kvinne25 Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Sønnen min har akkurat blitt 1år. Når han skal sove så vil han at vi skal legge med han i vårt seng, og være til stede til han sover. Han liker ikke å bli lagt på sin egen seng. Men vi legger han på plass når han sover, så han er på sin seng hele natten. Hvordan kan jeg få til at han sover på sin seng? Med en gang vi legger han på sin seng, begynner han å gråte, og han gråter høyere og høyere hvis vi ikke tar han opp. Når vi er på besøk hos andre, eller hvis vi har besøk, da blir det problem for oss, da han ikke vil sove alene. Hjelp hjelp hjelp
Gjest Supermimz Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Sønnen min har akkurat blitt 1år. Når han skal sove så vil han at vi skal legge med han i vårt seng, og være til stede til han sover. Han liker ikke å bli lagt på sin egen seng. Men vi legger han på plass når han sover, så han er på sin seng hele natten. Hvordan kan jeg få til at han sover på sin seng? Med en gang vi legger han på sin seng, begynner han å gråte, og han gråter høyere og høyere hvis vi ikke tar han opp. Når vi er på besøk hos andre, eller hvis vi har besøk, da blir det problem for oss, da han ikke vil sove alene. Hjelp hjelp hjelp Hei Kansje det fungerer å sitte i rommet hans om kveldene, ta ham opp for å få ham til å slutte å gråte, og legge ham ned igjen når han slutter å gråte?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Jeg er av den oppfatning at hvis barn trenger trygghet når de skal sove, så skal de få det. Vårt barn sovnet i vår seng og ble lagt inn i sin egen seng senere. Etterhvert ble han så stor at overgangen til egen seng var helt naturlig. Hjelper det å sitte med ham, så gjør dere det.
Erle84 Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Jeg er 25 og liker fremdeles ikke å sove alene.
kvinne25 Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2009 Jeg skal prøve å gjøre det begge sier Skal ta han opp når han gråter og legge han på sengen sin etterpå, kanskje det hjelper. Jeg sitter sammen med han til han sover men han liker ikke sin egen seng. Jeg er redd han skal forsette med dette i flere år. Vi er glad i å sove med han men hvor lenge skal vi gjøre det?
Susan Sto Helit Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Hvis dere ikke ser på det som et stort problem ennå, men mer en uvane som kan bli langsiktig, så hadde jeg sannsynligvis ventet ett år, for så å ta tak i det da. Om ett års tid er ungen så stor at dere kan begynne å lage avtaler, med belønning o.l. Som at dere gir klistremerke hver gang han sovner i egen seng, og når det har blitt 10 klistremerker, så blir det en større premie.
kvinne25 Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2009 Klistremerke og premie er virkelig god ide. Men da må jeg vente til han forstår hva belønning og premie betyr. Takk for ideen. Skal bruke dette.
Yummy_Mummy Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Dersom han returnerer "dersom jeg ikke får premie for å sove i egen seng kan jeg like gjerne sove hos dere", så er dere visst ikke de første som får høre det. Broren min serverte visst den til mora mi.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Jeg er 25 og liker fremdeles ikke å sove alene. Ikke jeg heller, og jeg er 55.
Susan Sto Helit Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Dersom han returnerer "dersom jeg ikke får premie for å sove i egen seng kan jeg like gjerne sove hos dere", så er dere visst ikke de første som får høre det. Broren min serverte visst den til mora mi. Søt... Men vil tippe han var mer enn 2 år da. Er få to-åringer som klarer setninger med så mange ord. Min to-åring er hvertfall ikke så god til å argumentere for hvorfor han vil/ikke vil gjøre noe. (Sånn utover "jeg vil ikke") Og klistremerker som belønning fungerer supert en stund, og ofte tar vanen over før han blir lei klistremerkene. (Vi brukte det for å motivere til potte-tissing. Selvfølgelig etter at vi visste at potte/bleie var alternativer han forsto.)
ViljaH Skrevet 29. juli 2009 #11 Skrevet 29. juli 2009 Jeg tror jeg ville ha presset litt hardere som forelder der. Legge ungen i egen seng, og la han bli forbannet en kveld eller tre, så venner han seg til det. Det går an å slå av lyset og sitte helt stille på gulvet på rommet hans til han roer seg, og så gradvis flytte lenger unna senga kveld etter kveld, til dere ikke er der i det hele tatt. Virker som det er en maktkamp om hvem som skal bestemme
Gjest Gjest_Bellamor_* Skrevet 31. juli 2009 #12 Skrevet 31. juli 2009 Hei Hva med å sette sengen hans inn på deres rom en stund inntil sengen deres. La han sove der noen netter til han blir ordentlig vandt til å sove i sengen sin. Har dere en fin kveldsrutine? En fast plan når dere legger han. Sånn som bading, spising, litt synging på senge kanten, så sove. Prøv dette sammtidig som dere venner han først til å sove i sengen sin på deres soverom, dermed flytter dere han over på sitt eget rom. Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå