Annett Skrevet 22. april 2002 #1 Skrevet 22. april 2002 Jeg våknet i går natt med kjempe smerter i nakken, så det var rett på legevakta i går Det fikk jeg noen muskal avslappende tabeletter, sykemelding ut uka og rekvisisjon til fysikalsk behandling. Men nå sitter jeg her og ringer rundt til fysioterapauter, men det jo 4 ukers ventetid......... Hjelp jeg skal jo gifte meg om 3 uker, kan jo ikke gå på skeiva heller 12
Skorpion72 Skrevet 22. april 2002 #2 Skrevet 22. april 2002 Hva med å prøve fysioterapauter litt utenfor der du bor. Jeg vet om et sted i Drammen der det ikke er så lang ventetid. Send meg en privat melding, så kan du få telefonnummer.
Fakse Skrevet 22. april 2002 #3 Skrevet 22. april 2002 Naprapater skal jo vissnok være "magikere" med stiv nakke, så hva med å finne ut om det er sant?12
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #4 Skrevet 22. april 2002 Jeg ville gått til en kiropraktor. De kan løse opp det meste. Naprapater ville jeg holdt meg langt unna. De går for å være "humbug-terapeuter" uten skikkelige krav til utdannelse. B.
Annett Skrevet 22. april 2002 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2002 Hura nå fikk jeg napp, jeg får komme i dag kl 12.30 Hun var så søt når jeg sa at jeg måtte ha time så fort som f............. for jeg skal gifte meg om tre uker og må være helt frisk til da Nå ble jeg glad 12
CecilieB Skrevet 22. april 2002 #6 Skrevet 22. april 2002 Noen som har noen tips til meg da? Våknet i dag med 40 i feber, slimete hoste som river i brystet og tett nese. Får man medisiner for dette'? Jeg har bare 5 dager igjen!12
Annett Skrevet 22. april 2002 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2002 Stakars deg Hadde jeg vært deg ville jeg pøst på med C vitaminer og solhatt. Lykke til og god bedring
HMSP Skrevet 22. april 2002 #8 Skrevet 22. april 2002 Få deg noe feberdempende (Paracet eller noe), og få noen til å kjøpe slimløsende hostesaft og nesespray. Hold sengen - prøv å sove mye. Drikk masse varm solbærsaft. Tror ikke det er så mye annet du kan gjøre. Søvn og hvile er vel det som hjelper best. Lykke til, jeg skal tenke hardt på deg og håpe du blir fort bedre. Og ja, sørg for at noen andre tar ansvaret de siste dagene nå - så du får hvilt godt God bedrings klem til dere begge12
Gjest gjest 0 Skrevet 22. april 2002 #9 Skrevet 22. april 2002 Jeg har nok ingen bedre løsninger enn de andre, men pass på så du ikke tror du er frisk for fort.. Det straffer seg.. hold deg gjerne en dag ekstra i senga, men du trenger ikke være redd for å få litt frisk luft så lenge du ikke blir kald og fryser. Det pleier å hjelpe på formen iallefall. Jeg pleier å føle meg mye kvikkere etter litt luft. Men du burde kanskje vente et par dager da siden du har ganske høy feber... God Bedring!12
CecilieB Skrevet 22. april 2002 #10 Skrevet 22. april 2002 Frisk luft går ikke, minsten er syk også, 5.barnesykdom (det var heldigvis ikke vannkopper). I dag er hun så tett og full i feber at hun også ligger. Storebror er heldigvis frisk, enn så lenge. Huff, også jeg som har vært frisk i hele vinter. 12
scorpion73 Skrevet 22. april 2002 #11 Skrevet 22. april 2002 Hei Cecilie B. Jeg kan ikke gi deg noen andre råd enn det jeg av erfaring vet hjelper når jeg er forkjøla. Trakt deg en masse tea, putt ricola sukkertøy oppi teen ( sånne i gule poser) drikke så masse du klarer å få ned av dette. Smør hals og panne, og hvis du er tøff nok litt under nesen, med tiger balsam ( da kommer ihvertfall at som gjør det tett ut). Ta pinex, eller paracet i tilegg, og prøv å sov litt mye.12
Sussi Skrevet 22. april 2002 #12 Skrevet 22. april 2002 Pøs på med Immuno-San (helsekost, jeg kjøpte min på Sun Kost) Mange dråper om gangen. Jeg var full i feber 2 dager før julebordet i fjor, var helt fin til festen En skikkelig hestekur, men det hjalp! Håper virkelig Dere blir bedre til dagen!!!!12
Polyanna Skrevet 22. april 2002 #13 Skrevet 22. april 2002 ...og husk å smøre nesen! Ellers blir den tørr og sår før dagen! God bedring!12
Nephilia Skrevet 22. april 2002 #14 Skrevet 22. april 2002 Hei Cecilie B! Prøv sambucol, det får du kjøpt på helsekostforretninger, og det forkorter forkjølelsestiden. Cet virker garantert! Ellers må du ikke pusse nesen med vanlig papir, men med de med balsam på, så slipper du å være sår rundt nesen. Lykke til og god bedring!! 12
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #15 Skrevet 22. april 2002 Prøv akupunktur! Jeg var knallforkjøla forrige uke, begynnende bihulebetennelse, slapp, etc. skulle på jobbintervju og MÅTTE bli bra! 2 akupunkturbehandlinger på to dager, holdt senga ellers og sov masse, og kom meg fort! Merka allerede mens jeg lå med nålene første behandlingen at øresuset ga seg! Hvis du forteller situasjonen din får du garantert hjelp! Lykke til!
viwi Skrevet 22. april 2002 #16 Skrevet 22. april 2002 Kjære Annett! Har hatt samme problem mange ganger. Mens du venter på behandling kan du forsøke litt selv. Men du må være forsiktig altså!!!! Få tak i noen varmepakninger som du legger på nakken og lgg på dem til de blir kalde. (evt varmeteppe)Deretter tøyer du FORSIKTIG fra side til side i hodets naturlige bevegelser. Skjønner??? Dette kan du og gjøre mens du står i dusjen. Hvis du har noen som kan massere er det fint. Men husk forsiktig!! Strekk eller masser aldri så det gjør for vondt! Tigerbalsam kan brukes til å myke opp stive muskler-prøv denne. Det er ikke sikkert den hjelper men prøv likevel... Og ta det med ro-ikke stress eller spenn musklene ytterligere-da blir du verre! Lykke til og god bedring!!!!12
August Skrevet 23. april 2002 #17 Skrevet 23. april 2002 Et siste lite tips som de andre ikke har nevnt. IKKE sitt for mye ved PCen nå. Musearm i tillegg er ikke noe å trakte etter.12
tingeling Skrevet 23. april 2002 #18 Skrevet 23. april 2002 Jeg har løsningen!!!! hvis du bor i bærum finnes det er par kjempe gode naprapater i sandvika. de fikser deg på en-to-tre. mye bedre enn fysioterepaeuter er ihvertall min erfaring. (naprapati er en slags blanding av fysioterapi, kiropraktikk og presspunkt masasje) ta kontakt med bærum muskel og leddklinikk (tror det heter det). ligger rett ved stasjonen i sandvika. pleier å være lett å få time. lykke til og god bedring klem fra tingeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå