opp nesten hver gang jeg har loget på siste to mnd.

Lurer på om Facebook leter via folkeregisteret- men jeg synes ikke det er en realistisk forklaring heller.

Gjest Gjest
Skrevet
Håper ikke jeg dukker opp som venneforslag for masse folk i utlandet (og Norge for den saks skyld) som jeg ikke vet hvem er..

Men egentlig betyr det jo lite og ingenting så lenge du ikke legger dem til som venner. Regner med at du har beskyttet profilen din mot vilt fremmede.

Skrevet
Men egentlig betyr det jo lite og ingenting så lenge du ikke legger dem til som venner. Regner med at du har beskyttet profilen din mot vilt fremmede.

Det kommer jo litt an på metodene FB bruker for å innhente informasjon.

Skrevet

Du har han ikke i adresseboka paa emailen din da?

Skrevet
Nå kom det faktisk opp en hos meg og uten felles venner! Det har jeg aldri sett før. I tillegg var han utenlandsk,med ingen norske venner på listen sin. Er jo litt rart at Facebook fåreslår helt random folk fra andre land i tillegg til ukjente folk fra Norge? Er det ikke? Håper ikke jeg dukker opp som venneforslag for masse folk i utlandet (og Norge for den saks skyld) som jeg ikke vet hvem er..

Finnes det noen innstillinger man kan endre på så gjør at jeg ikke dukker opp hos andre tro? :klø:

Jeg har også fått opp en del utenlandske folk som jeg ikke har noen felles venner med. Og grunnen til det, har jeg funnet ut er at: De en eller annen gang i tiden har vært innom den mailen som jeg har oppgitt som mailadresse på facebook. I mitt tilfelle er det snakk om hotmail som jeg også har registrert msn adresse på... Jeg har en veldig internasjonal hotmail adresse og hver dag er det 2-3 stk som har lagt meg til der. Tidligere la jeg til noen av disse da jeg selv bodde i utlandet og trodde det være noen jeg kjente, men selv om de nå er slettet fra min msn, så dukker dem altså opp som "potensielle" venner på facebook...

Skrevet
Jeg har også fått opp en del utenlandske folk som jeg ikke har noen felles venner med. Og grunnen til det, har jeg funnet ut er at: De en eller annen gang i tiden har vært innom den mailen som jeg har oppgitt som mailadresse på facebook. I mitt tilfelle er det snakk om hotmail som jeg også har registrert msn adresse på... Jeg har en veldig internasjonal hotmail adresse og hver dag er det 2-3 stk som har lagt meg til der. Tidligere la jeg til noen av disse da jeg selv bodde i utlandet og trodde det være noen jeg kjente, men selv om de nå er slettet fra min msn, så dukker dem altså opp som "potensielle" venner på facebook...

Ahhhh... Det er sikkert svaret. Det kan stemme med meg også, mailadressen jeg bruker på FB er "spam-adressen" min.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg har ikke vedkommende på min mail-liste- men jeg har fått en mail hos han en gang... Har det betydning, tro? Og vil det si at jeg blir foreslått som venn hos alle jeg har på min mailingliste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...