Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg kjempe frustrert og lei meg. Har jobbet rumpen av meg for å gå ned i vekt. For å få en kick start, har jeg bare spist knekkebrød med pålegg, og havregrøt i 1 uke, og har trent utholdenhet/mild styrketrening annenhver dag. Og spist masse fiber! Og i dag når jeg skulle veie meg, veide jeg - 1/2 kg! Skjønner ingenting?:( Veide meg på samme tidspunkt på dagen før jeg begynte også, og hadde akkurat fått "tømt" meg! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du har gått ned en halv kilo på en uke. Det er mer enn nok. Det er ikke sunt å gå ned mer enn det på syv dager. Så du kan bare ta det helt med ro :)

Gjest Gjest
Skrevet

Du må skaffe deg et lengre perspektiv, kroppen bruker lang tid på å reagere på/tilpasse seg til nye rutiner. Havregrøt og knekkebrød er ikke nødvendigvis en kickstart.

Gjest Gjest
Skrevet

Et halvt kilo i uka er helt passe, det. Forøvrig spiser du alt for ensidig hvis du bare har spist knekkebrød og havregryn. Du trenger proteiner også (magert kjøtt, fisk, egg, bønner, magre meieriprodukter bl.a.), og grønnsaker for å få i deg vitaminer og fiber.

Gjest Gjest
Skrevet

Folk skjønner visst ikke dette her. Det er snakk om inn minus ut. Spiser du knekkebrød og havregrøt tilsvarende forbruket ditt står du bom stille, uansett hvor sunt det du spiser er. Og for det andre (sikter til Euforia): muskler på èn uke??? Hallo i luken..

Skrevet

TS her.. har spist for ca. 1000 kcal per dag, og har vært flink å variere med pålegg osv, og spist endel frukt og grønt utenom. Har drukket ca. 3 l vann hver dag også. I gj. snitt forbrenner jeg ca. 1800 kcal.

Gjest Gjest_rosa_*
Skrevet

du må nok ha litt tålmodighet... og vektnedgang på 1/2 kg er passe, det skal være mellom 1/2 kg og 1 kg i uka,

og det er anbefalt å ikke spise mindre enn 1200 kcal

lykke til videre!!

Skrevet (endret)

Du spise altfor lite, 1000 kalorier er ikke engang nok for en vanlig kropp til å kun fungere uten noe aktivitet i løpet av en dag.

Tviler også på at du kun forbrenner 1800 kalorier på en dag om du er normaltvektig( med litt ekstra kanskje siden du ønsker vektnedgang) og trener såpass mye som du skriver. Hvor fikk du det tallet fra egentlig? Pluss at 0,5 kilo på en uke er ypperlig, det er det som anbefales for en riktig nedgang med større sjans for å bli varig enn om du gå ned for mye over kort tid!

Endret av Lotte27
Skrevet

Ts her.. fikk det beregnet utfra vekt+høyde på en nettside. Mulig det var litt humbug da kanskje, høres jo nesten slik ut.

Gjest Vettel
Skrevet

Fikk opp 1936.7 kalorier jeg. Og jeg har bare hvile/lett trening/inaktiv og veldig lett aktivitet.

Så var det maten da, siden jeg går opp så må jeg jo spise mer enn det der iallefall....

Skrevet (endret)
Så var det maten da, siden jeg går opp så må jeg jo spise mer enn det der iallefall....

Fornuftig! Øk til ihvertfall 1400 , du går ned om du ligger 500 i underskudd. Enten det kommer av at du minker matinntak og gjennom trening. Om du føler vekten går feile veien etter en periode med mer mat så kan du legge inn en ekstra treningsøkt i uken evt.

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...