Gå til innhold

La ham jakte, eller spille med åpne kort?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Dette synes jeg er vanskelig...

Menn er jo så forskjellig og jeg har ulike erfaringer, men det hadde vært interessant å vite hva menn her mener. Og damer også, for den saks skyld.

Altså, hvis jeg er interessert i å bli bedre kjent med en fyr jeg har møtt noen ganger, og jeg vet at han har hatt det hyggelig på disse møtene, hvor pågående er det "lov" til å være? Vi har ikke hatt sex, har ikke kysset, men har hatt litt fysisk kontakt. Jeg aner egentlig ikke hva han tenker og hvilke intensjoner han har eller ikke har, men han har sagt at "du er et spesielt menneske", "har rukket å bli litt glad i deg" og "håper vi kan holde kontakten". Han bor langt unna meg.

Så alt dette pratet om at menn er jegere og at det beste er om de får føle damen ikke er altfor "easy come". Men min siste erfaring var med en mann som var desillusjonert, altfor mange ganger såret (og bedratt), som ikke turte kaste seg uti noe fordi han var redd for at det skulle gå som tidligere, at det ble slutt. Han ga inntrykk av et stort behov for "bevis" for at jeg ville ha ham, hva jeg følte for ham og så ut til å trenge stadige bekreftelser på at man virkelig var seriøs.

Jeg vet ikke hvordan mitt nåværende bytte ( :fnise: ) fungerer i så måte, om det er best å ligge lavt i terrenget, la korrespondansen foregå på annenhver-gang-måten, eller om jeg skal være litt mer frampå. Spille med åpne kort skal jeg jo gjøre uansett, men vente med kortene til han ber om dem, eller spille dem ut?

Det hele kommer vel an på om han virkelig er interessert... *sukk*

Jeg er 38 og absolutt ikke uerfaren på forhold, har et 11 år langt forhold bak meg.

Erfaringer og synsinger mottaes med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn er jo så forskjellig og jeg har ulike erfaringer, men det hadde vært interessant å vite hva menn her mener. Og damer også, for den saks skyld.

Altså, hvis jeg er interessert i å bli bedre kjent med en fyr jeg har møtt noen ganger, og jeg vet at han har hatt det hyggelig på disse møtene, hvor pågående er det "lov" til å være? Vi har ikke hatt sex, har ikke kysset, men har hatt litt fysisk kontakt. Jeg aner egentlig ikke hva han tenker og hvilke intensjoner han har eller ikke har, men han har sagt at "du er et spesielt menneske", "har rukket å bli litt glad i deg" og "håper vi kan holde kontakten". Han bor langt unna meg.

Så alt dette pratet om at menn er jegere og at det beste er om de får føle damen ikke er altfor "easy come". Men min siste erfaring var med en mann som var desillusjonert, altfor mange ganger såret (og bedratt), som ikke turte kaste seg uti noe fordi han var redd for at det skulle gå som tidligere, at det ble slutt. Han ga inntrykk av et stort behov for "bevis" for at jeg ville ha ham, hva jeg følte for ham og så ut til å trenge stadige bekreftelser på at man virkelig var seriøs.

Jeg vet ikke hvordan mitt nåværende bytte ( :fnise: ) fungerer i så måte, om det er best å ligge lavt i terrenget, la korrespondansen foregå på annenhver-gang-måten, eller om jeg skal være litt mer frampå. Spille med åpne kort skal jeg jo gjøre uansett, men vente med kortene til han ber om dem, eller spille dem ut?

Jeg er 38 og absolutt ikke uerfaren på forhold, har et 11 år langt forhold bak meg.

Gi faen og bare la det flyte kansje?

Men min siste erfaring var med en mann som var desillusjonert, altfor mange ganger såret (og bedratt), som ikke turte kaste seg uti noe fordi han var redd for at det skulle gå som tidligere, at det ble slutt. Han ga inntrykk av et stort behov for "bevis" for at jeg ville ha ham,

Hørtes ut som meg for et par år sida.

Vi har ikke hatt sex, har ikke kysset, men har hatt litt fysisk kontakt. Jeg aner egentlig ikke hva han tenker og hvilke intensjoner han har eller ikke har, men han har sagt at "du er et spesielt menneske", "har rukket å bli litt glad i deg" og "håper vi kan holde kontakten".

Høres ut som noe jeg ville sagt idag.

Han er nok bare litt sjenert. Du tiltrekker deg kansje menn som er litt forsiktige. Og det er jo bra. Ta initiativ du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men min siste erfaring var med en mann som var desillusjonert, altfor mange ganger såret (og bedratt), som ikke turte kaste seg uti noe fordi han var redd for at det skulle gå som tidligere, at det ble slutt. Han ga inntrykk av et stort behov for "bevis" for at jeg ville ha ham, hva jeg følte for ham og så ut til å trenge stadige bekreftelser på at man virkelig var seriøs.

Så du var egentlig ikke seriøs da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig liker damer som spiller med åpne kort. Helt uaktuelt at en dame jeg er interessert i klarer å skremme meg vekk ved å være ærlig/åpen om at hun er interessert osv. Hadde vært et stort pluss syns jeg. Er jo det som er faen med det spillet - sånn som han du snakker om som trengte bekreftelse osv. - kan du jo lett risikere å "spille" deg bort fra. En annen ting er at jeg rett og slett ikke gidder det, syns det faktisk blir litt barnslig. Noen jenter gjør det jo umulig å skjønne hva de mener også når de oppfører seg på lik måte overfor en de er interessert i, som en de ikke er interessert i. Jeg tar et "nei for et nei" og går ikke ut i fra at "nei" egentlig betyr - "ja, om du spør to ganger til". :ler: Men seff, er absolutt gutter som liker å "jakte" og at dama ikke spiller med åpne kort, så alt i alt må du nok se ann mannnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Gi faen og bare la det flyte kansje?

Men min siste erfaring var med en mann som var desillusjonert, altfor mange ganger såret (og bedratt), som ikke turte kaste seg uti noe fordi han var redd for at det skulle gå som tidligere, at det ble slutt. Han ga inntrykk av et stort behov for "bevis" for at jeg ville ha ham,

Hørtes ut som meg for et par år sida.

Vi har ikke hatt sex, har ikke kysset, men har hatt litt fysisk kontakt. Jeg aner egentlig ikke hva han tenker og hvilke intensjoner han har eller ikke har, men han har sagt at "du er et spesielt menneske", "har rukket å bli litt glad i deg" og "håper vi kan holde kontakten".

Høres ut som noe jeg ville sagt idag.

Han er nok bare litt sjenert. Du tiltrekker deg kansje menn som er litt forsiktige. Og det er jo bra. Ta initiativ du.

Han er ikke sjenert, ikke i det hele tatt. Tror jeg, da. Jeg kjenner ham jo ikke SÅ godt. Men har absolutt ikke inntrykk av det. Jeg tror han er typen til å først bli venner, som har skjønt at virkelig gode relasjoner, de relasjonene som varer, gjerne har grodd fram av et vennskap. Et vennskap med spenning, selvfølgelig.

Ikke tror jeg at jeg tiltrekker meg menn som er forsiktige, heller. Tvert imot, kanskje. Jeg trenger motstand, og jeg tror man merker det. Dette er en mann som gir motstand.

Så du var egentlig ikke seriøs da eller?

Tja, nå blir dette en helt annen historie, da. Vi kom aldri så veldig langt med dette "forholdet". Det tok egentlig slutt før det begynte. Alt han sa, tydet veldig på at han hadde behov for bekreftelser, ærlighet i rikt monn. Jeg var først ganske tilbakeholden, men da jeg innså at dette kanskje var interessant og begynte å være litt mer frampå, var det han som til slutt backet ut. Men her var det mange flere faktorer inne i bildet, og som sagt en helt annen historie.

--

Når jeg tenker meg litt om, så vet jeg at dette er en mann som ikke har sansen for spill. Han er derimot gjennomsiktig og ærlig, har inntrykk av at han ikke sier noe han ikke mener. Uansett, her ligger ingenting (lite) i kortene som tilsier at det skal bli noe av "oss", tvert imot er det mange hindere. Likevel kan jeg ikke unngå å tenke mer på dette enn hva sunt er. :sjenert:

Har lite sansen for å utlevere meg for så å få døren i ansiktet, selv om den bare blir lukket, ikke slengt. Tror jeg holder meg litt tilbake, og eventuelt følger opp hans framstøt, det føles tryggere. Åpne kort, men jeg skal ikke kaste dem etter ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg spiller alltid med åpne kort og er veldig frempå, og har utelukkende fått positive tilbakemeldinger på det. Samt nedlagt mine bytter :)

Ser ikke på det som å "kaste meg etter dem", ser mer på det som å ta det jeg vil ha. Det er jeg som er jegeren her, han som er det heldige byttet. Er noe arrogant og innbilsk, det hjelper vel og..

Men hovmod står for fall, det er ikke alle forholdene som har vært særdeles vellykkede og en erfaring jeg har tatt til meg er at det faktisk er noe i det å vente en stund før man går all in, altså bygge det opp litt sakte og ta en ting om gangen.

Men nytter jo ikke å gå rundt grøten i all evighet. Go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg må innrømme at de gangene jenter har spillt hard to get så har eg begynnt å tenke, hvorfor tar de ikkje mer kontakt? Uansett så blir man såpass lei til slutt at man ikkje gidd å bry seg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen

Når man er såpass voksen - slutter man med den evige katt& mus leken .Man blir mer direkte , og åpen for hva man vil og tenker .Alltså spiller med åpne kort når det passer seg da . Det syns jeg menn også er mye flinkere til som 30 - 40 åringer - enn eks som 20 åringer .. Himmel og hav så usikre menn var da .Nesten kjedelig - å måtte gjette seg til hva de mente eller tenker .

Er mer gøy å date menn - flørte og sjekke de opp nå i mer moden alder .Da mennene er mer vågale og direkte , mer åpne og ærlige i sine intensjoner . Samme er jeg . Syns jeg de er deilige og kjekke - sier jeg det gjerne på dansegulvet : )

Hvorfor gå rundt grøten i mnd vis ...når begge liker hverandre , og tegnene er tydelige fra begge . Bare bortkastet TID - er det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Jeg personlig liker damer som spiller med åpne kort. Helt uaktuelt at en dame jeg er interessert i klarer å skremme meg vekk ved å være ærlig/åpen om at hun er interessert osv. Hadde vært et stort pluss syns jeg. Er jo det som er faen med det spillet - sånn som han du snakker om som trengte bekreftelse osv. - kan du jo lett risikere å "spille" deg bort fra. En annen ting er at jeg rett og slett ikke gidder det, syns det faktisk blir litt barnslig. Noen jenter gjør det jo umulig å skjønne hva de mener også når de oppfører seg på lik måte overfor en de er interessert i, som en de ikke er interessert i. Jeg tar et "nei for et nei" og går ikke ut i fra at "nei" egentlig betyr - "ja, om du spør to ganger til". :ler: Men seff, er absolutt gutter som liker å "jakte" og at dama ikke spiller med åpne kort, så alt i alt må du nok se ann mannnen.

Samme tenker jeg - Kristian !

Liker han meg - blir han ikke skremt vekk om jeg spiller med åpne kort og viser intresse for han .Og blir han skremt - får han bare gå da .Heller glad for å vite hvor han har meg - og spiller med .

Men jeg har merkelig nok - aldri vært intrisert i en mann som er uintrisert i meg ...

Rart det der . Når man liker noen - er det som oftest gjengjeldt hos den andre også .Etter min erfaring da .

Virker som man instinktivt liker rett person - som og liker deg ... ofte da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bor langt unna meg.

Dette (ovenstående) hadde bekymret meg hvis jeg var deg.

Jeg har bestemt meg for en "må bo innenfor 20 mil radius" regel hehe

Blir det større avstand enn det så blir alt veldig mye vanskeligere i praksis.

Og hvis ingen er villig til å flytte på seg så blir alt umulig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg må innrømme at de gangene jenter har spillt hard to get så har eg begynnt å tenke, hvorfor tar de ikkje mer kontakt? Uansett så blir man såpass lei til slutt at man ikkje gidd å bry seg mer.

Uerfarne passive amatör....

Fordi mannen er jeger og forventes, med alt sitt testosteron og muskler, og ta initiativene!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette (ovenstående) hadde bekymret meg hvis jeg var deg.

Jeg har bestemt meg for en "må bo innenfor 20 mil radius" regel hehe

Blir det større avstand enn det så blir alt veldig mye vanskeligere i praksis.

Og hvis ingen er villig til å flytte på seg så blir alt umulig uansett.

Klart, hvis ingen er villig til å flytte på seg, er det jo bare å glemme. Men jeg tror ikke at han er 100% fastgrodd der han bor.

Jeg vil ha åpne kort.

Ja, jeg vil uansett spille med åpne kort, men spørsmålet er: Når spille dem? I forkjøpet, eller når de blir etterspurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Klart, hvis ingen er villig til å flytte på seg, er det jo bare å glemme. Men jeg tror ikke at han er 100% fastgrodd der han bor.

Ja, jeg vil uansett spille med åpne kort, men spørsmålet er: Når spille dem? I forkjøpet, eller når de blir etterspurt?

I etterspørselsfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stygt redd det ikke hjelper mye å tro i den sammenhengen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I etterspørselsfasen.

Ok, takk. :ler:

Jeg er stygt redd det ikke hjelper mye å tro i den sammenhengen der.

Så klart, men det er ikke akkurat tidspunktet for å spørre ham: Du, unnskyld, men før vi fortsetter å ha kontakt må du si om du er villig til å flytte til byen min... :ler: Jeg tar det piano, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ok, takk. :ler:

Så klart, men det er ikke akkurat tidspunktet for å spørre ham: Du, unnskyld, men før vi fortsetter å ha kontakt må du si om du er villig til å flytte til byen min... :ler: Jeg tar det piano, uansett.

Var du smart så gjorde du det faktisk! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Takk til TS for denne tråden!

Satt her og lurte på om jeg skulle ta kontakt med en jeg har møtt litt og hatt det hyggelig.. og takket være noen av svarene her bestemte jeg meg for å "spille med åpne kort" og drite i regler for hvem som skal ta kontakt!

Det er bedre å gjøre og tape.. enn å angre på at man ikke gjorde noe etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Takk til TS for denne tråden!

Satt her og lurte på om jeg skulle ta kontakt med en jeg har møtt litt og hatt det hyggelig.. og takket være noen av svarene her bestemte jeg meg for å "spille med åpne kort" og drite i regler for hvem som skal ta kontakt!

Det er bedre å gjøre og tape.. enn å angre på at man ikke gjorde noe etterpå!

Ja, her synes jeg det passer å sette inn følgende visdomsord som stod nederst i en mail jeg fikk idag...

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. -- Mark Twain

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her synes jeg det passer å sette inn følgende visdomsord som stod nederst i en mail jeg fikk idag...

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. -- Mark Twain

Yeah! Noen som vil være med å seile? :klemmer: Kan ikke love bare pen sjø da men ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...