Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Hva har dere gitt/tenkt å gi i gave til de som hjelper dere med den store dagen? Hvor mye bør man legge i en forlovergave, og hva er vanlig å gi?
Gjest Mann 32 år Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Hva har dere gitt/tenkt å gi i gave til de som hjelper dere med den store dagen? Hvor mye bør man legge i en forlovergave, og hva er vanlig å gi? Ikke noe som helst...? Jeg har vært forlover for en brudgom og forventer ikke, og har heller ikke fått noe for hjelpen. Hvorfor skulle en få det? Det er da jeg som skal gi gave til brudeparet, ikke de som skal gi meg en gave? Derimot andre som ikke er forlover eller foreldre som frivillige hjelper kan jo gjerne få en vin eller noe.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Ikke noe som helst...? Jeg har vært forlover for en brudgom og forventer ikke, og har heller ikke fått noe for hjelpen. Hvorfor skulle en få det? Det er da jeg som skal gi gave til brudeparet, ikke de som skal gi meg en gave? Derimot andre som ikke er forlover eller foreldre som frivillige hjelper kan jo gjerne få en vin eller noe. Ser tankegangen din, men synes likevel det er en hyggelig ting å gjøre for min forlover og beste venninne.
Concertina Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Forloveren min får håret satt opp, også tenkte jeg å gi henne en vintage sølvbrosje Vet ikke om min kjære har tenkt å gi noe til sin forlover.
Gjest Brud på lørdag Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Leser at de fleste her inne gir forloveren sin frisør på dagen i gave. Jeg gjør ikke det. Skulle gjerne gjort det om jeg hadde hatt råd til det, men det har jeg faktisk ikke. Og ser egentlig ikke at det er helt nødvendig heller. Når jeg har vært forlover selv har jeg aldri fått oppsatt håret mitt, har egentlig aldri fått noen gaver i det hele tatt. Jeg har prøvd å sette pris på min forlover jevnt og trutt det siste året med små overraskelser. Har gitt henne to konfektleveranser fra chocolaterie, 1 blomst og en liten bok med kort til i ulike anledninger. Også har hun fått et bilde fra fotograf innrammet av meg og henne som ble tatt på utdrikningslaget. Tenker å kjøpe en liten souvenir til henne fra bryllupsreisen også, men ikke noe mer utover det. Hun skal sette opp håret sitt på dagen, og dette koster omlag 1000 kr. Jeg synes det er altfor dyrt, og skjønner ikke at hun ønsker det - og har som sagt ikke råd til den ekstra utgiften nå også. Når det gjelder andre gaver hadde vi ikke tenkt å gi noe til noen. Er jo mange som kunne fortjent noe, f.eks toastmasteren, foreldre etc - men vi har rett og slett ikke råd til det nå. Tenker å gi foreldre et innrammet bilde etter bryllupet, og skirve ekstra flotte takkekort til de som har gjort noe spesielt. Bryllup blir en enormt dyr affære om alle som bidrar med noe skal få ekstra gaver i tillegg!
Phaedra Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 (endret) Forloveren min fikk håret satt opp og manikyr da jeg gjerne ville ha henne med på begge tingene. Ellers gjorde hun ufattelig mye i og før bryllupet når det gjaldt organisering og å gi beskjeder osv. så vi har tenkt å lage en liten kurv til henne med vin og noe god mat (oster eller noe slikt) som takk for at hun fløy beina av seg når det var problemer. Men dette er noe vi fant ut av i ettertid, når vi så hvor mye hun faktisk har gjort Endret 28. juli 2009 av Phaedra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå