Gå til innhold

pilleslutt

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget-prøver
Skrevet

lurte bare litt erfaringer rundt pilleslutt.

Jeg har opplevd veldig økt sexlyst etter pilleslutt :) lest litt på forumet her, og ikke sett så mange som har opplevd det, noen flere er det vel?

Er dette pga at jeg har sluttet med hormoner? (har alltid hatt større sexlyst etter den pillefrie uka) eller kanskje det er fordi det pirrer at vi har blitt prøvere ;) deilig er det uansett :)

Så var det en ting til, vet jo ikke hvordan hvordan syklus er etter flere år med pillebruk. Begynte dere andre å teste for EL fra første periode?

Jeg hadde første dag i forrig mens (pillemens) den 14. juli. Så burde vel evt testa nå.

Og var det noen av dere som ble gravide på første periode etter pilleslutt?

Noen andre erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde stor sexlyst når jeg gikk på p-piller og merket ikke noe spesiell forskjell når jeg sluttet.

Jeg har knapt nok testet for EL, begynte å tempe etter 6-8mnd med prøving og det gir i alle fall en ca. pekepinn.

Ang. dato for testing av EL så kommer det an på hvor lang syklus du har, og det vet du ikke enda. Har du en syklus på 28 dager ville EL ha vært ca. 26-28 juli.

Men du skriver at du 14juli hadde pillemens, når sluttet du egentlig på pillene?

Mange her har blitt gravide i førse syklusen etter pilleslutt.

Gjest utlogget-prøver
Skrevet

jeg tok siste pilla søndag 12. juli....

Skrevet

I og med at alt jeg har prøvd av hormonprevensjon har vært en killer for lysten eller har gjort slimhinnene skjøre slik at det har vært vondt etter samleie, ble lysten gradvis MYE bedre etter jeg sluttet på hormonprevensjon.

Jeg har alltid hatt ustabile sykluser, og det fortsatte slik etter jeg sluttet på prevensjon også, noe som uansett ikke er uvanlig, selv for kvinner som har hatt en stabil syklus på forhånd. Jeg sjekket ikke etter EL med egne tester, men tempet for å prøve å få en slags kontroll på syklusene mine. Legen min ba meg komme tilbake til han dersom syklusen ikke var stabilisert seg innen ett år.

Et halvt år etter prevensjonsslutt fikk jeg første EL. Jeg registrerte ikke det før etter EL hadde funnet sted, for det var først da jeg så at basaltemperaturen steg merkbart, slik den skal gjøre i lutealfasen.

Jammen hadde ikke vi vært litt uforsiktige på selveste EL dagen, og jammen var jeg ikke gravid også. Det kom overraskende på, men for all del, nå er jeg i min 39. svangerskapsuke og vi ser frem til barnet kommer.

Så jeg ble gravid i min første syklus med EL, men ikke første syklus etter prevensjonsslutt.

Gjest Gjest
Skrevet
lurte bare litt erfaringer rundt pilleslutt.

Jeg har opplevd veldig økt sexlyst etter pilleslutt :) lest litt på forumet her, og ikke sett så mange som har opplevd det, noen flere er det vel?

Er dette pga at jeg har sluttet med hormoner? (har alltid hatt større sexlyst etter den pillefrie uka) eller kanskje det er fordi det pirrer at vi har blitt prøvere ;) deilig er det uansett :)

Så var det en ting til, vet jo ikke hvordan hvordan syklus er etter flere år med pillebruk. Begynte dere andre å teste for EL fra første periode?

Jeg hadde første dag i forrig mens (pillemens) den 14. juli. Så burde vel evt testa nå.

Og var det noen av dere som ble gravide på første periode etter pilleslutt?

Noen andre erfaringer?

God morgen.

Jeg og opplevde en økt sexlyst etter pilleslutt (Men den har da alltid vært god..:)). Som du skriver selv, vet ikke om det var at jeg slapp alle hormonene eller spenningen med å være prøvere. ;)

Vi holdt oss til annen prevangsjon den første mnd etter pilleslutt. Etter første mens (som faktisk kom på samme dag som den ville dersom jeg hadde gått på pillen) så startet vi prøvingen. Uten noe temping. Hadde et aktivt sex liv, spesielt rundt 9-16 dager etter første dag i mens, og jammenta ble det full klaff. Nå sitter jeg her 12+2, og ser fram til første besøk hos jordmor om en uke. :)

LYKKE til med prøvingen.

Gjest Alabama
Skrevet

Enig at sexlysten kommer tilbake etter pilleslutt. En av grunnene til at jeg aldri har klart å gå særlig lenge på det..

For noen år siden ble jeg gravid med en gang etter pilleslutt, men tok abort.

Nå slutta jeg med pilla i april tror jeg, og har hatt mensen hver 28. dag, men tror det er først denne perioden at jeg har hatt eggløsning faktisk.

Skrevet

Ja, jeg skal ikke tilbake på hormonprevansjon!

Vi begynte ikke å prøve før 4 mnd etter pilleslutt, men gikk rett inn i normal syklus (etter 10 år på pilla!) og vi fikk klaff på første perioden vi prøvde (brukte kondom i mndene før + unngikk fruktbare perioder) så vil tro det hadde klaffet i første etter pilleslutt også. Var i alle fall ikke noe i veien med syklusen min til at det ikke skulle skje.. hadde en følelse av at jeg kom til å bli lett gravid, så var veldig forsiktig før vi var klare....

Skrevet

Jeg sluttet på pillen i juni etter å ha gått på piller konstant i nesten 10 år!

Har ingen erindring om hvordan syklusene mine var før jeg begynte på pillen.

Vi ble gravid bare noen uker etter pilleslutt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...