Gjest Gjest_pia_* Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Hvordan gjøre et åpent nettverk til et lukket nettverk??
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Hvordan gjøre et åpent nettverk til et lukket nettverk?? Sett opp den trådløse routeren til å bruke WPA2 kryptering.
Minttu Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Vil du ha passord på nettverket? Da må du inn på routeren. Da bruker du nettleseren din, og skriver 192.168.1.1 Dette pleier å være vanlig, hvis det ikke kommer opp noe, så går du inn på Start -> Kjør -> "cmd" (uten " " ) og skriver ipconfig og trykker enter. Da skal du finne Default Gateway. Da skriver du inn det tallet i nettleseren. Brukernavn og passord for å komme inn på router er som oftest: Brukernavn: admin passord: password Dette skal uansett stå under routeren din på en lapp. Inne på routeren (det er forskjell fra router til router) så skal du finne Wireless Settings (eller noe som ligner), så skal du kunne finne et felt hvor du skriver inn et passord som de som skal inn på nettverket ditt må bruke. Som sagt, det er forskjell fra router til router på hvor man finner de forskjellige tingene. Håper det hjalp.
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Tusen takk for hjelpen Ida-Kristine! Da skal jeg førsøke å gjøre dette selv- så trenger jeg ikke bry min kjære bror...
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Tusen takk for hjelpen Ida-Kristine! Da skal jeg førsøke å gjøre dette selv- så trenger jeg ikke bry min kjære bror... Husk å velge WPA2
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Ida-Kristine! Nå er jeg inne på routeren og har funnet wireless settings er det under security type/security option/WEP Key Format jeg skal velge passord???
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 Ida-Kristine! Nå er jeg inne på routeren og har funnet wireless settings er det under security type/security option/WEP Key Format jeg skal velge passord??? Du er på rett spor, men: IKKE WEP!!! Velg WPA2. WEP finnes ikke sikkert.
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 27. juli 2009 #8 Skrevet 27. juli 2009 Hmm, var ikke lett dette for en som er relativt dårlig på sånne greier..... Ok har valgt WPA/WPA2 da kommer dette opp: security options:automatic/WPA/WPA2 Encrypting:Automatic/TKIP/AES Radius server IP: Radius Port: Radius password: Group Key Update Periode: 30 (in second,
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juli 2009 #9 Skrevet 27. juli 2009 Hmm, var ikke lett dette for en som er relativt dårlig på sånne greier..... Ok har valgt WPA/WPA2 da kommer dette opp: security options:automatic/WPA/WPA2 Encrypting:Automatic/TKIP/AES Radius server IP: Radius Port: Radius password: Group Key Update Periode: 30 (in second, Hm... Radius skal du ikke bruke. Hva slags router er dette? Lettere å hjelpe om en kan google frem bruksanvisningen.
feuerstein Skrevet 27. juli 2009 #10 Skrevet 27. juli 2009 Hm... Radius skal du ikke bruke. Hva slags router er dette? Lettere å hjelpe om en kan google frem bruksanvisningen. Ofte vil Radius komme opp dersom man velger det som heter kun WPA eller WPA2, dersom man ikke skal bruke Radius skal man velge WPA-PSK eller WPA2-PSK.
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juli 2009 #11 Skrevet 27. juli 2009 Ofte vil Radius komme opp dersom man velger det som heter kun WPA eller WPA2, dersom man ikke skal bruke Radius skal man velge WPA-PSK eller WPA2-PSK. Seff seff seff! My bad!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå