Nilma Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Om noen uker reiser vi fra Tromsø til Pisa med Norwegian, deretter med BA fra Italia til London, og så med Norwegian igjen tilbake til Tromsø. Vi har kommet frem til at vi har bestilt litt for lite bagasje, sånn at vi har lyst til å etterbestille et kolli. Jeg ser av nettsiden til Norwegian at dette ikke kan gjøres på nett/over telefon, men må gjøres på flyplassen ved avreise. Det jeg lurer på er om jeg kan dra på flyplassen noen dager i forveien for å gjøre dette, eller om jeg må gjøre det akkurat når vi skal reise? Det hadde jo vært greit å ha det unnagjort i god tid. Dessuten lurer jeg på om jeg kan bestille et ekstra kolli for returen i samme slengen, enten vi nå får bestilt på forhånd eller gjør det ved avreise, særlig i og med at vi returnerer fra et annet sted?
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Jeg har ikke gjort det selv men har hørt at man bare betaler i skranken ved innsjekk.
Nilma Skrevet 6. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2009 Jeg har ikke gjort det selv men har hørt at man bare betaler i skranken ved innsjekk.Det er jeg klar over, men jeg er litt nevrotisk, så jeg ville helst være sikker på at det kunne ordnes i god tid. Det slo meg at det var mulig å ringe selskapet som tar seg av innsjekking og sånt på flyplassen her, og da fikk jeg svar med én gang. Det var helt greit å komme på flyplassen noen dager i forveien, og da kunne jeg bestille for returene samtidig, selv om det blir fra en annen flyplass.
Monarabb Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Du kan betale i skranken på flyplassen, men da stiger prisen betraktelig!!
Gjest Gjest_Billie_* Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Jeg har flere ganger betalt direkte i skranken ved innsjekking. Kan ikke huske at det kostet noe mer der enn ved bestilling på nettet. NB!! Husk at Norwegian kun tillater 20 kg per kolli. Veier det mer må du betale 65,- per kilo i overvekt! Bedre å ha flere små kolli.
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 Det er jeg klar over, men jeg er litt nevrotisk, så jeg ville helst være sikker på at det kunne ordnes i god tid. Det slo meg at det var mulig å ringe selskapet som tar seg av innsjekking og sånt på flyplassen her, og da fikk jeg svar med én gang. Det var helt greit å komme på flyplassen noen dager i forveien, og da kunne jeg bestille for returene samtidig, selv om det blir fra en annen flyplass. Men det er jo absolutt ingen vits i å ta turen til flyplassen i forveien! Har mange ganger "glemt"/latt være å bestille bagasje med Norwegian. Når jeg har kommet på flyplassen med koffert/sekk/bag har det bare vært å betale der og da for bagasjen. Det er ikke noe man MÅ bestille i forkant. Det er ikke sånn at det blir fullt og at man ikke får med bagasjen. Grunnen til at man kan bestille samtidig med at man bestiller billett på nettet er at man da (for egen del) har fått gjort det og slipper å gjøre det på flyplassen. Med andre flyselskap så er jo ikke dette noe tema. Det er inkludert i billetten. Men Norwegian tar seg betalt for dette. Barna mine har reist alene og kommet med bagasje som ikke var bestilt/betalt ved bestilling av billett på internet. De betalte bare der og da i skranken. For et par uker siden var jeg i Roma. Da jeg skulle hjem hadde jeg en ekstra koffert (shoppet.....) den var det bare å sjekke inn og betale for på flyplassen i Roma. (NB! man kan sjekke inn max 2 kolli med Norwegian). Det hadde da bare vært tull og totalt unødvendig å reise ut til flyplassen på forhånd for å bestille noe man totalt problemfritt kan få ordnet der og da når man skal sjekke inn og dra hjem!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 Problemfritt og problemfritt...surere og strengere skrankepersonell enn de fra Norwegian i utlandet skal man lete lenge etter. I Norge er de bare positive og greie.
Nilma Skrevet 7. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2009 Men det er jo absolutt ingen vits i å ta turen til flyplassen i forveien! [...]Det hadde da bare vært tull og totalt unødvendig å reise ut til flyplassen på forhånd for å bestille noe man totalt problemfritt kan få ordnet der og da når man skal sjekke inn og dra hjem!Som jeg har presisert tidligere, er jeg fullstendig klar over at jeg ikke må gjøre det på forhånd, men jeg synes det er greit å slippe noe styr når jeg står der på flyplassen i halvsøvne og i lang kø før klokken er 6 om morgenen. Og jeg synes i hvert fall det er unødvendig å gjøre det to ganger, både på ut- og innreise, når jeg kan gjøre begge deler på én gang og i god tid. Da bruker jeg heller 5 minutter på en tur innom flyplassen når jeg likevel er i nærheten en dag.
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 7. august 2009 #9 Skrevet 7. august 2009 Som jeg har presisert tidligere, er jeg fullstendig klar over at jeg ikke må gjøre det på forhånd, men jeg synes det er greit å slippe noe styr når jeg står der på flyplassen i halvsøvne og i lang kø før klokken er 6 om morgenen. Og jeg synes i hvert fall det er unødvendig å gjøre det to ganger, både på ut- og innreise, når jeg kan gjøre begge deler på én gang og i god tid. Da bruker jeg heller 5 minutter på en tur innom flyplassen når jeg likevel er i nærheten en dag. Men det blir ikke noe styr. Du bare betaler og vips så er det gjort. Det tar ikke noe ekstra tid i det hele tatt. Og når du ved innsjekking på utreise betaler for bagasjen så bestiller du samtidig for tilbakereisen. Det er jo det å reise en ekstra gang til flyplassen som er styr. Jeg lover deg. Dette er noe som går veldig greit.
Nilma Skrevet 7. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2009 Problemfritt og problemfritt...surere og strengere skrankepersonell enn de fra Norwegian i utlandet skal man lete lenge etter. I Norge er de bare positive og greie. Om ikke sure og strenge, så har jeg i hvert fall opplevd at det innleide "Norwegian-personalet" i utlandet har vært utrolig tregt og rotete, så det er absolutt et godt poeng mht. å ordne sånt på forhånd.
Gjest Gjest_Billie_* Skrevet 7. august 2009 #11 Skrevet 7. august 2009 Problemfritt og problemfritt...surere og strengere skrankepersonell enn de fra Norwegian i utlandet skal man lete lenge etter. I Norge er de bare positive og greie. I utlandet så er de vel strengt tatt ikke fra Norwegian. Var i Spania nå nettopp og da var det Iberia-ansatte som tok seg av innsjekkingen. Kjempesøt og hyggelig dame! Og Norwegian-dama på Gardermoen var også søt. Min datters koffert var ikke forhåndsbestilt og det var NULL problem. (hun sørget for at det ble bestilt og betalt for returen av denne kofferten også) Så til TS: Det er ingen problem med å ordne dette på flyplassen når du skal reise. Selv om du er trøtt, det er kø og kl. 6 om morgenen. Det er NULL stress!!!
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 7. august 2009 #12 Skrevet 7. august 2009 Om ikke sure og strenge, så har jeg i hvert fall opplevd at det innleide "Norwegian-personalet" i utlandet har vært utrolig tregt og rotete, så det er absolutt et godt poeng mht. å ordne sånt på forhånd. Jamen.... Om du ordner dette ved avreise fra Norge så er det jo ikke noe problem!!! Og da er det helt unødvendig å reise ut til flyplassen (der du bor i Norge) for å ordne det flere dager før du skal reise. Hvorfor stå i kø to ganger når det holder med å stå i innsjekkingskøen en gang...? Det blir ordnet på et par sekunder å få betalt for bagasjen for både utreise og tilbakereisen fra utlandet! Da trenger du ikke forholde deg til flyplass-ansatte i utlandet vedr. "problemet".
Nilma Skrevet 7. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 7. august 2009 I allverden, gjest Ellinor, er det et problem for deg at jeg liker å ordne ting i god tid, siden du engasjerer deg sånn? :klø: Det er som sagt en omvei på maks 5 minutter til flyplassen fra et sted jeg uansett er ukentlig, og kø er det neppe, i motsetning til når vi skal reise.
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 7. august 2009 #14 Skrevet 7. august 2009 Se info ombagasje på nettsiden til Norwegian. Det koster litt mer å betale for bagasjen når du betaler på flyplassen kontra å betale på nettet. Men sånn rent praktisk er det ikke noe problem å få ordnet dette ved avreise. Det er ikke noe som må bestilles på forhånd!!! Fordelen med å bestille på nett er at man sparer penger. Det er derfor ikke nødvendig at TS drar til flyplassen og "forhåndsbestiller" dette. Rent praktisk betyr det ikke noe. Det er vanlig at folk ikke har betalt for dette på forhånd. Det eneste som skjer er at du der og da (ved innsjekking) må betale bagasje-gebyret. Det er ikke slik at man må forhåndsbestille at man skal sende bagasje. Det er bare et rent gebyr som Norwegian tar for bagasjen du sjekker inn.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 7. august 2009 #15 Skrevet 7. august 2009 Om TS ville betale dette samtidig med at hun bestilte billetter på nett, reise ut til flyplassen i forkant av reisen å betale gebyret eller betale når hun reiser - det for da være opp til henne. Ellinor har rett i at det er gjort på "null komma svisj" å gjøre det i det man sjekker inn. Men har TS lyst så kan hun da reise innom flyplassen å gjøre det når hun vil i forkant! TS: Jeg tror bare folk vil berolige deg med at det ikke hadde vært noe problem å gjøre dette når du skal reise. (I og med at du sa at du var litt nevrotisk...)
Gjest 1 Skrevet 7. august 2009 #16 Skrevet 7. august 2009 Om noen uker reiser vi fra Tromsø til Pisa med Norwegian, deretter med BA fra Italia til London, og så med Norwegian igjen tilbake til Tromsø. Dette opplyser Norwegian i forbindelse med at dere skal bytte fly underveis: For reise fra utlandet til Norge må du hente ut bagasjen å gå gjennom tollen, før du sjekker inn på nytt. Det er kun på enkelte av våre destinasjoner at det er mulig å bestille reise over flere strekninger. Og du må betale bagasjegebyr per strekning.
Nilma Skrevet 7. august 2009 Forfatter #17 Skrevet 7. august 2009 Dette opplyser Norwegian i forbindelse med at dere skal bytte fly underveis: Og du må betale bagasjegebyr per strekning.Vi har bestilt gjennomgående reise Tromsø-Oslo-Pisa, og når vi skal hjem fra London er det direktefly, så det burde ikke være noe problem.
Nilma Skrevet 7. august 2009 Forfatter #18 Skrevet 7. august 2009 Om TS ville betale dette samtidig med at hun bestilte billetter på nett, reise ut til flyplassen i forkant av reisen å betale gebyret eller betale når hun reiser - det for da være opp til henne. Ellinor har rett i at det er gjort på "null komma svisj" å gjøre det i det man sjekker inn. Men har TS lyst så kan hun da reise innom flyplassen å gjøre det når hun vil i forkant! TS: Jeg tror bare folk vil berolige deg med at det ikke hadde vært noe problem å gjøre dette når du skal reise. (I og med at du sa at du var litt nevrotisk...) Du har nok rett i det. Men jeg har altså vært utenfor landets grenser noen ganger før, så det går nok greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå