Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vettel
Skrevet

Jeg har vært igjennom den første runden med pergotime for å hjelpe på modningen av egget.

4/5/6/7/8. juli tok jeg pergotime, dag 5. - dag 10.

Dag 12/13 hadde jeg store magesmerter/kvalm og blødde litt etter sex.

I den siste uka har jeg hatt en merkelig utflod, veldig tykk og klumpete, nesten gul/grønn... (også hatt ekstremt ømme pupper og følsome brystvorter, men det har jeg hver mnd 14 dager før mens) Idag brun utflod, så regner med det er blod og at mensen kommer nå. (dag 29)

Syklusen er iallefall kortere...

Men har flere opplevd slik utflod som bivirkning??

Og dessuten var jeg temmelig overfølsom og sur rundt de dagene jeg tok pergotime -veldig slitsomt, spesielt for mannen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke problemer med utflod eller bllødninger eller lignende. Men jeg ble veldig plaget med tørrhet nedentil og det er også en ganske uvanlig bivirkning visstnok. Uvanlig nok til at den ikke fikk være med i pakningsvedlegget.

Har du sett i pakningsvedlegget hva som er vanlige/sjeldne bivirkninger?

Ømme pupper og humørforandringer er ganske vanlig. Kan kanskje huske at utfloden endret seg noe, men ikke så radikalt som det du beskriver.

Endret av Strix
Gjest Vettel
Skrevet

Jo leste pakningen nøye, var nemlig skeptisk til å starte med de, jeg har jo tross alt ikke sååå lange sykluser og jeg får eggløsning hver mnd. (el-tester). Men vet jo ikke noe om hvor godt de modnes da.

Skrevet

Hmm, om du har eggløsning så burde gynekologen/legen kanskje vurdere å ta ul av deg underveis i syklusen for å se an modningen istedenfor å sette deg rett på piller...

Pergotime fungerer ikke for alle.

Skrevet

Hmm... Gul/grønn utflod høres ikke bra ut. Nå har ikke jeg gått på pergo kur, men av erfaring så er ting som er gult eller grønt og kommer ut fra kroppen ikke riktig...

Jeg hadde tatt kontakt med legen for å høre. Høres jo ut som du har en infeksjon...

Og om det ikke er noe galt så vet du hvertfall!!

Lykke til!

:klemmer:

Skrevet

Jeg fikk veldig lite bivirkninger av pergo. Eneste jeg kan huske er at jeg ble øm i underlivet da eggene ble modnet.

Ganske tidlig etter pergo kur fikk jeg gulgrønnlig utflod og for meg var dette tegn på at jeg hadde blitt gravid. Hadde to runder med pergo og ble gravid på begge men mistet den første gangen.

Men i utganspunktet så skal jo ikke utflod ha slik farge, men hos meg vedvarte det gjennom hele svangerskapet. Fikk beskjed at det var normalt.

Gjest Vettel
Skrevet

Hmm..ja jeg ble ikke gravid denne mnd heller, mensen som normalt.

Har blir sjekket med UL både innvendig og utvendig, går til gynekolog med lang erfaring. Han sa at siden det er så uregelmessig mens og lengere enn normalt OG ikke blitt gravid enda, så kan det vært modningen som ikke er helt optimalt.

Mannen skal teste seg også, når han bare er tilbake fra jobb.

Sluttet med p-piller november 07, men han pendler så ikke alltid tilstede ved EL, har regnet ut at vi helt sikkert var sammen i 8 eller 9 EL, men det er mulig det er flere, teller bare de som jeg er helt helt sikker på at vi hadde sex rundt EL tiden.

Gjest Vettel
Skrevet

Blir man helt på bærtur etter pergotime??

Nå, drøyt en uke etter siste mens, er jeg kvalm og puppene begynner å bli ømme - eller har vært det mer eller mindre hele tiden muligens, der er jeg litt usikker. Til og med mannen har kommentert at puppene kjennes fastere og større ut.

Tok EL-test idag, ikke klart utslag, men heller ikke definitivt negativ. (billigtest: streken sterk, men ikke like sterk/sterkere enn teststreken)

Min mens var veldig kort, tre dråper blod (brunt) i to dager, så mer normal blødning i 2,5 dag, så en dag opphold, så litt mer blod etter sex. Vanligvis velgid kraftig blødning i tre dager så mindre blod i tilsammen en uke.

Merkelige greier.

Flere som har fått endret symptomer etter pergotime? Kan pergo ligge i kroppen så lenge??

Gjest Divina
Skrevet

Hei!

Jeg har tatt to enkle kurer med pergo, og nå en dobbel.

Får sykt ømme bryster/brystvorter ca. da EL skal være, og dette varer helt frem til jeg får mensen. Jeg har også merket meg at puppene mine har blitt større etter at jeg begynte på pergo! De er fyldigere og fastere, og sambo er helt oppslukt av dem :ler: Håper akkurat denne bivirkningen ikke går bort igjen :lur:

Men har ikke merket noe til merkelige blødninger/utflod. Får en del mer kviser rundt mensen enn det jeg gjorde før, og sover dårligere.

Vet ikke hvor lenge pergo ligger i kroppen, men vet at de også skal funke i den måneden man tar pause fra pergo.

Gjest Vettel
Skrevet

Jeg har alltid ømme pupper og kvalme fra EL til mensen begynner. Men nå fikk jeg ømme pupper en uke etter mens allerede + kvalme. Kanskje en ekstremt tidlig EL denne mnd??

Gjest Divina
Skrevet

Tar du pergo nå, eller har du pausemåned?

Mensen min var over en uke forsinket i pausemåneden, tror det er vanlig at syklusen blir litt ustabil av pergo bruk, men jeg er ikke helt sikker..

Gjest Vettel
Skrevet

Jeg har pause. Det som er rart er at "el-symptomene" er over en uke for tidlig... Er bare en uke siden første mens dag - som var altså veldig kort. Mannen begynner og lure om jeg er gravid, selv om jeg hadde mensen (den var også veldig kort). Men FØLER meg ikke gravid!

jaja...kanskje ta en test for sikkerhetsskyld?? Men så lei av å bli skuffa og bruke penger på tester som bare blir negativ. Kan jo vente til neste forventet mens, om tre uker.

Gjest Vettel
Skrevet

"nesten postitiv" el-test igår, men idag definitivt negativt. Men fy så kvalm, blir bare verre og verre! Hvis det er pergoen sin skyld skal jeg aldri ta det mer. Hormon-troll og kvalme, fysj! Nå nesten 4 uker siden siste tablett.

Skrevet
"nesten postitiv" el-test igår, men idag definitivt negativt. Men fy så kvalm, blir bare verre og verre! Hvis det er pergoen sin skyld skal jeg aldri ta det mer. Hormon-troll og kvalme, fysj! Nå nesten 4 uker siden siste tablett.

Vi kunne godt byttet, jeg hadde heller vært hormontroll og kvalm enn å ha hetetokter i 1måned hver gang, hodepine 24/7 hele tiden og tørke fullstendig ut nedentil(=umulig å ha sex...).

Nei, uff, det er skikkelig kjedelig, håper du får noe effekt og slipper å gå på de noe mer enn nødvendig :kose:

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Birgitte_*
Skrevet

Hei alle sammen.

Lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg litt? Har en liten mistanke om at jeg kan være gravid, noe som jeg desverre ikke ønsker akkurat nå pga skole. Har vonde bryst og ekstrem utflod, noe jeg ikke har pleid å hatt før.. småkvalm om morgenen, men det er ikke så ille. Kviser har jeg også fått, har aldri hatt kviser før, kun noen få f.eks i jula når det er mye fet mat som jeg ikke vanligvis pleier å spise. Venter mens om 2 uker ca, skal ta en test da..

Dere som har vært gravide før, høres dette ut som typiske tegn av graviditet?

Skrevet

du venter mens om 2 uker... det betyr vel at du har eggeløsning nå..

noe som betyr at om du hadde mensen for 2 uker siden skal det mye til for at du merker om du er blitt gravid denne mnd..

ta en test om 2 uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...