Gå til innhold

Når en mann er gjensidig forelsket

Gjest Gjest_damen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_damen_*

Ser hele tiden tråder der det spørres "Er han interessert?"

Jeg møtte for noen uker siden en mann som jeg falt helt for, og det er helt tydelig at han gjorde det samme. Han sender ut så mange tegn som viser ekte interesse at det virkelig ikke er noen tvil.

Hvordan merker man når følelsene gjengjeldes?

-Vi tar på hverandre "hele tiden"

-Ingen av oss vil legge på når vi snakker i telefonen

-Han sender sms like ofte som meg. Vi svarer alltid på hverandres mld

-Han har alltid tid til meg (om praktisk mulig)

-Vi tilbringer så mye tid sammen som praktisk mulig

-Han introduserer meg for venner og familie

-Sex er med følelser

-Han lyser opp når han ser meg (og vice versa)

-Samtaler om fremtiden er alltid i "vi"-form

-Han inkluderer meg i planene sine

Og det er nok mange flere ting jeg også kan ramse opp, men poenget mitt er vel at om noen virkelig liker deg så er du ikke i tvil. Han/hun svinser ikke rundt og flørter med andre, unnlater å svare på telefon eller mld, prioriterer venner foran deg hele tiden, forsvinner i noen dager uten å gi lyd fra seg.

Er man skikkelig, ordentlig forelsket så er det ingen tvil. Klart følelser kan trenge tid for å modnes, men en forelsket person legger ikke sin utkårede på is.

Hehe- høres sikkert ut som en yr småjente, men vi er begge rundt 40. Det er love i enhver alder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Åh, den type forelskelse hvor begge bare er helt hundre prosent sikre er den beste i verden :) Heldig du!

Men det er ikke akkurat kjempeuvanlig å oppleve slik med en fyr i 2-3 uker eller kanskje måneder, for så at han plutselig legger det på is.. Ikke at det vil skje i ditt tilfelle, det var bare et lite kynisk aber til om man virkelig kan stole på selv den sterkeste gjensidige forelskelsen i begynnelsen. Har gått på et par smeller der gitt..

Men håper jeg får oppleve den igjen, og at den varer litt neste gang, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres seriøst ut.

Spørsmålet er bare om det er mulig å få det til i praksis .....

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det høres seriøst ut.

Spørsmålet er bare om det er mulig å få det til i praksis .....

Eh, mulig hva da? Kjenner noen som har det akkurat slik og de er over 40...og venter barn.

Hvorfor negativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg husker tiden før jeg ble sammen med mannen min. Ingen av oss skjønte at den andre var opp over ørene forelska. Så nei, man vet det ikke alltid. Det kan være kompliserende faktorer, frykt for å bli såret, frykt for å ødelegge et vennskap osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camillen

Åååå..så deilig!!! Beste følelsen i verden når den man er forelska i føler det samme tilbkae..Det merker man veldig godt om han/hun er, hvis i tvil så tror jeg enten at personen ikke føler det samme tilbake, man ser det på øynene til en som har en crush ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_forvirret_*

Alt hva du ramser opp der var elementer som var svært fremtredende og på plass i mitt siste forhold!

Men så viste det seg etterhvert at han likevel flørtet med andre damer under hele vårt 8mnd (korte) forhold, så jeg vet ikke helt jeg...

Mistet litt tillit og troen på forhold etter dette, men vet jo at det nok finnes noen seriøse karer der ute som faktisk mener det de gjør og sier... Håper for deg at din utkårede er en av dem! Lykke til på ferden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, mulig hva da? Kjenner noen som har det akkurat slik og de er over 40...og venter barn.

Hvorfor negativ?

Jeg er ikke negativ. Poenget mitt er bare om de kan få til å bo og leve i sammen på samme sted og i samme hus - av praktiske årsaker som f.eks jobb(er), barn fra tidligere, omgangskrets(er) etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er ikke negativ. Poenget mitt er bare om de kan få til å bo og leve i sammen på samme sted og i samme hus - av praktiske årsaker som f.eks jobb(er), barn fra tidligere, omgangskrets(er) etc.

Du er så gjennomført neagativ og ser problemer i stedet for å heie på mennesker. Slutt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så gjennomført neagativ og ser problemer i stedet for å heie på mennesker. Slutt med det.

Sikkert mulig jeg oppfattes som negativ, men det er faktisk viktig å tenke litt på det praktiske i livet også - kan ikke bare seile oppe blant skyene inntil man lander med et brak! hehe

Men heia heia! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30
Alt hva du ramser opp der var elementer som var svært fremtredende og på plass i mitt siste forhold!

Men så viste det seg etterhvert at han likevel flørtet med andre damer under hele vårt 8mnd (korte) forhold, så jeg vet ikke helt jeg...

Mistet litt tillit og troen på forhold etter dette, men vet jo at det nok finnes noen seriøse karer der ute som faktisk mener det de gjør og sier... Håper for deg at din utkårede er en av dem! Lykke til på ferden :)

æsj ja!! hadde det gående slik i 1år jeg.. vi skulle ikke ha noe forhold, da det ble følelser inni bildet skulle kontakten brytes(enige om dette) men så ble jeg jo glad i denne fyren jeg da.. og det fortalte jeg.. og vi kuttet kontakten.. nå i ettertid så har denne fyren sagt at det var ment på tull og DET året var det beste i hans liv.. IDIOTFYR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj ja!! hadde det gående slik i 1år jeg.. vi skulle ikke ha noe forhold, da det ble følelser inni bildet skulle kontakten brytes(enige om dette) men så ble jeg jo glad i denne fyren jeg da.. og det fortalte jeg.. og vi kuttet kontakten.. nå i ettertid så har denne fyren sagt at det var ment på tull og DET året var det beste i hans liv.. IDIOTFYR!!!

Her er jeg faktisk redd du er nødt til å skylde deg selv.

Hva var logikken bak å ikke ha noe normalt forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30
Her er jeg faktisk redd du er nødt til å skylde deg selv.

Hva var logikken bak å ikke ha noe normalt forhold?

Har ikke satt skylden på andre enn meg selv jeg:-) logikken var vel litt morro hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke satt skylden på andre enn meg selv jeg:-) logikken var vel litt morro hihi

Minn meg på at du og jeg ikke skal ha noe forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg var der, og så ble jeg bedratt og forlatt. Så nei, en kan ikke vite selv om en har det slik TS beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg var der, og så ble jeg bedratt og forlatt. Så nei, en kan ikke vite selv om en har det slik TS beskriver.

Mange av oss som treffer på feile mennesker, når man tenker tilbake så er det ofte små tegn som indikerer mennesketype, tegn man ikke så eller ikke ville se.

Det finnes ekte mennesker der ute, mennesker som aldri vill bedra den de var glad i. Har selv gått fra en mann i ett "alvorlig" forhold, bedro han aldri og tok praten lenge før jeg gikk. Slik gikk vi begge ut med hevet hode og selvrespekt, han har funnet damen han skal gifte seg med i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte for noen uker siden en mann som jeg falt helt for, og det er helt tydelig at han gjorde det samme. Han sender ut så mange tegn som viser ekte interesse at det virkelig ikke er noen tvil.

-Sex er med følelser

Og det er nok mange flere ting jeg også kan ramse opp, men poenget mitt er vel at om noen virkelig liker deg så er du ikke i tvil. Han/hun svinser ikke rundt og flørter med andre, unnlater å svare på telefon eller mld, prioriterer venner foran deg hele tiden, forsvinner i noen dager uten å gi lyd fra seg.

Er man skikkelig, ordentlig forelsket så er det ingen tvil. Klart følelser kan trenge tid for å modnes, men en forelsket person legger ikke sin utkårede på is.

Hehe- høres sikkert ut som en yr småjente, men vi er begge rundt 40. Det er love i enhver alder;)

Å så herlig. Er akkutat slik jeg har det med min kjæreste nå!<3 Gjensidig hodestups forelskelse er så deilig. Bare nyt det så lenge du kan;) Det skal i alle fall jeg.

Nå skal det sies at han jeg er sammen nå, vi var hverandres første kjærlighet for over 6 år siden. Og etter "bruddet" (hadde en useriøs greie på 2 mnd) så fortsatte vi å snakke på msn, og da vi møttes igjen nå, så var det kjærlighet ved første blikk og vi har det fantastisk sammen<3 Er så lykkelig (men forberedt på at alt kan skje, og at det ikke er noen garantier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest damen TS

TS her

Klart man ikke har noen garantier- ikke på noe i livet faktisk. Alt kan glippe, alt kan forsvinne, men man kan da vel ikke bare folde hendene og vente på det (som sikkert aldri skjer).

Jeg nyter virkelig å være forelsket, og etter såpass mange år i gamet så føler jeg at jeg har lært meg å bli mer avslappet, lener meg tilbake og enjoys the ride.

Det var noen over her som nevnte noe om bakkekontakt. Hehe- det er jo akkurat det man mangler når følelsene bruser i kroppen, og det er jo slik det skal være. Men noen handler vel om at man bevisst og underbevisst tolker signaler fra den andre parten og kanskje også på forhånd er litt selektiv på hvem man involverer seg med?

Jeg har ikke akkurat sittet med fingeren og fulgt playerlista i telefonkatalogen, så den fine mannen min er så langt en trumf;)

Vi har kjent hverandre i årevis og har mye til felles også på det verdslige planet.

Det er deilig å ha så mye følelser for en annen og oppleve at de blir gjengjeld på samme måte. Jeg har virkelig ikke en snev av tvil om at han liker meg og ønsker det samme som jeg gjør.

Life is sweet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Sex er med følelser

Jeg er også nærmere 40, og i alle mine forhold har jeg aldri opplevd de positive ting du skriver om....

De sier at de "liker meg veeeeldig godt, at jeg er ei fantastisk dame, at de er glad i meg bla...bla...bla", men det blir aldri noe mer. Forholdene stagnerer (står ikke på meg!) og renner ut i sanden. Jeg føler at jeg løper etter dem og yter 100% til forholdet og det syns de er "sjarmerende" osv.

Etter å ha lest ditt innlegg, skjønner jeg at jeg har aldri opplevd gjengjeldt kjærlighet.

Endret av Queen B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nærmere 40, og i alle mine forhold har jeg aldri opplevd de positive ting du skriver om....

De sier at de "liker meg veeeeldig godt, at jeg er ei fantastisk dame, at de er glad i meg bla...bla...bla", men det blir aldri noe mer. Forholdene stagnerer (står ikke på meg!) og renner ut i sanden. Jeg føler at jeg løper etter dem og yter 100% til forholdet og det syns de er "sjarmerende" osv.

Etter å ha lest ditt innlegg, skjønner jeg at jeg har aldri opplevd gjengjeldt kjærlighet.

Du velger vel sannsynligvis feil da. Basert på feil kriterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...