Gå til innhold

Brev/tale

Anbefalte innlegg

Gjest Elize
Skrevet

Jeg skal ikke holde tale i bryllupet, men har lyst å skrive talen i et brev. Denne talen/brevet blir jo mer personlig enn om jeg holder en tale foran alle gjestene. Men jeg er så dårlig på å få frem hva jeg egentlig mener. Noen som kan hjelpe meg? Vet dere ikke kan si hva jeg føler for min kjære, men alle dere kommende bruder vet jo mye om kjærlighet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg skal ikke holde tale i bryllupet, men har lyst å skrive talen i et brev. Denne talen/brevet blir jo mer personlig enn om jeg holder en tale foran alle gjestene. Men jeg er så dårlig på å få frem hva jeg egentlig mener. Noen som kan hjelpe meg? Vet dere ikke kan si hva jeg føler for min kjære, men alle dere kommende bruder vet jo mye om kjærlighet.

Henger meg på denne. Hadde ikke tenkt å tale selv, men ett brev hadde ikke vært dumt. Tenker du at han får brevet i fred og ro hjemme ? Ikke dumt :)

Gjest Elize
Skrevet
Henger meg på denne. Hadde ikke tenkt å tale selv, men ett brev hadde ikke vært dumt. Tenker du at han får brevet i fred og ro hjemme ? Ikke dumt :)

Jeg gir brevet til forloveren hans ogs¨gir han det til min kjære på morgenen den dagen vi gifter oss :) Tror det blir fint.

Gjest Gjest_augustbrud_*
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å lage (scrappe) et lite minialbum hvor jeg skriver hva jeg ville ha sagt om jeg hadde holdt en tale (for jeg tør nok ikke holde tale). Også skal det inneholde bilder fra alle "begivenhetene" vi har hatt sammen (turer, nytt hus, forlovelse osv).

Håper bare jeg får tid til å lage det!

Gjest Supermarion
Skrevet

Jeg går for en powerpointvisning istede for tale. Viste den til forloveren min her om dagen og hun syntes det var veldig fint og personlig. Har oppsummert litt fra de årene vi har vært sammen i bilder, og så haar jeg beskrevet min kommende mann i bilder og tatt med litt tekst. Skal ha en romantisk sang i bakgrunnen. :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Nå er det ikke mange dager igjen, men jeg sliter fortsatt enormt med brevet :( Har skrevet litt over en halv side, men det er jo så lite. Vil gjeren skrive litt mer, men får liksom ikke til. Nesten som å ha skrive-sperre.

Noen som har noen lure tips til hva jeg kan ta med i brevet?

Skrevet
Nå er det ikke mange dager igjen, men jeg sliter fortsatt enormt med brevet :( Har skrevet litt over en halv side, men det er jo så lite. Vil gjeren skrive litt mer, men får liksom ikke til. Nesten som å ha skrive-sperre.

Noen som har noen lure tips til hva jeg kan ta med i brevet?

Når du skal si det i et brev kan det jo være så personlig du bare vil. Tenk på små ting i hverdagen som gjør deg glad. Noen "rare" vaner som han har som du forbinder med bare ham. Hvordan det er å våkne ved siden av ham. Måter du har forandret deg på / ting du har lært etter at du møtte ham. Hvordan du har det når du savner ham som verst. Steder og hendelser dere har fine minner fra. Tanker om fremtiden sammen...

Det er ihvertfall slike ting jeg tenker å ta med i min tale. Kan ikke si at jeg synes det er lett, jeg heller.

Men min erfaring er at det lureste er å bare skrive i vei, uansett hvor teit du synes det blir. Da settes tankeprosessen i gang. Etterpå går du gjennom brevet/talen flere ganger og omformulerer og flytter på ting. Til slutt blir det kjempebra!

Skrevet
Når du skal si det i et brev kan det jo være så personlig du bare vil. Tenk på små ting i hverdagen som gjør deg glad. Noen "rare" vaner som han har som du forbinder med bare ham. Hvordan det er å våkne ved siden av ham. Måter du har forandret deg på / ting du har lært etter at du møtte ham. Hvordan du har det når du savner ham som verst. Steder og hendelser dere har fine minner fra. Tanker om fremtiden sammen...

Det er ihvertfall slike ting jeg tenker å ta med i min tale. Kan ikke si at jeg synes det er lett, jeg heller.

Men min erfaring er at det lureste er å bare skrive i vei, uansett hvor teit du synes det blir. Da settes tankeprosessen i gang. Etterpå går du gjennom brevet/talen flere ganger og omformulerer og flytter på ting. Til slutt blir det kjempebra!

Takk for gode tips. Får se når jeg får tid å sette meg ned å skrive videre på brevet. Men det du skrev gjør at jeg kom på mange nye ting å skrive om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...