Gå til innhold

Kortspill

lilljan

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så kjekt å spille kort. Men har heller en treig mann som synes TV er kjekkere ;) Så nå tenkte jeg at jeg skulle få han hektet på ett kortspill. Så vi kan kose oss på sommerkveldene.

Altså kortspill som det går å bare spille to. Jeg kan de vanlige idiot, vri8 ol.

Trenger også nøye gjennomgang for regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gin, er veldig gøy!

Skal prøve å forklare etter beste evne her..

Stokk bunken og del ut kort; 11 til spiller1 og 10 til spiller2.

Poenget er at du skal lage serier/par, og alle må være med minst 3 kort. f.eks hjerter4, hjerter5, hjerter6. eller 3x Konger. Du kan selvfølgelig lage en hel serie med 10 kort, men det ideelle er å ha 2 sett med 3 kort og 1 sett med 4.

Den som starter med 11 kort legger ut det han har minst lyst på, så må spiller2 bestemme om h*n vil ta kortet som ble lagt ut eller trekke et fra bunken. Den som har fått alle "settene" legger kort nr 11 med baksiden opp og sier gin. da har du vunnet.

I tilegg kan ess brukes som både 1 og etter konge. så du kan lage en serie som går konge - ess - 2.

:) Håper du forsto noe, for det er veldig artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med lygeren? Kan du den?

Ekstra morro dersom man har lov til å lure unna kort! Dersom man blir oppdaget gjelder samme regelen som dersom man lyver om hvilket kort man legger ut!!! *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 er utrolig festlig!!

Jeg er i utgangspunktet ikke spesielt flink til å forklare spilleregler, og å forklare det med ord er enda verre!

Dersom du googler "Kortspill" eller f.eks "Kortspill 500" finner du nok spillereglene :)

Jeg og typen har spilt dette mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...