Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har hørt mange sier at gravide ikke bør spise for mye druer, var vist ikke helt bra for gravide og fosteret. Husker ikke nøyaktig hva det var, men har dere andre hørt noe om dette? Trodde det var sunt jeg

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke stemmer.. har ikke lest det hos mattilsynet iallfall, heller ikke noe annet sted. Spis i vei!

Skrevet

Aldri hørt om. Ser ikke nevnt druer på Matportalen (annet enn å skylle frukt og grønnsaker) som er myndighetenes råd.

Skrevet (endret)

da jeg var gravid levde jeg igrunn ikke på så mye mer enn saftis og druer...

Gikk bra det og!

Endret av MarianneE
Skrevet

Eneste jeg kan komme på er at en kan bli hard i magen av druer

Skrevet

Jeg fikk nylig høre at jeg måtte bare stappe innpå druer nå som jeg var gravid, for jeg kunne ikke spise det når jeg skulle amme. :ler: Jeg repliserte med at man fort nok finner ut om barnet reagerer på noe.

Druer er ikke skadelig å spise som gravid, og dagens råd i forhold til amming, er å se an barnet. Hva det reagerer på. Selvfølgelig trenger man ikke stappe innpå store mengder av varer som mange reagerer på som kål og løk, men man kan se det litt an. ;)

Følg matportalens råd for gravide. Det er godt nok.

Gjest Gjest
Skrevet

Ts her. Uff, ja er så mye hysteri ute å går, alt er vist farlig for den gravide :fnise:

Men da skal jeg spise druer å kose meg jeg.

Skrevet

Ja, det er et under at vi i det hele tatt overlever svangerskapets første uker! :ler:

Kos deg med druer du. :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Druer kan gi luft i magen, derfor kan noen babyer reagere på det. Det har nok blitt forvekslet med svangerskap, har aldri hørt at det er noen fare å spise druer. Lurt å vaske dem godt, men det gjelder jo all frukt og bær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...