Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Jeg skal gifte meg nå i sommer, og bryllupet skal gå av stabelen på et feriested der vi og flere venner og bekjente har feriert i noen år nå. For en tid siden var vi noen av oss sammen en kveld, herav flere som er bedt i bryllupet. En av disse bekjente, la oss kalle henne B, spurte om det var sant at jeg hadde bedt en kollega - H - i bryllupet. Jeg svarte som sant var at ja, hvordan det? hvorpå B spurte om jeg virkelig ville ha H i bryllupet, hun var jo sånn og sånn, og tenk om hun kom til å trives så godt på stedet at hun ville komme tilbake, ville jeg virkelig risikere det osv. Hun fortsatte med å legge ut overfor de andre om hvordan hun mente at H var og hvor ille hun syntes det var at jeg hadde invitert henne i bryllupet. Jeg ble helt satt ut, og fikk meg ikke til å si så mye mer enn at jeg synes at H er en veldig trivelig person og at jeg gjerne ville ha henne som gjest i bryllupet. Det hører med til historien at H er en ganske høylydt og fleipete person, men samtidig er hun en utrolig snill, lojal, hjelpsom og sporty jente som alltid stiller opp for andre og alltid er i godt humør, og jeg liker henne virkelig godt og vil gjerne ha henne som bryllupsgjest. B er en tidligere arbeidskollega av H, og de er veldig ulike som personer, men jeg synes likevel det var helt unødvendig og utrolig uhøflig og frekt av B både å uttale seg om utvalget av bryllupsgjester som jeg og samboeren min har blitt enige om, og også å sitte å baksnakke H overfor de andre vennene våre. Egentlig ville jeg helst ha trukket tilbake hele innbydelsen til B, men jeg kommer nok til å nøye meg med å si i fra til henne ved en passende anledning.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Bær over med henne, og vit at du er en bedre person på dette punktet. Jeg vil tro at hun ikke liker at H stjeler oppmerksomheten, siden hun må gjøre seg interessant på den måten som du beskriver her. Slik oppførsel er ganske barnslig.
lilleGrethe Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Nei, det hørtes ikke noe hyggelig ut. Plasser dem så langt fra hverandre som du kan, så slipper du forhåpentligvis problemer på selve dagen.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Jeg skal gifte meg nå i sommer, og bryllupet skal gå av stabelen på et feriested der vi og flere venner og bekjente har feriert i noen år nå. For en tid siden var vi noen av oss sammen en kveld, herav flere som er bedt i bryllupet. En av disse bekjente, la oss kalle henne B, spurte om det var sant at jeg hadde bedt en kollega - H - i bryllupet. Jeg svarte som sant var at ja, hvordan det? hvorpå B spurte om jeg virkelig ville ha H i bryllupet, hun var jo sånn og sånn, og tenk om hun kom til å trives så godt på stedet at hun ville komme tilbake, ville jeg virkelig risikere det osv. Hun fortsatte med å legge ut overfor de andre om hvordan hun mente at H var og hvor ille hun syntes det var at jeg hadde invitert henne i bryllupet. Jeg ble helt satt ut, og fikk meg ikke til å si så mye mer enn at jeg synes at H er en veldig trivelig person og at jeg gjerne ville ha henne som gjest i bryllupet. Det hører med til historien at H er en ganske høylydt og fleipete person, men samtidig er hun en utrolig snill, lojal, hjelpsom og sporty jente som alltid stiller opp for andre og alltid er i godt humør, og jeg liker henne virkelig godt og vil gjerne ha henne som bryllupsgjest. B er en tidligere arbeidskollega av H, og de er veldig ulike som personer, men jeg synes likevel det var helt unødvendig og utrolig uhøflig og frekt av B både å uttale seg om utvalget av bryllupsgjester som jeg og samboeren min har blitt enige om, og også å sitte å baksnakke H overfor de andre vennene våre. Egentlig ville jeg helst ha trukket tilbake hele innbydelsen til B, men jeg kommer nok til å nøye meg med å si i fra til henne ved en passende anledning. har hun ikke selvkritikk? dessuten var det uhøflig overfor deg å kritisere en annen du liker. De andre gjesten skulle få møtt H selv, og gjort seg opp et inntrykk. de som må snakke dritt om andre, gjør det ikke for åvære hyggelig mot personen, men for å skade. Antagelig må hun gjøre dette, for å fremheve seg selv. Uhyggelig med slike personer. i tillegg, så vil hun vel være glatt som en ål i bryllupet om de må sitte sammen. jeg blir kvalm av slke persoer.
Gjest TS Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 TS her. Dere har faktisk tatt B på kornet - hun vil helst ha oppmerksomheten hele tiden, men er utrolig snar til å kritisere andre som mener "stjeler" oppmerksomhet! Hun er uhyggelig, LilleGrethe, du har helt rett i det. Nå kommer dessverre/heldigvis ikke H i bryllupet fordi hun ikke fikk mulighet til det, så det blir ikke noe problem, men det unnskylder jo ikke B uansett. Jeg kommer garantert til å si til B hva jeg synes en gang det passer seg, kjenner at jeg ikke har roet meg helt ned ennå i forhold til dette.
Gjest TS Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Fy flate nå er jeg så forbanna at jeg er helt skjelven!! Min søster og hennes forlovede som bor i Oslo - jeg bor i Midt-Norge - hadde truffet på B og mannen i Oslo for kort tid siden, og hun/de hadde fortalt de villeste løgnhistorier om min forlovede, bl.a. at han hadde vært utro etc., og at han ikke var god nok for meg og at de måtte få han bort fra meg snarest etc. Hun trodde ikke sine egne ører!Herregud, det er jo helt vilt!!! At det går an, begynner virkelig å lure på hva som er i veien med de folka! Og dette er godt voksne folk, en del eldre enn oss. Hvordan i all verden tror de at de kan slippe unna med å si sånne ting til søsteren min og hennes forlovede, som både jeg og min forlovede har et godt forhold til? Vel, en ting er i hvertfall helt sikkert - de er ikke velkomne i bryllupet lenger. Kjenner jeg blir hevngjerrig også, får lyst til å fortelle våre felles venner og bekjente hva de har gjort.
lilleGrethe Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Huff, dette blir jo bare verre og verre! Dette høres ikke ut som en god venn. Jeg regner med at søsteren din gjennomskuet det hele som oppspinn, siden du vet om det, men hva vet du om hun har sagt lignende ting til folk som ikke kjenner dere så godt?
Gjest Smaragd Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Huff, dette blir jo bare verre og verre! Dette høres ikke ut som en god venn. Jeg regner med at søsteren din gjennomskuet det hele som oppspinn, siden du vet om det, men hva vet du om hun har sagt lignende ting til folk som ikke kjenner dere så godt? Syns dette hørtes helt uakseptabelt ut! Og så til søsteren din da! Da har hun nok garantert sagt det til andre også. Jeg hadde ringt henne, og trukket tilbake invitasjonen, og ja, jeg hadde fortalt folk om hva som hadde skjedd også!!! Bedre det en at hun i sinne over avlysningen, skal fortelle nye, verre løgner om deg/dere!!! Så kan de andre vennene deres ta henne med en klype salt, i stedet for å muligens tro på henne. Sånne folk er ikke venner altså! Jeg hadde kuttet henne ut på dagen! Ingenting kan unnskylde dette!!! Håper du oppdaterer her, ble helt skjelven jeg nå! Lykke til!
Gjest TS Skrevet 7. august 2009 #9 Skrevet 7. august 2009 Det var søsteren min som ringte og fortalte det selv, og hun hadde blitt ganske forbanna på B, ja. Som sagt har både min forlovede og jeg et godt forhold til min søster og hennes kjæreste. Jeg tror helt sikkert at B har slengt med kjeften til andre, hun har ord på seg for å være løsmunnet. Det verste er at jeg tidligere har forsvart henne overfor andre - i den tida da jeg enda trodde at hun var en venn. Vi kommer til å trekke invitasjonen tilbake skriftlig, jeg vil ikke snakke med verken B eller mannen hennes på telefonen. Jeg er altfor sint, og jeg tror det er viktig å holde hodet kaldt i denne situasjonen, noe jeg ikke tror jeg vil klare hvis jeg må snakke med henne. Det er noe med å ikke senke seg ned på hennes/deres nivå, men dette er såpass uakseptabelt at vi nok kommer til å fortelle vennene våre og felles bekjente med B og mannen om hva de har gjort. Skal holde dere oppdatert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå