Gå til innhold

Bryllupsmiddag på IKEA

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Det har seg slik at jeg og min forlovede traff hverandre på IKEA, nærmere bestemt i soveromsavdelingen, for fem år siden. Romantikere som vi er, forlovet vi oss på samme sted i fjor høst, blant Ludde saueskinn i en Klippan sofa :rødme:

Vi planlegger bryllup neste sommer, og har i utgangspunktet tenkt oss en enkel feiring etter seremonien i kirken. Nå har min kjære kommet opp med idéen om å holde bryllupsfesten i kafeteriaen på IKEA, fordi han, med vår IKEA-historie, mener ringen da på en måte blir sluttet.

Det blir ikke mange gjester, kun den nærmeste familien, som er liten på begge sider, og noen få venner, til sammen ca 20 mennesker, inkludert oss to.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg et vanlig selskapslokale, 3-retters middag, kaker, dans og det som ellers hører med, men jeg må si IKEA-idéen høres både morsom og romantisk ut, og jeg begynner faktisk å merke at jeg er litt på glid.

Vi blir jo nødt til å avklare med IKEA på forhånd, sånn at vi er sikret sitteplasser i nærheten av hverandre, eller kanskje aller helst et langbord. Ofte er det jo veldig fullt i kafeteriaen, og det skulle jo tatt seg ut om vi ble stående med brettene våre og lete etter sitteplasser! :ler:

Det er jo ikke akkurat noen ulempe at maten er utrolig billig på IKEA. Man spiser jo fint middag for under en hundrelapp, inkludert drikke. Det passer oss utmerket, siden ingen av oss har foreldre som kommer til å betale for bryllupet vårt :(

Nå er det jo kun dispenserbrus å få til maten på IKEA, men det har uansett aldri vært aktuelt å servere alkohol i bryllupet vårt, så det er greit nok, selv om flaskebrus hadde vært å foretrekke. Dessert finner vi jo også i disken, for ikke å snakke om nydelige kaker til kaffen.

Jeg ville helt klart foretrukket at de ville stenge av hele kafeteriaen for oss, men regner ikke med at det er mulig. Og andre kafégjester hører jo liksom med :)

Hva tror dere andre besøkende i kafeteriaen på IKEA eventuelt ville synes om dette opplegget? Ville de blitt forlegne av taler og sang, eller ville de tatt det hele med et smil?

Vi tenker oss forresten også bryllupsnatten på IKEA, og det regner vi ikke med kommer til å bli noe problem, i og med at de tross alt har hatt tilbud om overnatting før, med "IKEA-herberget" for et par år siden. :strix:

Spent på hva andre synes! :tommelsmil:

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg ville syns det var veldig koselig og morsomt om det hadde kommet et bryllup mens jeg var på IKEA-kafeteriaen. Syns det var en veldig sjarmerende og arti idè. Lykke til med bryllupet, håper IKEA er samarbeidsvillige med dere :)

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet

Det høres kjempebra ut! Jeg hadde syntes det var veldig koselig å plutselig møtte på et bryllup på Ikea :) Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde bare syntes det hadde vært morro å støtt på ett bryllup på ikea:)

Men hva med festen etterpå? Blir kanskje litt vel mye å holde til der hele dagen?

Skrevet

Haha, det høres moro ut! Jeg hadde syntes det var skikkelig gøy å bli bedt i bryllupsmiddag på IKEA :)

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Dette ville vært flott ! Helt enig at dette er den perfekte endingen av ringen.

De har jo IKEA også i utlandet, hva med IKEA i ROMA ?

Gjest Gjest
Skrevet

Dette tror jeg ikke noe på! Det minst troverdige er dette:

[Vi tenker oss forresten også bryllupsnatten på IKEA, og det regner vi ikke med kommer til å bli noe problem, i og med at de tross alt har hatt tilbud om overnatting før, med "IKEA-herberget" for et par år siden. :strix:

Skrevet

Kjempesøt og sjarmerende idè! Hadde syntes det var kjempemorsomt å bli bedt på IKEA-bryllupsmiddag ...

Skrevet

Det er originalt, og tar du en prat med lederen, vil nok vedkommende kunne se markedsføringverdien i å holde det i deres lokaler. Og du skal ikke se bort ifra at kafeen kan ordne med flaskebrus og bryllupsutgave av maten. Noen har jo fagkokker.

Bare sørg for at tilfeldige gjester ikke føler at de ramler inn i noe privat, slik at de inkluderes i taler og takkes for at de er tilstede og dermed bidrar til å gjøre det koselig for dere. Få gjerne lokket presten med dit også.

Næmmen så koselig! Nå får vi kanskje snart se den flatpakkede dokurven DORIS. :fnise:

Skrevet

Høres utrolig flott ut! Når IKEA er så sentralt for dere, håper jeg at dere får til dette uten problemer :)

Hadde jeg vært på IKEA og noen hadde feiret bryllup der hadde jeg blitt utrolig rørt, for ingenting er bedre enn å se mennesker feire sin kjærlighet - uansett hvor det er :)

Du må gjerne starte deg en bryllupsdagbok her inne, for dette hadde vært gøy å følge med på videre :)

Skrevet

Fantastisk koselig og artig idé! Jeg er ikke i tvil om at, som Kamikatze skriver, ledelsen ser det positive (=reklame = penger) i dette for sin egen del.

Hold oss oppdatert :jepp:

(Dere bør nok forberede dere på media, sannsynligheten er stor for at VG/Dagblandet o.l ønsker å lage en artikkel

"feiret kjærligheten hos IKEA.

Donald (25) og Dolly (26) fant hverandre blandt bokhyller på Ikea, de forlovet seg blandt Ludde saueskinn i en Klippan sofa og bryllpsmiddagen ble naturligvis spist i restauranten hos IKEA")

:fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Øh... Bryllupsnatt på IKEA? Om det hadde vært opp til meg ville jeg nok ikke ha tillatt det, nei.... Bryllupsnatt og alt det som måtte følge med av kroppsvæsker.... æsj!

Riktignok hadde de IKEAherberget for en tid siden, men folk var vel mer tilbakeholdne med sexen da de ikke var alene skulle jeg tro.

Ville ikke likt det noe særlig om jeg var gjest i kafeen heller. Min første tanke er at TS er et troll, men om dette virkelig er seriøst ment håper jeg virkelig ikke denne feiringen blir gjennomført.

Gjest Gjest
Skrevet

Null problem å få gjennomført dette. Ta kontakt med IKEA, de kommer sikkert til å spandere det hele på dere mot å få bruke det som markedsføring eller noe.

Dere kommer sikkert også til å få påspandert for.eks bryllupsreise fra dem.

Dette er gull i mediaoppmerksomhet og pr for dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Det med dispenserbrus er ingen problem, IKEA har flaskebrus også men vel og merke til en litt dyrere penge.

Etter middagen i restauranten kan dere jo ta med gjesten i kiosken så alle kan få lage hver sin softis.

Dere kan alle ta turen rund på IKEA etter maten så dere kan få velge dere ut gaver.

IKEA har jo utstillingsleiligheter som dere sikkert kan få tilbringe bryllupsnatten i, bare be personalet om å sette inn litt jordbær og champagne til dere.

Lykke til :)

Skrevet

søtt.....

:rødme:

Skrevet

Nice try......

:lur:

Skrevet

Jeg synes det hele høre uromantisk ut. Som kunde på IKEA ville jeg ikke likt at handleturen min gikk til at jeg ufrivillig ble dratt inn i en bryllupsfeiring.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Så moro at så mange er positive til denne idéen! :hoppe: Men jeg blir litt skeptisk når pressen nevnes. Jeg har ikke lyst til at bryllupet vårt skal bli en offentlig happening, altså.

Til deg som var negativ til kroppsvæsker i IKEA-sengetøy: Vi kjøper det selvsagt og tar det med hjem. :)

Dansing har jeg ikke tenkt på. Vi nøyer oss vel med brudevalsen, tenker jeg. Noe annet blir vel bare rart?

Skrevet
Jeg synes det hele høre uromantisk ut. Som kunde på IKEA ville jeg ikke likt at handleturen min gikk til at jeg ufrivillig ble dratt inn i en bryllupsfeiring.

Enig. Enkelte ting er privat og bør holdes sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...