EllenAnnichen Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Altså, skjønner at dette er underholdning, men hvordan kan de sitte og lyve rett opp i kamera og si at " ja, så skjedde det og det, og plutselig blablabla" Eh, er det mulig?? Hvordan lages dette? Får de betalt for det? Sist jeg så på var det en sene der en synes dame skulle inn i klesskapet på soverommet den ene sønnen, og plutselig kom en sterk vind og alle måtte krabbe liksom... Det minner jo veldig om en spesiell sene i en Steven Spielberg-film,da. Kommer ikke på hva den heter, men det er nesten det samme som skjer... Men noe som helst sant i det må det jo være?
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Altså, skjønner at dette er underholdning, men hvordan kan de sitte og lyve rett opp i kamera og si at " ja, så skjedde det og det, og plutselig blablabla" Eh, er det mulig?? Hvordan lages dette? Får de betalt for det? Sist jeg så på var det en sene der en synes dame skulle inn i klesskapet på soverommet den ene sønnen, og plutselig kom en sterk vind og alle måtte krabbe liksom... Det minner jo veldig om en spesiell sene i en Steven Spielberg-film,da. Kommer ikke på hva den heter, men det er nesten det samme som skjer... Men noe som helst sant i det må det jo være? Hvilken kanal er det på?
EllenAnnichen Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2009 TVNorge. Eller "Haunted" som det heter orginalt tror jeg..
Zealuu Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 "A HAUNTING", tror jeg det opprinnelig heter. Det er et amerikansk show, så jeg tviler ikke på at intervjuobjektene mener at de virkelig har opplevd å bli hjemsøkt av alskens onde ånder, spøkelser og klovneliknende demoner (!). Dette gis videre legitimitet gjennom at programmet presenteres med et dokumentarisk tilsnitt ("dokudrama"), og behandler alle vanvittige påstander som udiskutable fakta. Jeg ser det i blant for underholdningens skyld, men, lawd. Av og til gjør det litt vondt i logikken.
trulta_ Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Men blir det ikke sagt i begynnelsen av episoden at det er basert på en sann historie?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Jeg ser det i blant for underholdningens skyld, men, lawd. Av og til gjør det litt vondt i logikken. Du forventer vel ikke logikk i et program som skal handle om Spøkelser ?
Zealuu Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 (endret) Jeg ville i grunn forventet at ikke både intervjuobjekter og forteller tar absolutt alt for god fisk - uansett hvor usannsynlig - og at produsentene kanskje ville forsøkt å se etter forklaringer som ikke nødvendigvis involverer onde ånder osv. På den annen side, opphavslandets øverste leder er tross alt påkrevd å henvende seg til en tenkt åndeverden på jevnlig basis for å kunne legitimere sitt virke; Vinklingen i programmet bærer naturlig nok preg av den overtroskulturen. Endret 29. juli 2009 av Zealuu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå