Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen mødre/fedre som har vært borti dette, at barnet har rar "gåstilling" og litt merkelige føtter?

Minstejenta er verdens skjønneste, alltid blid, utrolig kvikk, og hun lærte å gå lenge før fylte året. Men hun går så rart, synes jeg. For det første er det veldig bredbent, hun er en typisk liten og nett jente, og beina er plassert merkbart bredere/videre enn kroppen. For det andre er føttene litt innovervendte, og da særlig storetåa, som spriker innover i forhold til resten av foten. Det virker som hun på et vis holder balansen og styrer gangen via storetærne- noe jeg synes virker rart, selv uten fagkunnskap. Man lener seg da ikke på storetåa?! Det skal tilføyes at barnehagen ikke har bemerket det, så kanskje det er jeg som overreagerer- vår barnehage har nemlig vært svært observant når det gjelder fysiske problemer hos barn tidligere.

Neste time på helsestasjonen er om et halvt år, men jeg er på vippen til å ringe dit og be om en time. Enten det eller fastlege. I mellomtiden lurer jeg på om andre har erfaringer med det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_*Chouchou*_*
Skrevet

Hvor gammel er hun da?

Jeg tror dette er ganske normalt nàr de akkurat har laert à gà. Det kan godt pàgà en stund etter de har laert seg à gà ogsà. Det er visst en màte à holde balansen pà til à begynne med.;)

Datteren min gikk en stund pà samme màte med ga seg etterhvert og gàr nà helt normalt. (Hun er 2 àr og har gàtt "normalt" en god stund)

Skrevet

Hun er 1,5 år. Så det er godt mulig det retter seg med tiden :)

Jeg bare synes det er så rart, hun har flere eldre søsken og det er første gang jeg har lagt merke til dette. Men jeg håper jo det er som du sier! :Nikke:

Gjest Gjest_*chouchou*_*
Skrevet

Min eldste gikk ikke sànn sà det er visst individuellt.

Jeg tror nok at det er normalt siden hun fortsatt er sà liten og siden legen ikke la merke til noe spesiell stivet eller lignende ved ettàrskontrollen. (Ja, nà er jeg ikke ekspert pà dette omràdet altsà men..;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...