Gjest No wonder women Skrevet 28. juli 2009 #1 Del Skrevet 28. juli 2009 Hei Vi har alltid utelyset på om natten. Vi slår det på når det blir mørkt og slår det av på morgene. En av grunnene er jo at det ikke skal være så lett å stå inntil døren vår og evt. knuse ruten eller bryte seg inn. Dessuten vil jeg ha det lyst rundt oss. Naboen vår slår av utelyste når de legger seg. De signaliserer at : hei, nå går vi å legger oss. Hva er vanlig hos dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #2 Del Skrevet 28. juli 2009 Haha, de fleste regner da med at folk sover om natten uansett om utelyset står på eller av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cæmis Skrevet 28. juli 2009 #3 Del Skrevet 28. juli 2009 tanken til trådstarter er vel at man signaliserer NÅR man legger seg. DVs at man kan legge planer om når det er best å bryte seg inn...men uansett... automatiske lys er poppis i familien min. De har noen utelys som står på hele tiden og andre som slår seg på ved bevegelse X antall meter fra huset og garasjen. synes det er litt tryggere på en måte å ha litt lys utendørs, da ser man litt tydligere hva som rører seg utenfor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Magdalena_* Skrevet 28. juli 2009 #4 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg har sensor på mine utelys så de går på når det blir mørkt og av når det blir lyst. På den måten slipper jeg å tenke på at lysene skal på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No wonder women Skrevet 29. juli 2009 #5 Del Skrevet 29. juli 2009 Sensorer er virkelig noe vi bør få oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No wonder women Skrevet 29. juli 2009 #6 Del Skrevet 29. juli 2009 Haha, de fleste regner da med at folk sover om natten uansett om utelyset står på eller av. Du er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #7 Del Skrevet 29. juli 2009 Spander sparepærer med sensor. De koster litt i innkjøp, men bruker lite strøm og så slipper du å slå lyset på og av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #8 Del Skrevet 29. juli 2009 Du er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen... Vi skrur av utelyset når vi vet vi ikke skal ut mer om kvelden. Rundt 21. Signaliserer vi at vi går å legger oss da? Tabbe for eventuelle tyver isåfall, for nei det gjør vi ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #9 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvorfor er det galt å signalisere at man går og legger seg? Har du lyset på inne også om natten? Det å slå av alle lysene inne er jo å signalisere at man legger seg i mye større grad enn hva å slå av utelysene er. Jeg bekymrer meg ikke for innbruddstyver. Og OM det nå skulle være noen som prøvde å komme seg inn, ville hunden varslet det umiddelbart. Jeg slår av utelyset når det er såpass sent på kvelden at ingen kommer på døren så uansett. Det gjør de fleste naboene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 30. juli 2009 #10 Del Skrevet 30. juli 2009 Fotoceller. Dvs.; alle utelys slås på/av etter hvor mørkt det er. Mao - alltid på om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 2. august 2009 #11 Del Skrevet 2. august 2009 Vi har også sensorer. Ergo er lysene alltid på når det er mørkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 3. august 2009 #12 Del Skrevet 3. august 2009 Vi bruker bare utelysene når vi sitter ute. Vi har en gatelykt rett utenfor som opplyser inngangspartiet vårt når det er mørket. Så det er ikke noe problem å finne nøkkelhullet på natta for eksempel. Det med innbruddstyver og å unngå dette med utelys hadde jeg ikke tenkt på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 3. august 2009 #13 Del Skrevet 3. august 2009 Trodde det var regelen at utelys stod på om kvelden / natta. Dvs når det er mørkt ute. KAn aldri huske å ha registrert noe annet. Huset ser da så koselig ut med lys ute. Selv har vi mange utelamper. De skrur seg på selv når mørket faller på, og jeg synes det ser hyggelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #14 Del Skrevet 5. august 2009 Via har ganske mange utelys, alt styrt av sensor. Vi bor langt ute på landet, og her blir det MØRKT om høsten/vinteren! Jeg hadde ikke likt meg her uten litt lys utenfor. Naboene har ikke sensor og glemmer nesten alltid å skru på utelyset når det mørkner, så å gå på besøk til dem etter mørkets frembrudd er bortimot risikosport. Når de legger seg om kvelden, så ser du ikke at det er et hus der, siden de skrur av alt lyset inne også (da blir det ihvertfall trygt nok med tanke på innbruddstyver som ikke er kjent i området :-) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No wonder women Skrevet 5. august 2009 #15 Del Skrevet 5. august 2009 Da jeg var student ble jeg så forarget på de jeg leide hos. De var nesten hver helg borte på hytta, og da slo de av lysene. Jeg snakket med dem om det og at dette kunne tiltrekke seg uønskede gjester og det gjorde det faktisk hele 3 ganger mens jeg bodde der. Det var skikkelig ekkelt. Derfor har jeg alltid på lystet hos meg selv. Det lønner seg ikke å være gjerrig på lang sikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå