Gå til innhold

Katter på fly

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Nå har det seg sånn at jeg må fly med kattene fra Bergen til Tromsø, og de må visst være i lasterommet. Det er jeg veldig skeptisk til, så er det noen her som har erfaringer å dele med meg? Jeg er ikke intressert i å gi dem beroligende, og er litt redd for at nervene til hun ene skal slå ut...

Går det an å forberede dem på noen måte, annet enn å ha buret fremme så de blir vant til det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Heisann!

Nå har det seg sånn at jeg må fly med kattene fra Bergen til Tromsø, og de må visst være i lasterommet. Det er jeg veldig skeptisk til, så er det noen her som har erfaringer å dele med meg? Jeg er ikke intressert i å gi dem beroligende, og er litt redd for at nervene til hun ene skal slå ut...

Går det an å forberede dem på noen måte, annet enn å ha buret fremme så de blir vant til det?

Det er vell som mennesker det, andre takler det bedre enn andre.

Jeg må i den forbindelse fortelle noe komisk. Jeg og samboer reiste med en av mine tidligere katter som min far skulle overta, en flyreise på ca 2 timer. Fra sør til nord.

Vi forberedte egt ikke katten noe på forhånd og den fikk ikke noe beroligende heller. Reisen var lang, og innebar ikke bare togreise, flyreise, overnatting hvor den ikke kunne komme ut av buret, men også buss reise + en til overnatting til i bur på hotell og en båtreise før den var fremme, men den klarte seg fint. Gikk vell 2 døgn før den fikk slippe ut av buret. (dette også fordi det var en vanskelig katt, vi ikke turte slippe ut, vi regnet ikke med å få den inn igjen)

Vi valgte og ha den i lasterommet på flyet, blant annet fordi min samboer er allergisk.

Vi satt tilfeldig på helt bakerste rad i flyet og under landing så hørte vi sånn smått i bakgrunn ei katt som mjauet i det fjerne endel, og begynte å prate oss i mellom om "stakars pusen vår, å hør på den da", sikker på at det var katta vår vi hørte.

Vi satt jo tross alt bakerst i flyet.

Helt til dem på raden foran oss i flyet snudde seg og sa at det var dems katt som mjauet (var bare lav i målet). For dem hadde katt inne i kabin, ved seg på gulvet på raden foran oss;)

Vi følte oss litt lure da.

Det kan la seg gjøre å ha katta med inn på flyet.

Les mer her : http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reise-m...dyr-i-kabinen2/

Lykke til.

Skrevet

Heija!

Begynte å le nå, ja :ler: Har en jeg også, fra en gang kattene fikk bli med inn i flyet. Jeg satt bakerst, og noen rader frem satt noen med en liten baby. Og på turen opp i luften begynte babyen og hyle, og da stemte kattene i også... ble et hylekor uten like, og joda, jeg fikk noen blikk. Det artige var jo også at de ga seg omtrent samtidig, om jeg husker rett :)

Men, jeg skal reise med Wideroe, og de tillater bare én katt per person i flyet (i kabinen). Det sto ingenting om det på SAS sine sider, så jeg kan ringe dem imorgen og spørre om jeg kan ha to bur. Kanskje om jeg kjøper to seter, men det blir jo sikkert veldig dyrt...

Men takk for tipset, skal ringe SAS imorgen!

Skrevet
Heija!

Begynte å le nå, ja :ler: Har en jeg også, fra en gang kattene fikk bli med inn i flyet. Jeg satt bakerst, og noen rader frem satt noen med en liten baby. Og på turen opp i luften begynte babyen og hyle, og da stemte kattene i også... ble et hylekor uten like, og joda, jeg fikk noen blikk. Det artige var jo også at de ga seg omtrent samtidig, om jeg husker rett :)

Men, jeg skal reise med Wideroe, og de tillater bare én katt per person i flyet (i kabinen). Det sto ingenting om det på SAS sine sider, så jeg kan ringe dem imorgen og spørre om jeg kan ha to bur. Kanskje om jeg kjøper to seter, men det blir jo sikkert veldig dyrt...

Men takk for tipset, skal ringe SAS imorgen!

Har hørt at babygråt er på samme frekvens som katter, eller noe i den duren, så om det stemmer, er det ikke så rart at de stemte i :) ser det for meg ja! :skratte:

Skrevet

Jeg flydde mye med pusen min da jeg var student i Oslo, og fikk alltid ha henne med i kabinen. Har også en artig historie: hun var en meget pen dame, perserpus med skikkelig dronning-attitude. Hadde henne med meg inn i kabinen og holdt på å sette meg ned da en flyvertinne kom for å se på den søte pusen. hun bøyde seg ned til buret for å se men trakk seg fort tilbake da min lille dronning begynte å frese som besatt :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg flydde mye med pusen min da jeg var student i Oslo, og fikk alltid ha henne med i kabinen. Har også en artig historie: hun var en meget pen dame, perserpus med skikkelig dronning-attitude. Hadde henne med meg inn i kabinen og holdt på å sette meg ned da en flyvertinne kom for å se på den søte pusen. hun bøyde seg ned til buret for å se men trakk seg fort tilbake da min lille dronning begynte å frese som besatt :fnise:

hehe morsomme historier fra dere begge sisteskrevne:)

Håper flyturen ordner seg og at det går bra:)

Skrevet

Fikk nettopp vite at på Norwegian kan man ha med seg to katter inn, i to forskjellige bur! Hvordan de løser det med plass, vet jeg ikke, men likevel...

Og Wideroe flyr ingen dyr på sommeren, frem til 23. august, fikk jeg vite...

Bare sånn hvis andre tenker på å ta med seg kattepuser eller hunder på fly :)

Skrevet

Jeg har hatt katten min med inn i kabinen flere ganger og det går veldig fint.

Jeg har valgt å gi han beroligende hver gang da det er en innekatt som er veldig engstelig av seg til vanlig med andre mennesker.

Han klager litt men er veldig snill og grei å ha med å gjøre.

Jeg tar han ut av buret mens jeg venter på flyplassen fordi jeg synes buret er litt lite, og han får så mye oppmerksomhet (en nydelig perser)

Det er heller ikke noe problemer når vi har kommet frem dit vi skal (foreldrene mine). Til min store overraskelse ville han absolutt være litt ute denne gangen, noe han ikke har vært før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...