Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i musikk hvor teksten er på fransk, da fransk er et språk som er fantastisk å høre på selv om jeg ikke skjønner en dritt, være det seg dance, hip-hop, rock eller pop. Så jeg lurer på om noen har artister og/eller album å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Alt av Edith Piaf, det er Chanson og noe jeg personlig syns er helt fantastisk.

Hvis du liker pop så kanskje

faller i smak.

Ellers så er

ganske kult, det er vel en slags blanding mellom Chanson og folkerock.

har laget et coverversjon av Jacques Brels Ne me quitte pas. :)
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler Vanessa Paradis - Divine Idylle

Endret av yggdrasil
Skrevet (endret)

Keny Arkana - Entre ciment et belle étoile : Hip-hop: sjekkes ut!

Mc Solaar - Chapitre 7 : Hip-hop. Jeg har bare dette ene albumet og synes det er helt.. ok.

Yelle - Pop Up : Elektropop. Yelle er etterhvert blitt ganske vanlig å høre rundt om i Norge, men kan absolutt (og bør kanskje) høres mer på ;)

Emilie Simon - Végétal og

Emilie Simon - Emilie Simon : Fin og god pop. Emilie Simon lagde forresten også musikken til "Pingvinenes marsj" fra 2005.

France Gall - Best of France Gall : Pop fra midten av 60-tallet til å bli i skikkelig godt humør av :)

Zazie - Totem : Pop med mange gode tekster og melodier. Zazie har laget noen av de fineste sangene jeg vet om.

Emily Loizeau - L'autre bout du monde : Mer pop på fransk. Det er kanskje en fordel å få med seg tekstene i et par av sangene, for de er utrolig morsomme og fine :) Det samme gjelder nok også for

Amélie les crayons - Et pouquoi les crayons ;)

Og så selvfølgelig:

La Djipe qui swingue - La Djipe qui swingue : må legges i gruppa indie folkepop hvis den finnes og er veldig, veldig bra! Dette er den eneste plata på lista som det ikke går an å bestille fra Amazon.fr, men det er helt sikkert mulig å få tak i den :)

Endret av Michi
Gjest Helene- ikke innlogget
Skrevet

Hva med Garou eller Luck Mervil?

Gjest strykebrett
Skrevet

George Brassens er min absolutte favorittartist av de franske. Veldig fin musikk, du burde sjekke ut han. Har bare en samleplate av han desverre så det er litt vanskelig å anbefale album.

Skrevet

Takk for tips, vil gjerne ha fler! :smilbla:

Jeg kjøper musikken min på iTunes, og der burde det meste (merk ordet burde) være tilgjengelig.

Gjest Gjest_grønn_*
Skrevet

Jeg kjøper musikken min på iTunes, og der burde det meste (merk ordet burde) være tilgjengelig.

carla bruni

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Hei,

Ei gruppe som heter Paris Combo er veldig bra, litt blanding av mange stiler men antydning jazz kanskje. også er det "100% collegues", litt mer rock.

Gjest glødelampe
Skrevet

Har hørt en del på

som er fransk-canadiske. Rufsete pop-rock muligens litt elektronikainfluert (i mangel av en bedre beskrivelse).

Ellers er Francoise Hardy fin, hun er mer klassisk 60-talls syngedame.

er heller ikke så dum syns jeg.
Skrevet (endret)

Enig med person ovenfor, Indochine har utrolig kul musikk. Sjekk ut sangen J'ai demandé à la lune, veldig fin tekst.

Ellers kan jeg anbefale Saez, min absolutte franske favoritt. Tror man kan klassifisere det som en litt pop-rock lignende sak. Sjekk ut sangen Jeune et Con. :hjerte:

Jeg kan jo også anbefale å kjøpe en samleplate, noe à la ( :fnise: ) Absolute Music på fransk. Radioen NRJ gir ut en del greie samleplater med alt fra hip hop, rap, pop og rock på fransk. Se her.

Endret av ^^Belle^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...