Gå til innhold

Ville du blitt kjærste med en med herpes?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trist_*
Skrevet

Jeg tror jeg brygger på mitt første utbrudd noensinne og er lettere hysterisk. Jeg skjønner ikke helt hvor jeg har fått det fra, har ikke hatt sex med noen med herpes 'der nede' , men xen hadde ett utbrudd på munnen da vi var sammen, vi holdt avstand fra hverandre da.

Jeg tenker jo nå at jeg må leve i ensomhet og hvertfall ikke ha sex.. Er jo fryktelig forferdelig å fortelle en eventuell partner om det?

Begynte med feber,leddsmerter og kløe nedentil for 2 dager siden, tok soppkur uten resultat (det hjelper alltid). Smertene har avtatt veldig i dag,og jeg kan ikke se noen blemmer,men kjenner det stikker litt. Hvis det er herpes burde det vel ikke avta i smerte før det bryter ut? Men hva annet kan det være? Skal til legen i morgen heldigvis.

Huff føler meg bare ekkel........ :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunburn
Skrevet (endret)

.

Endret av Sunburn
Gjest Gjest
Skrevet

Hadde aldri gitt slipp på en ellers flott person bare pga noen blemmer og sår som kanskje aldri dukker opp igjen :) Og ikke om de dukket opp igjen heller.

De fleste har hatt munnherpes, og hvis det er den typen du har (viruset inndeles etter typer, ikke hvor de er på kroppen), er det ikke sikkert at framtidige kjærester vil merke noe selv i det hele tatt, fordi de gjerne allerede har vært utsatt for viruset. Unngå seksuell kontakt når du har symptomer, så reduseres smittefaren veldig.

Jeg fikk sår en gang etter å ha ha vært borti en fyr med munnsår, han overførte smitten via fingrene, men det er 5 år siden og jeg har ikke hatt antydning til tilbakefall på de årene.

Dette er ingen krise. Nei, det er ikke morsomt, men det er likevel kun en av mange små ting man kan rammes av. Er du en av de uheldige som får hyppige tilbakefall, kan en hudspesialist eller gynekolog skrive ut forebyggende medisiner til deg.

Opp med humøret! :)

Skrevet

uff, kjipt for deg. Men jo, må nå si at jeg hadde vært temmelig skeptisk til å innlede noe med en jeg viste at hadde herpes. Og å ikke fortelle det gjør det enda værre. Dilemma, dilemma.....

Men får håpe at når du møter den perfekte, så er han så perfekt for deg at han har det selv. :) hvem vet...

Gjest Gjest
Skrevet

det hadde selvfølgelig IKKE vært et problem

veldig vanlig og virkelig ikke noe problem, bare la vær å ha sex når du har utbrudd

dette går så fint så!! :-)

Skrevet
Dette høres ut som herpes ja, men du, det er INGENTING å skamme seg over. Vet du hvor mange som har det i befolkningen? Husker ikke konkret, men det er ekstremt mange, tror faktisk det er flere som har det enn som ikke har det. Vanskelig å vite hvor smitten kommer fra, da folk kan være smittet uten at de vet det. Man kan også ha bært på smitten i flere år før man får et utbrudd..

Et tips er å fortelle om dette ganske tidlig når man får seg kjæreste synes jeg, men det må jo være opp til hver enkelt...

Lykke til :)

Det er feil det du sier om utbredelsen av kjønnsherpes. Ca 20% av befolkningen som har det viruset som gir kjønnsherpes - herpes type 2. Herpes type 1 - munnsår, har imidlertid svært mange latent i kroppen ja.

Mener ikke at du skal skamme deg av den grunn TS, men det stemmer ikke at "alle" eller svært mange har kjønnsherpes. Fortell det i alle fall til typen.

Når du snakker om smitte så har leger funnet ut nå at smitte via munn - herpes type 1 - til kjønnsdelene - herpes type 2 - ikke er så uvanlig som man tidligere trodde. Således kan typen din ha gitt deg kjønnsherpes ved oralsex, selv om han kun har herpes munnsår.

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter her!

Vært hos legen,hadde selvfølgelig helt angst for å få bekreftet at jeg hadde herpes, men til min store overraskelse humret legen og sa: Dette ser ikke ut som herpes, men du har 2 bittesmå vorter som nesten er umulig å se. (kjønnsvorter). Fått en krem til å smøre på og hun sa det var gode sjanser for at de ble borte for alltid!! Dette er en tilstand som VELDIG mange har sa hun og ikke noe å bekymre seg for.

JIPPI!!!!!!!!!!! Verdens lykkeligste akkurat nå :D

Gjest Gjest_OsloMann
Skrevet
Det er feil det du sier om utbredelsen av kjønnsherpes. Ca 20% av befolkningen som har det viruset som gir kjønnsherpes - herpes type 2. Herpes type 1 - munnsår, har imidlertid svært mange latent i kroppen ja.

Mener ikke at du skal skamme deg av den grunn TS, men det stemmer ikke at "alle" eller svært mange har kjønnsherpes. Fortell det i alle fall til typen.

Når du snakker om smitte så har leger funnet ut nå at smitte via munn - herpes type 1 - til kjønnsdelene - herpes type 2 - ikke er så uvanlig som man tidligere trodde. Således kan typen din ha gitt deg kjønnsherpes ved oralsex, selv om han kun har herpes munnsår.

Kjønnsherpes... Hmm.. Her er hva jeg synes jeg husker å ha lest:

En kan få munnherpes (forkjølelsessår) både i/rundt munnen (selvsagt) og på kjønnet (dersom noen som har munnherpes gir deg oralsex og det overføres).

På samme måte kan kjønnsherpes smitte til munnen. Altså, du gir munnsex til noen, som du ikke vet at har kjønnsherpes, og så får du kjønnsherpes i munnen. Om dette gir seg noe som helst annerledes utslag enn om du har forkjølelsessår, vet jeg ikke. Eneste forskjellen jeg "vet" om, er at du da kan overføre kjønnsherpes til noen andre som du gir munnsex i framtiden.

Uansett, jeg skjønner ikke helt hvorfor folk tar veldig på vei over herpes. Det er en svært lite farlig sykdom. En kan få den når som helst. I dagens samfunn, med veldig mye ubeskyttet sex og gjerne i fylla osv, er det egentlig bare et spørsmål om tid før en får det. Så de 20% som er smittet, kommer nok gjerne til å stige litt de nærmeste årene.

De som gifter seg tidlig, og har trofast ektefelle, er imidlertid utenfor "faresonen". Det samme er de som ikke har sex, selvsagt. (Er en del av dem også - til og med blant unge folk - mest blant menn, kanskje, men uansett.. )

Jeg tror ikke jeg hadde klart å bli veldig sint på noen som ga meg (kjønns)herpes - ofte vet de vel ofte ikke selv at de har det, engang.

En kan fortsatt få barn helt uten problemer osv.

HIV derimot, det ville vært noe annet... Skylden hadde uansett vært min egen. En kan egentlig bare være sur på og skuffet over seg selv. Slik jeg ser det.

Gjest Mr. Herpes
Skrevet
Jeg tror jeg brygger på mitt første utbrudd noensinne og er lettere hysterisk. Jeg skjønner ikke helt hvor jeg har fått det fra, har ikke hatt sex med noen med herpes 'der nede' , men xen hadde ett utbrudd på munnen da vi var sammen, vi holdt avstand fra hverandre da.

Jeg tenker jo nå at jeg må leve i ensomhet og hvertfall ikke ha sex.. Er jo fryktelig forferdelig å fortelle en eventuell partner om det?

Begynte med feber,leddsmerter og kløe nedentil for 2 dager siden, tok soppkur uten resultat (det hjelper alltid). Smertene har avtatt veldig i dag,og jeg kan ikke se noen blemmer,men kjenner det stikker litt. Hvis det er herpes burde det vel ikke avta i smerte før det bryter ut? Men hva annet kan det være? Skal til legen i morgen heldigvis.

Huff føler meg bare ekkel........ :tristbla:

Ved eventuelle fremtidige (friske) partnere som får vite at man har herpes, tenker jeg også på at det kan virke nokså håpløst. Men man kan da alltids legge ut kontakt annonse om seg selv, og håpe på at man finner en eller annen partner i livet med den samme sykdom. Det er jo tross alt ganske mange som har herpes, opptill 20-30% av befolkningen. Lykke til videre!

Skrevet

Uff, jeg blir så frustrert over uopplyste mennesker som tror at herpes smitter når man ikke har utbrudd. At noen kan være så overfladiske å vurdere å ikke bli sammen med noen fordi de kanskje får et sår en eller annen gang, og da er smittefarlig kun under utbruddet. Det er bare å la være å kysse, dele flaske, ha sex de dagene det gjelder. Det er et munnsår, ikke aids eller kreft.. :roll:

Personlig ville jeg mye heller hatt herpes enn kjønnsvorter. Kjønnsvorter smitter mye raskere enn herpes, også via klær/håndklær. Alt som skal til er én liten vorte, kanskje man ikke legger merke til den selv en gang, og så er skaden skjedd. Kjenner flere par som nærmest har kroniske kjønnsvorter, for de smitter hverandre frem og tilbake hele tiden.

Herpes kan man ikke unngå å legge merke til, og da lar man ganske enkelt være å utsette andre for smittefaren, og når de dagene er over, er man fritt villt igjen.

Gjest Gjest_l_*
Skrevet
Uff, jeg blir så frustrert over uopplyste mennesker som tror at herpes smitter når man ikke har utbrudd. At noen kan være så overfladiske å vurdere å ikke bli sammen med noen fordi de kanskje får et sår en eller annen gang, og da er smittefarlig kun under utbruddet. Det er bare å la være å kysse, dele flaske, ha sex de dagene det gjelder. Det er et munnsår, ikke aids eller kreft.. :roll:

Personlig ville jeg mye heller hatt herpes enn kjønnsvorter. Kjønnsvorter smitter mye raskere enn herpes, også via klær/håndklær. Alt som skal til er én liten vorte, kanskje man ikke legger merke til den selv en gang, og så er skaden skjedd. Kjenner flere par som nærmest har kroniske kjønnsvorter, for de smitter hverandre frem og tilbake hele tiden.

Herpes kan man ikke unngå å legge merke til, og da lar man ganske enkelt være å utsette andre for smittefaren, og når de dagene er over, er man fritt villt igjen.

Hvis du setter deg litt mer inn i hva Herpes dreier deg om, så er det ikke så enkelt som du tror. Ifl. Lommelegen.no står det at mennesker med herpes kan være smittefarlig selv uten utbrudd. Råkjipt er det, men det er desverre fakta!

Skrevet
Hvis du setter deg litt mer inn i hva Herpes dreier deg om, så er det ikke så enkelt som du tror. Ifl. Lommelegen.no står det at mennesker med herpes kan være smittefarlig selv uten utbrudd. Råkjipt er det, men det er desverre fakta!

Det er feil, og du er paranoid.

Gjest Gjest
Skrevet
Uff, jeg blir så frustrert over uopplyste mennesker som tror at herpes smitter når man ikke har utbrudd.

Feil. Viruset kan komme frem til huden innimellom og være smittefarlig uten at det gir synlige blemmer/sår eller merkbare plager, partner løper derfor en viss risiko for å bli smittet selv om man helt unngår sex når man har utbrudd. Dette er bevist vitenskapelig.

Herpes kan man ikke unngå å legge merke til,

Feil. Man merker ikke alltid når viruset er fremme, og kan smitte mellom utbrudd, selv om det er sjeldnere.

Mange som har påvisbar smitte ved blodprøver, har aldri merket noe utbrudd i det hele tatt.

Skrevet

Ok, kritikk mottatt. Ting har skjedd siden jeg ble informert sist forstår jeg. Det var jo egentlig litt trist å høre.

Jeg synes nå uansett det er et hysteri å vurdere å ikke bli sammen med noen dersom denne personen har herpes. Som det står i linken brutal_mann la ved, har hver tredje nordmann dette viruset. Man utelukker en ganske stor del av befolkningen på denne måten.

Dessuten, de aller fleste har vel i sene, beduggede timer kommet til å kysse en vilt fremmed for så å aldri sees igjen. I følge artikkelen til brutal_mann, er dette nok til å bli smittet. Hvis det er greit å risikere smitte for litt fylle-klining, blir det rimelig overfladisk å utelukke et forhold! Spesielt fordi man ikke kan vite om man er smittet selv eller ikke. Snakk om å skyte seg selv i foten!

Og dette er ikke noe man dør av altså! Tenk på alle som har ubeskyttet sex som risikerer å få aids og dø! Og så blir det hyling og skriking over et stygt og smertefullt sår som varer i en uke?

Overfladisk til det kvalmende

Gjest Gjest_OsloMann
Skrevet
Ved eventuelle fremtidige (friske) partnere som får vite at man har herpes, tenker jeg også på at det kan virke nokså håpløst. Men man kan da alltids legge ut kontakt annonse om seg selv, og håpe på at man finner en eller annen partner i livet med den samme sykdom. Det er jo tross alt ganske mange som har herpes, opptill 20-30% av befolkningen. Lykke til videre!

Det er da virkelig ikke sånt livet fungerer...

Skrevet

Men kanskje livet burde fungere sånn. At vi alle gikk rundt med beskrivelser av alle feilene og manglene våre. Da ville det blitt så lett å velge vekk de som har fotsvette, de som ofte får soppinfeksjon, de med hemeroider, de med cellulitter, de med for mye kjønnshår, de med for lite kjønnshår, de med navlelo, de som ikke pusser tennene, de som ofte får halsbetennelse, de som ofte har tett nese, de som snorker, de som røyker eller på annen måte utsetter seg selv og andre for dødlig fare, de som bryter fartsgrensen og de som går på rødt lys.

It's a brave new world!

Gratulerer, overfladiskhet har nådd en ny dimensjon i dag.

Gjest Gjest_OsloMann
Skrevet
Men kanskje livet burde fungere sånn. At vi alle gikk rundt med beskrivelser av alle feilene og manglene våre. Da ville det blitt så lett å velge vekk de som har fotsvette, de som ofte får soppinfeksjon, de med hemeroider, de med cellulitter, de med for mye kjønnshår, de med for lite kjønnshår, de med navlelo, de som ikke pusser tennene, de som ofte får halsbetennelse, de som ofte har tett nese, de som snorker, de som røyker eller på annen måte utsetter seg selv og andre for dødlig fare, de som bryter fartsgrensen og de som går på rødt lys.

It's a brave new world!

Gratulerer, overfladiskhet har nådd en ny dimensjon i dag.

La oss ikke glemme de som har lange, flappete kjønnslepper.... Ser en del mer eller mindre mongoloide menn har nevnt dette her på forumet i det siste.

Med mindre angjeldende menn bedriver en slags form for ironi, så mener jeg det samme om disse som jeg har sagt tidligere: Folk som ikke har bedre ting å gjøre på eller hefte seg ved, enn lengden på kjønnsleppene til sexpartneren, burde alle sendes til Sørpolen snarest - med enveisbilltett. Waste of oxygen.....

Skrevet

hehe, det minner meg om en jeg kjente for mange herrens år siden som fortalte at dersom noen av hans potensielle sexpartnere hadde lenger enn 2/3/5 (husker ikke lenger) mm lange kjønnslepper ville han ikke ha sex med dem :klø:

Husker at jeg alltid lurte på om han hadde med seg målebånd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...