Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er sikkert blitt diskutert opp og ned i mente før, men...

Er det noen som har tips til kremer, kjerringråd, whatever, for å blekne pigmentflekker i ansiktet? De er ikke veldig framtredende, men de er der, definitivt. Mener jeg fikk dem etter siste svangerskap for noen år siden. De er nesten borte på vinteren, men blir temmelig tydelige på sommerhalvåret.

Smører meg med høy faktor på sommeren, og bruker mye solhatt.

Kan en par-sju behandlinger hos hudpleier fjerne problemet en gang for alle? Metode? Pris? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei! Er heldigvis ikke plaget med pigmentflekker selv, men har hørt av at de forsvinner ved å smøre på lakserolje. Ta på en Q-tips og smør på flekken morgen og kveld. Går en stund før du ser resultat, men det virker.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei! Er heldigvis ikke plaget med pigmentflekker selv, men har hørt av at de forsvinner ved å smøre på lakserolje. Ta på en Q-tips og smør på flekken morgen og kveld. Går en stund før du ser resultat, men det virker.

Hvor kan man få tak i lakserolje, og hvor mye koster det ca ?

Skrevet

Ta turen til hudlegen og få aberela med hydrokinon (?).

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_drua_*
Skrevet

Hei!

Jeg har også vært VELDIG plaget med pigmentflekker, og prøvd litt av hvert uten å se noen bedringer.

I sommer begynte jeg på OBAGI nu derm kremprogram, som en forøvrig skal gå på i 18 uker. Etter kun 3/4 uker så jeg synlige resultater i forhold til pigmentflekkene, de er nesten borte nå. De aktive stoffene i disse kremene er hydrokinon 4% og a-vitaminsyre. I begynnelsen kan du bli rød og flasse en del, men dette avtar relativt fort. (etter noen uker) Men dette er jo selvfølgelig individuelt.

Kremene betegnes som medisinske kremer, og fås kun hos utvalgte hudpleieklinikker.

De er kostbare, men for min del har de absolutt vært verdt det.

Finn en lokal klinikk og få en gratis konsultasjon med en sykepleier/ lege. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...