Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 På lørdag var det fest hos en kompis av min samboer. På ingen måte treretters middag og opplegg, men en fest der verten stilte med snacks og man tok med drikke selv. Jeg har møtt denne kompisen mange ganger, og kjenner ham, men ville vel neppe kalt ham min venn, heller bekjent. Min samboer og jeg hadde tenkt å stikke sammen, selv om mailen han hadde fått om festen strengt tatt ikke inkluderte meg (mailen var sendt til kanskje 30 stk og var skrevet a la "alle må komme på fest til meg på lørdag", ikke noe personlig overhodet). For ordens skyld spør likevel min samboer kompisen sin et par dager før om det er greit at Anita (jeg) blir med. Han forventet selvsagt ikke noe annet enn et ja. Kompisen sier at det dessverre ikke går, det blir for mye folk. Og igjen, det var altså snakk om en fest med potetgull og medbragt drikke, det kom kanskje 20 folk (og minst 30 var invitert), dessuten var det flere andre par som var der, uten at jeg har detaljer om hvor godt den ene eller andre i disse parene kjenner arrangøren. Dette syntes både jeg og samboeren min var veldig merkelig, og jeg ble såret av det. Syntes det var veldig kjipt at han ikke vil ha med meg (som altså har vært samboer med hans kompis i seks år, og kjente flere av de andre gjestene). Men men, det hadde nå vært så, verden går videre selv med kjipe bekjente. Men det som såret meg langt mer var at samboeren min gikk på denne festen. Jeg sa til ham at jeg syntes det var kjipt, at jeg selv aldri hadde gått i tilsvarende tilfelle. Men likevel gikk han. "Han hadde jo sagt ja, kunne jo ikke bare trekke seg nå. Dessuten var det jo flere venner av ham som var der, han ville jo gjerne møte dem uansett." Er jeg helt out of line som synes dette var jævlig dårlig gjort av kjæresten min? Burde han ikke blitt hjemme, både fordi jeg ble såret, og uansett fordi han ikke burde ønsket å gå på fest til noen som ikke ønsket samboeren hans der? Takk for svar!
Gjest strykebrett Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Jeg ville blitt lei meg om det var meg ja. Hadde det vært gutekveld hadde det jo selvfølgelig ikke gjort noe, men siden det var flere andre par der så virker det jo ikke som det er grunnen. Veldig dårlig å ikke invitere deg, det er alltid plass til en til på en sånn fest. Der det er hjerterom er det husrom og så videre..
Gjest Madre Mia Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 På lørdag var det fest hos en kompis av min samboer. På ingen måte treretters middag og opplegg, men en fest der verten stilte med snacks og man tok med drikke selv. Jeg har møtt denne kompisen mange ganger, og kjenner ham, men ville vel neppe kalt ham min venn, heller bekjent. Min samboer og jeg hadde tenkt å stikke sammen, selv om mailen han hadde fått om festen strengt tatt ikke inkluderte meg (mailen var sendt til kanskje 30 stk og var skrevet a la "alle må komme på fest til meg på lørdag", ikke noe personlig overhodet). For ordens skyld spør likevel min samboer kompisen sin et par dager før om det er greit at Anita (jeg) blir med. Han forventet selvsagt ikke noe annet enn et ja. Kompisen sier at det dessverre ikke går, det blir for mye folk. Og igjen, det var altså snakk om en fest med potetgull og medbragt drikke, det kom kanskje 20 folk (og minst 30 var invitert), dessuten var det flere andre par som var der, uten at jeg har detaljer om hvor godt den ene eller andre i disse parene kjenner arrangøren. Dette syntes både jeg og samboeren min var veldig merkelig, og jeg ble såret av det. Syntes det var veldig kjipt at han ikke vil ha med meg (som altså har vært samboer med hans kompis i seks år, og kjente flere av de andre gjestene). Men men, det hadde nå vært så, verden går videre selv med kjipe bekjente. Men det som såret meg langt mer var at samboeren min gikk på denne festen. Jeg sa til ham at jeg syntes det var kjipt, at jeg selv aldri hadde gått i tilsvarende tilfelle. Men likevel gikk han. "Han hadde jo sagt ja, kunne jo ikke bare trekke seg nå. Dessuten var det jo flere venner av ham som var der, han ville jo gjerne møte dem uansett." Er jeg helt out of line som synes dette var jævlig dårlig gjort av kjæresten min? Burde han ikke blitt hjemme, både fordi jeg ble såret, og uansett fordi han ikke burde ønsket å gå på fest til noen som ikke ønsket samboeren hans der? Takk for svar! Jeg hadde blitt drittsur på samboeren min ja. Men er du sikker på at det var kompisen deres som nektet deg å komme, kanskje det var samboeren din som ikke ville ha deg med? Og brukte kompisen deres som unnskyldning? Uff, det var et ekkelt spørsmål og sikkert helt feil, men det var et første som slo meg da jeg leste innlegget ditt. Har blitt lurt jeg også noen ganger, ja. Samboeren din var sikkert bare ubetenksom og ute etter en guttefest...
kristian82 Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Er jeg helt out of line som synes dette var jævlig dårlig gjort av kjæresten min? Burde han ikke blitt hjemme, både fordi jeg ble såret, og uansett fordi han ikke burde ønsket å gå på fest til noen som ikke ønsket samboeren hans der? Takk for svar! Nei, syns det er helt naturlig at du syns det er dårlig gjort! Er jo rett og slett ræva gjort av typen din da!
Gjest Gjestefisk Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Det hadde eksplodert fra min kant, ingen tvil!
Kamikatze Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Er riktig av ham å gå, hvis han har lovet å komme (altså mer enn å bare takke ja ril invitasjon). Er galt av ham å love å komme, hvis invitasjonen ikke inkluderte deg, og det ikke er en ren guttas aften. Hvis ikke han lovet å komme før han ble obs på ting. Et ord er tross alt et ord - for noen.
Gjest dalieo Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 (endret) Det hadde ikke jeg giddet å bli sur på kjæresten min for. Det er jo trossalt hans venn. Hadde derimot blitt skuffet og lei meg over å ikke bli invitert selv, men det er jo kompisen til kjæresten som har gjort noe galt, ikke kjæresten. Endret 28. juli 2009 av dalieo
Miss moneypenny Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 Skjønner godt at du ble skuffa og irritert over at han dro. Det er da klart han kan bli hjemme selvom han har takket ja, når han ikke fikk lov å ha deg med! Må bare få si det..., for en DUST av en kompis han har!!
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #9 Skrevet 28. juli 2009 Helt enig, det var dårlig gjort å gå. Han burde være mann nok til å si at dersom det ikke var plass til at du var velkommen passer det ikke for han å komme, og at han hadde tenkt å tilbringe kvelden sammen med deg. Enten kunne kompisen bedt dere begge, eller så kunne han latt være å invitere noen av dere. Ikke særlig inkluderende venn. Vis samboeren din svarene her hvis han ikke skjønner at det ikke er du som er smålig som syns det var dårlig gjort av han å gå. Jeg tror veldig mange ville blitt såret over at han gikk hvis de var i dine sko.
Rosalie Skrevet 28. juli 2009 #10 Skrevet 28. juli 2009 Kompisen til kjæresten din har oppført seg som en DUST, og jeg hadde kommet til å bli sur pga det, men jeg hadde ikke blitt hverken sur på eller skuffet over at samboeren dro ut og hadde det gøy når ting ble som de ble.
Gjest K Skrevet 28. juli 2009 #12 Skrevet 28. juli 2009 Jeg hadde blitt drittsur på samboeren min ja. Men er du sikker på at det var kompisen deres som nektet deg å komme, kanskje det var samboeren din som ikke ville ha deg med? Og brukte kompisen deres som unnskyldning? Uff, det var et ekkelt spørsmål og sikkert helt feil, men det var et første som slo meg da jeg leste innlegget ditt. Har blitt lurt jeg også noen ganger, ja. Samboeren din var sikkert bare ubetenksom og ute etter en guttefest... Var nøyaktig min første tanke også, at det var din samboer som hadde bedt kompisen sin nekte deg, og da bruke han som en unnskyldning for at du ikke skulle være med. Fikk samme forespørsel fra en kompis for noen år siden i forhold til en hyttetur på hytta mi. Eneste forskjellen på historien der, er at jeg kjenner samboeren hans veldig godt, så jeg sendte en invitasjon rett til henne også, på pur f..., og hun ble selvsagt med på turen.
Queen B Skrevet 28. juli 2009 #13 Skrevet 28. juli 2009 (endret) (......) kanskje det var samboeren din som ikke ville ha deg med? Og brukte kompisen deres som unnskyldning? men det var et første som slo meg da jeg leste innlegget ditt. Har blitt lurt jeg også noen ganger, ja. Samboeren din var sikkert bare ubetenksom og ute etter en guttefest... Jeg har opplevd at min daværende kjæreste løy meg rett opp i ansiktet, da han forklarte meg at jeg ikke var invitert til en vennefest (der andre par som jeg kjenner godt) var invitert til. Klart jeg stusset over det. Virket jo noe snodig. Viser seg at det han ville ikke ha meg tilstede. Endret 28. juli 2009 av Queen B
Konservativ Mann Skrevet 28. juli 2009 #14 Skrevet 28. juli 2009 Jeg hadde blitt rimelig gretten hvis jeg hadde vært i din situasjon. Har opplevd lignende opplegg og synes det rimelig kjipt hvis alle i gjengen med unntak av den ene som blir "for mange" får komme.
FrizzleSizzle Skrevet 28. juli 2009 #15 Skrevet 28. juli 2009 Dustete og kjip kompis som ikke inviterte deg. Men jeg hadde nok ikke blitt sur på samboeren min om han hadde gått. Det er ikke alltid så lett å få truffet venner og tatt seg en fest i en travel hverdag; det hadde nå vært greit om han hadde lyst til det.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #16 Skrevet 28. juli 2009 Er det bare den kompisen som ikke liker deg, eller er det flere av de? Det er jo noen som gjør sånt for å forsøke å bryte opp det de ser som "dårlige par".
Gjest Tigress Skrevet 28. juli 2009 #17 Skrevet 28. juli 2009 Nja, eg skjønar typen din godt - har ein sagt ja så har ein sagt ja, og når partnar ikkje er invitert spesifikt så må ein rekne med at invitasjonen gjeld berre for han som får han. Eg har ei venninne som har det litt trongt, så dette har skjedd oss fleire gonger - ho må få svar tidleg om ein kjem, og då er det berre ikkje plass til fleire, sjølv om ho også berre stiller med snacks. Det er ikkje noko å ta på veg for, slik er det av og til.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #18 Skrevet 28. juli 2009 Hvis det er 30 invitert, er det jo litt forskjell på at det er noen par der hvor verten kanskje kjenner godt, og at 30 antar at det er greit at de tar med følge. Jeg hadde nok reagert ut fra hvordan jeg tolket "utestengelsen", ut fra hvordan jeg kjente verten og de andre tilstede, type fest osv. Dersom jeg følte at det var jeg personlig som ble frosset ut, hadde jeg blitt lite glad for at samboeren min gikk, men jeg har forståelse for at ikke alle fester er med følge for alle, og forventer ikke at min egen kjæreste alltid skal være invitert heller.
Kiyo Skrevet 28. juli 2009 #19 Skrevet 28. juli 2009 "(mailen var sendt til kanskje 30 stk og var skrevet a la "alle må komme på fest til meg på lørdag", ikke noe personlig overhodet)." "det kom kanskje 20 folk (og minst 30 var invitert), dessuten var det flere andre par som var der" Ut ifra slik jeg tolker denne infoen er det enten kjæresten din som ikke vil ha deg med, eller så er det kompisen. Her hadde nok jeg gravd litt for å finne ut hvem.
Gjest brutal_mann Skrevet 28. juli 2009 #20 Skrevet 28. juli 2009 Someone is getting fucked and it's not you Her stinker det gammel luftmadrass og råtne egg. Ville begynt å se meg etter nytt sted å bo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå