Quirky Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 (endret) Ser at det er flere her inne for tiden som snuser på Pilates og Yoga, så en tråd til om emnet kan vel være til nytte for flere. Jeg har i løpet av natten lest mye om Pilates og forskjellige former for Yoga, spesielt Ashtanga/Poweryoga, og lastet ned omtrent alle treningsvideoene innen disse disiplinene jeg kunne finne, fra den mye omtalte Winsor Pilates til "Yoga for dummies". Siden de ikke er ferdige enda kan jeg ikke se igjennom for å finne ut hva de eventuelt forutsetter at man har av treningsutstyr- har fått med meg at det finnes strikker, ringer, ruller, baller og blokker i tillegg til matter. Fant ut at den ene Winsor Pilates-videoen jeg laster ned krever en ring, så en slik er på plass i handlekurven allerede, sammen med en matte. Bør jeg gå til innkjøp av strikker også? Så de hadde sett med tre forskjellige strikker med varierende motstand til en ikke uoverkommelig pris. Hva med en blokk- er dette noe man ofte får bruk for når man trener yoga? Enn rullene beregnet på Pilates-trening, er de veldig essesielle? Synes handlekurven min begynner å bli full nok, og de var relativt dyre. Kan jeg vente med baller også? De var også dyre, og en stor ball har jeg ikke oppbevaringsplass for uansett. Endret 28. juli 2009 av Quirky
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Jeg har trent pilates i 20 år, og har egentlig aldri hatt bruk for noe utstyr. Jeg har etterhvert gått til innkjøp av en ball og strikk, men det var mest for variasjonens del. Det du trenger er en god treningsmatte, og et håndkle, og det kommer du veldig langt med.
Chan.:. Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Til yoga bruker jeg ikke utstyr hjemme (barbent på gulvet funker fint), men ei matte kommer jeg kanskje til å investere i etterhvert. På organiserte treninger hadde vi noen steder madrasser, de var også ganske bra, men jeg husker ikke hvor man får kjøpt dem nå. Til meditasjon og meditasjonslignende øvelser i yogaen, bruker jeg en stor sittepute som jeg bretter litt opp. Enkelt og greit.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Ville begynt med så lite som mulig - matte kan være greit (jeg synes i hvert fall det er motiverende med stødig og mykt underlag), jeg har også en ball fordi jeg syntes det virket moro å trene med den (det er det også! og du får litt ekstra intensitet fordi du må holde balansen). Tror nesten jeg ville droppet omtrent alt annet, men selvsagt greit å ha det som er "nødvendig" i treningsvideoene - på den annen side går det fint å kjøpe videoer hvor man ikke bruker så mye utstyr, hehe. I tradisjonell yoga brukes heller ikke mye hjelpemidler, det eneste er vel matte av noe slag, et teppe e.l under kroppsdeler man ikke greier å ha på bakkeplanet, og noe a la tau eller noe sånt til å bruke i skulderstrekkøvelser (men da kan man jo bruke noe man har hjemme, belte f eks). Små håndvekter og vekter til å feste på håndledd og bein kan sikkert også være fint etter hvert som man vil øke belastningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå