Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Noen som har Kartells Ghost-stoler her? Syns de er utrolig tøffe, men lurer på hvordan de er å sitte i. Har noen kjedelige spisestuestoler fra Bohus som jeg har lyst å bytte ut, men de er en drøm å sitte i. Så har ikke lyst å skifte de ut om Ghost-stolene er like ubehagelige å sitte i som de ser ut til å være.... Link Link
Gjest Lise Lotte Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Jeg har en Victoria Ghost-stol og synes den er kjempegod å sitte på. Har bare en stående for å sette seg når vi kler på oss ol - ikke som spisestuestoler. Men jeg husker å ha lest at de fungerer veldig fint som spisestuestol - også er det så stilige. Jeg elsker min Victoria Ghost.
Gjest hare Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 har dem ikke selv, men har "prøvesittet" dem i forretningen. jeg synes for det første ikke de var gode nok å sitte i til bruk ved spisebord(man vil jo gjerne at gjestene skal kunne sitte litt) - i tillegg til at jeg følte de var ustabile. jeg slappet altså ikke av i dem. selv endte jeg på eames plastic chair - som jeg heller ikke synes er like komfortable som "polstrede" stoler, men de er ganske fine med puter i og da. ellers har jeg også sittet i den vanlige verner panthon, og denne synes jeg også var langt bedre enn ghost. hadde heller gått for ghost til kjøkkenbord, eller som stol i gang/soverom, men det er nå bare meg:=)
Phobaeticus Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Hei. Jeg liker veldig godt de La Marie stolene. Noen som vet hvilke butikk(er) i Oslo - evt nettbutikk? som fører disse og hva prisen ligger på? Hadde vært rå bra å hatt en (eller kanskje to) på badet.
Gjest Lise Lotte Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 har dem ikke selv, men har "prøvesittet" dem i forretningen. jeg synes for det første ikke de var gode nok å sitte i til bruk ved spisebord(man vil jo gjerne at gjestene skal kunne sitte litt) - i tillegg til at jeg følte de var ustabile. jeg slappet altså ikke av i dem. selv endte jeg på eames plastic chair - som jeg heller ikke synes er like komfortable som "polstrede" stoler, men de er ganske fine med puter i og da. ellers har jeg også sittet i den vanlige verner panthon, og denne synes jeg også var langt bedre enn ghost. hadde heller gått for ghost til kjøkkenbord, eller som stol i gang/soverom, men det er nå bare meg:=) Vil bare si at min Victoria Ghost-stol IKKE er ustabil i det hele tatt. Faktisk så er den vanvittig behagelig å sitte på så jeg har vurdert å bruke slike til spisestuestoler selv .. I tillegg så er de veldig lekre og passer utmerket til mitt heltre massive spisebord. Elsker slike kontraster.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #7 Skrevet 8. august 2009 Jeg har Kartell sin Ghost stol på osverommet som ekstrastol. Den er flott å se på, og jeg har sett den avbildet som spisestuestol. Personlig ville jeg ikke brukt den som det, en spisestuestol bør ha kvalitet og ikke minst sittekomfort som gjør at man sitter avslappet og godt i timesvis. Denne er dessuten klam om sommeren, og den blir litt ripet da det bare er i plexi. En slik stol passer prefekt som ekstrastol til spisestue, evt som kjøkkenstol, ekstrastol i stuen, på sovrom eller entre. Easmesstolene er nok bedre selv om de også er i plast, vurderte selv de som spisest9ler på hytta.
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 8. august 2009 #8 Skrevet 8. august 2009 Jeg har Kartell sin Ghost stol på osverommet som ekstrastol. Den er flott å se på, og jeg har sett den avbildet som spisestuestol. Personlig ville jeg ikke brukt den som det, en spisestuestol bør ha kvalitet og ikke minst sittekomfort som gjør at man sitter avslappet og godt i timesvis. Denne er dessuten klam om sommeren, og den blir litt ripet da det bare er i plexi. En slik stol passer prefekt som ekstrastol til spisestue, evt som kjøkkenstol, ekstrastol i stuen, på sovrom eller entre. Easmesstolene er nok bedre selv om de også er i plast, vurderte selv de som spisest9ler på hytta. Nei, det stemmer ikke. Ghost-stolene er laget av polykarbonat som er et ripefritt og glassklart materiale som er langt mer formbart, massivt og holdbart enn pleksi.
Rosenrød Skrevet 25. mai 2011 #9 Skrevet 25. mai 2011 Jeg vurderer disse stolene, er det flere som har erfaringer?
Gjest Harriet Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Jeg vurderer disse stolene, er det flere som har erfaringer? Jeg har et par Victoria Ghost-stoler og elsker det enkle og tidløse designet. Bruker dem som ekstra spisestuestoler når vi har gjester og de passer ypperlig som supplent til syverstolene mine. Victoria er de uten armlen.
babord Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 Kan legge saueskinn i de kanskje til lengre middager?
Gjest Harriet Skrevet 25. mai 2011 #12 Skrevet 25. mai 2011 Kan legge saueskinn i de kanskje til lengre middager? Ja, du kan selvsagt gjøre det, men det er ikke nødvendig. Stolene er ikke vonde å sitte på. Synes faktisk de er veldig gode. Kjennes ikke så harde ut - så i lengden tror jeg faktisk de er vel så gode som syverstolene.
Rosenrød Skrevet 26. mai 2011 #13 Skrevet 26. mai 2011 Er også veldig i tvil om jeg skal gå for de med armlener eller de uten:-) Synes begge modellene er knallfine! Tror nok det blir slike på meg....
babord Skrevet 26. mai 2011 #14 Skrevet 26. mai 2011 Armlener er finest, men kanskje lite praktisk rundt et spisebord...
Pippi92 Skrevet 27. mai 2011 #15 Skrevet 27. mai 2011 Ville kanskje ikke anbefalt den som spisebordstol, værtfall ikke uten et saueskinn eller en pute i for det er ikke så veldig komfortable over lang tid. Over noen års bruk kan de se slitt ut siden det lett danner seg riper i dem, for det er jo bare plastikk. Hvis du ønsker plaststoler ville jeg heller valgt en av Eames stolene.
Rosenrød Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 Hmmm, det står jo om dem at de ikke skal ripes opp, men det er kanskje bare salgstriks? Uansett, har jeg saueskinn som kan legges i dem dersom en skal sitte lenge, men har ikke bestemt meg HELT ennå, selv om jeg heller sterkt mot disse:-) Skal google eames-stolene!
Marshmallow Skrevet 29. mai 2011 #17 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har hatt Ghost-stoler med armlener i flere år og synes de er gode å sitte i. Ikke hatt noen problemer med riper, derimot må de tørkes av for fingermerker med en tørr microfiberklut ganske ofte. Kan anbefale stolene likevel, de er komfortable og passer det meste av annet interiør.
Rosenrød Skrevet 29. mai 2011 #18 Skrevet 29. mai 2011 Nå er jeg veldig i tvil... Det står mellom Ghost og Tolixstoler. Tror rett og slett at jeg må se det hele an når jeg flytter inn, rett og slett se litt på fargene osv. Men tusen takk for hjelpen dere som har svart:-) Blir spennende å se hvordan det blir til slutt!
Christiane_W Skrevet 1. juni 2011 #19 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har en Ghost stol i på hovedbadet og en ved sminkebordet på soverommet. De er helt greie å sitte i, men jeg personlig synes de egner seg best som "ekstrastoler". I spisestuen har jeg Eames stoler i fargen Mauve gray med treben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå