kaprifolen Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Vi reiser til Peloponnes med Lilleputtreiser i månedsskiftet august/september. Bor på Hotel Liakoto. Er det noen av dere som har vært der, og har noen perler å dele? Vi gleder oss til lite turister, rullesteinsstrender med lite folk, det beste hotellet i området, og nydelig natur! Ser på nettsidene at det er markeder osv der. Og at man kan gå turer opp på fjellene osv. Men er det noen som vet om det f.eks går ann å leie hester og ri der? Man trenger vel ikke sertifikat for å leie moped? Hvordan er trafikken på Peloponnes? Regner med det er mindre enn i Athen for å si det sånn, men noen som kan si noe mer spesifikt om det? Og markedene, har jeg forstått det riktig at det er både mat-markeder/brukthandlere/og typiske turistboder?
Morea Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Gled dere! Nå har ikke jeg vært på pakketur til Peloponnes, men har vært der med bil og buss, samt at jeg skal dit nå i august, men da med eget opplegg. Har ikke planlagt mer enn bil og at vi skal sørover. Peloponnes er veldig vakkert hvor enn man drar. Det å kjøre er ikke noe problem. Tror det er vanlig å vise sertifikat for moped også, eller pass dersom man er over en viss alder. Det ordner seg. Alle de EU-pengene Hellas har fått har gitt en rimelig ok veistandard mange steder. Uansett er det lite trafikk. Mange skilter er bare på gresk, men det er jo ikke så ulikt vårt at det ikke går an å finne ut av. Gresk skilting er original/mangelfull, men med et godt kart og høflige grekere går det fint. Pass på at dere fyller bensin, det kan være langt mellom hver stasjon, selv om det er blitt bedre. Mani, lengst sør, er dramatisk og vakkert. Nafplion er en veldig romantisk og fin by som ligger på østsiden. Nær er også Epidauros og Mykene som er verdt å få med seg. Når det gjelder markeder er det alt mulig. Spør guiden om hvilke markeder som er når. I mange byer er det markeder på spesielle dager. Lilleput har veldig flinke guider, så jeg ville faktisk brydd meg med å spørre de om tips. Her er en link, guidet, men mye mer å finne: http://www.pelopswalks.com/9.html. Bare skriv walking Peloponnese. Masse fine fjell og turer å ta. Finnes mye på nettet dersom dere søker. Hester kan det nok godt mulig være mulig å leie, men det vet jeg ikke ift det området dere skal til. Peloponnes er nydelig, en litt barsk utgave av Toscana spør dere meg!
kaprifolen Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2009 Takk for god info! VI GLEDER OSS!!!!! Har sendt e-post til Lilleput nå, og sett på masse nettsider! Can't wait!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå