Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 noen av oss har veldig lyst på en undulat her i familie, men vi har en innekatt så er litt skeptisk på dette. Ønsker ikke å anskaffe et dyr under altfor sterk tvil om det faktisk går i lengden. Derfor ønsker jeg å høre litt med dere. undulaten vil få eget rom, hvorav flere av barna i huset til stadighet oppholder seg, dermed vil den kunne fly løst her inne. Ser heller ikke feilen med at den kan fly løst også når det ikke er noen hjemme, så fremt døren er lukket. Men hvor smart er det egentlig å anskaffe seg fugl når man har katt? vil det bli mye mas og kjas?
Eplefe Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Vi hadde to katter, to undulater, en hund, et marsvin, to chinchillaer og to (som ble til ti -_-) kaniner samtidig, og det var ikke et eneste problem, bortsett fra at hunden bli litt røff i lek med kattene. Katten skjønner etter litt irettesettelse at h*n ikke har lov å plage undulatene.
Aurora M. Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 (endret) For noen år siden fikk jeg en mus i eie, uten at det var helt meningen. Jeg skulle passe den noen uker for sønnen til en venninne. Men katten min (dengang en 16 år gammel kastrert hannkatt) ble så gode venner med den musa, at ingen hadde hjerte til å skille dem. Musa "red" på katten bortover gulvet, og katten passet på så musa ikke stakk ut. Dette var forøvrig en gammel og svært dreven musefanger! Ikke vet jeg hva det var... Jeg tror den hadde "feil" farge for han (hvit dansemus), og ikke virket redd nok. Hvordan det er med fugler, vet jeg ikke. Men det kan kunne sikkert ha gått det også. Jeg hadde nok ikke kommet på å ankaffe meg et typsisk byttedyr så lenge jeg har katt (fugl, mus, hamster m.m), med fullt overlegg. Det måtte i såfall være med det håp for øye at de venner seg til hverandre, og ikke å holde de adskilt. For det tror jeg du bare kan glemme. De værer hverandre uansett, og kommer til å bli urolige begge to. Katten har dessuten en utrolig god hørsel, og hører flaksingen på laangt hold (hvordan tror du ellers de fanger fugl i naturen). Jeg synes også et enkelt rom er alt for lite for en fugl å få fly løst på, OG undulater er ekstremt sosiale fugler som bør være 2 sammen, minst. (Det naturlige for de er å leve i store flokker) Jeg synes forresten også at innekatter bør få være to, så skulle jeg ha vurdert et dyr til i deres situasjon, få hadde det absolutt vært en katt til. Endret 28. juli 2009 av Aurora M.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå