Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hei, har i ungdomstiden blitt kjent med folk som har felles interesser med meg. Disse folka har vert vennene mine i flere år nå og det er disse jeg drar til om jeg skal finne på noe. Problemet er at dop, tyveri og flatfyll er altfor vanlig blant de. Var selv innvolvert i alt dette i litt yngre dager, noe jeg langt ifra er stolt av. Jeg føler jeg har vokst fra dette så til de grader og jeg har ekstremt lyst til å henge med noen som ikke bare har lyst til å bedrive dritt og kriminalitet. Men jeg KAN bare ikke glemme disse folka og skaffe meg et nytt liv, både mtp skole og at jeg føler at det blir for stygt siden vi faktisk har hatt veldig gode stunder ilag.

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, dem her kommer ikke til slutte med alt drittet dem driver med, og jeg begynner virkelig å bli lei. De er egentlig veldig greie folk, så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det eneste du får gjort er å sette klare grenser for hva du er med på og ikke. Og blir det bare prat på hva de gjør av drikking, dop og tyveri så si ifra at du syntes tema er kjedelig og at du ikke helt skjønner vitsen.

Du kommer helt sikkert til å møte motstand og oppfattes som at du plutselig har blitt "bedre" enn dem, men da får du bare holde på at du syntes dem er morsomme og greie å være sammen med som personer, men at du alikevel ikke syntes det er så greit det de driver med.

Om det ikke virker sånn så vil de ha respekt for at du har tatt et standpunkt og enten så velger noen å følge deg, eller du finner ut at du ikke gidder å bruke tid med dem mer.

Lykke til med ett godt valg videre!

Skrevet
Det eneste du får gjort er å sette klare grenser for hva du er med på og ikke. Og blir det bare prat på hva de gjør av drikking, dop og tyveri så si ifra at du syntes tema er kjedelig og at du ikke helt skjønner vitsen.

Du kommer helt sikkert til å møte motstand og oppfattes som at du plutselig har blitt "bedre" enn dem, men da får du bare holde på at du syntes dem er morsomme og greie å være sammen med som personer, men at du alikevel ikke syntes det er så greit det de driver med.

Om det ikke virker sånn så vil de ha respekt for at du har tatt et standpunkt og enten så velger noen å følge deg, eller du finner ut at du ikke gidder å bruke tid med dem mer.

Lykke til med ett godt valg videre!

Jeg er helt enig i dette. Sett grenser for hva du synes er akseptabelt, og hold på det. Og så, etter som dere blir eldre og flytter for å studere eller annet, finner du deg venner som er mer i tråd med den du er nå. Vennskap som har utspilt sin rolle har da lett for å flyte ut, uten at det er noen vonde følelser fra noen side.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...