Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 i dag var jeg å kjøpte karbonader. når jeg kom hjem, så jeg den var utgått på dato. jeg fikk ikke med kvitteringen. kan jeg klage og få ny pakke eller pengene tilbake?
kinkeline Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Hvis det ikke er så lenge siden så kan det jo godt hende at personen du kjøpte den fra fortsatt er der. Du kan vel bare ringe og spørre?
Glitnir Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Poenget med kvittering er jo å bevise at det er der du har kjøpt den. Så sånn sett står du rimelig dårlig når du ikke har kvitteringen. Men det skader selvsagt ikke å ta en tur innom og prate med dem, kanskje tror de på deg og gir deg en ny pakke uansett.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Det står ingen steder i de norske lover at du MÅ ha kvittering, men du må kunne bevise det! Jeg fikk byttet noe jeg kjøpte feil på Kiwi en gang, da fordi hun i kassen husket meg, hadde heller ingen kvittering. Er du heldig så tror de på deg. Er bare å prøve!
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 jeg fikk ikke kvittering og jeg tenkte ikke på å spørre etter det, da det var så lite jeg handlet. jeg handlet det i dag, så det kan være at hun i kassen husker meg i morgen. jeg skal ikke ha noe problem å forklare de andre i butikken hvem jeg handlet av.
¤flicka¤ Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Jeg kjøpte en vare som var utgått på dato, hadde hverken varen (kastet) eller kvitteringen, men sa fra dagen etter på butikken for at de kunne fjerne eventuelle andre varer av samme sort som var utgått på dato. Da fikk jeg ny vare
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 snakket med butikken på telefon i dag. det var ikke noe problem. skulle komme med karbonadene og få pengene tilbake. det har jeg gjort og det ikke veldig greit.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 (endret) Heisann! Et lite tips: når jeg jobbet på matbutikk var det slik at alle kassalappene lå i systemet en stund (husker ikke hvor langt tilbake, men hvertfall en uke). Om butikken du handler hos har et slikt system (tror det het SafeGuard) så kan du si ca når du kjøpte varen. Om du i tillegg husker litt mer av hva som var på den kassalappen, skal det litt til at de ikke tror på at du har kjøpt varen til det tidspunktet du sier. Men det er også verdt å nevne at mange ikke kan akkurat den delen av systemet, så du må kanskje fortelle dem det, eventuelt spørre etter daglig leder Men det var jo kjempebra at du fikk byttet karbonadene da :o) Endret 28. juli 2009 av ~Fantabulous_kitten~
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #9 Skrevet 28. juli 2009 i dag var jeg å kjøpte karbonader. når jeg kom hjem, så jeg den var utgått på dato. jeg fikk ikke med kvitteringen. kan jeg klage og få ny pakke eller pengene tilbake? har du flaks, så ligger det flere igjen i disken.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Heisann! Et lite tips: når jeg jobbet på matbutikk var det slik at alle kassalappene lå i systemet en stund (husker ikke hvor langt tilbake, men hvertfall en uke). Om butikken du handler hos har et slikt system (tror det het SafeGuard) så kan du si ca når du kjøpte varen. Om du i tillegg husker litt mer av hva som var på den kassalappen, skal det litt til at de ikke tror på at du har kjøpt varen til det tidspunktet du sier. Men det er også verdt å nevne at mange ikke kan akkurat den delen av systemet, så du må kanskje fortelle dem det, eventuelt spørre etter daglig leder Men det var jo kjempebra at du fikk byttet karbonadene da :o) Safeguard har alle norges butikker, spar, eurospar ol. Det vil si det er lagret i alle år. Det systemet ligg på kassen, og alle ansatte skal ha opplæring på dette, da det er obligatorisk opplæring på det nye kassesystemet over internett. Og man treng ikke å huske hvem man var å handlet hos, bare man huske hvilke kasse du handlet i.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. juli 2009 #11 Skrevet 29. juli 2009 Safeguard har alle norges butikker, spar, eurospar ol. Det vil si det er lagret i alle år. Det systemet ligg på kassen, og alle ansatte skal ha opplæring på dette, da det er obligatorisk opplæring på det nye kassesystemet over internett. Og man treng ikke å huske hvem man var å handlet hos, bare man huske hvilke kasse du handlet i. Jeg vet alle skal ha kurs i dette, men da jeg jobbet på Spar var det ingen andre enn meg og daglig leder som visste om store deler av systemet. Selv de som hadde gjort karriere i butikken visste ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå