estrella Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Vi leier kjellerleiligheten i huset hans, hvor det bor noen andre over oss. Han selv er pensjonert og har kjøpt seg leilighet i Tyrkia. Når vi skrev under på kontrakten skulle det ikke være noe problem å få tak i han, men det har det blitt. Han har ikke bytta adresse (aner ikke hvorfor..), så alt av brev og regninger kommer hit. I begynnelsen tror jeg de over oss henta posten hans, men de siste to-tre ukene har de bare latt det ligge, så jeg tok det inn i dag. I haugen ligger det flere regninger, bl.a tlfregninger. Så jeg regner med at grunnen til at vi ikke får tak i han er pga ubetalt tlfregning. Jeg har fått to regninger, strøm og bredbånd, i mitt navn, som han skal betale. Bredbånd er med leieprisen og strømregninga er fordi vi bruker samme selskap, men det er for før vi flytta inn. Tenkte bare å betale de to, og trekke fra husleia, siden vi ikke får tak i han. Men vi kan ikke holde på slik. Hva skal vi gjøre når han er komplett umulig å få tak i? Det er ingen andre å kontakte, så vidt jeg vet. Har jo navnet hans, så kan jo prøve meg på å søke opp dattera eller noe. Vi kan ikke betale hans regninger. Pluss de som alt har kommet vil jo ende opp i inkasso... Ah! Bare trøbbel med denne leiligheten
lillesky Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Betal regningene (som er i ditt navn) men ikke husleia? Så får han igjen med samme mynt... Prøv og ringe de som har sendt regningene, og forklar situasjonen, så får du nok utsettelse iallefall. Håper det ordner seg!
estrella Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2009 Betal regningene (som er i ditt navn) men ikke husleia? Så får han igjen med samme mynt... Prøv og ringe de som har sendt regningene, og forklar situasjonen, så får du nok utsettelse iallefall. Håper det ordner seg! Det skal gå fint å få betalt de to regningene som er hans, som kom i mitt navn, forhåpentligvis. Venter på noen penger i løpet av uka og de skal ikke betales før ut i august. Så det er ikke noe å stresse med, enn så lenge. Det var bare alt annet.
Noli Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Hvorfor i alle dager har du regninger som kommer i ditt navn som skal betales av han?
estrella Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2009 Hvorfor i alle dager har du regninger som kommer i ditt navn som skal betales av han? Det er fordi her i leiligheten er den lokale leverandøren til både strøm og bredbånd Lyse. Siden vi også ville ha det, så fiksa Lyse slik at vi bare bytta eier hvis du skjønner? Så kom plutselig strømregningen for juni mnd, i mitt navn, selv om det var han som bodde her da. Samt bredbåndsregningen. Så jeg tipper jeg vil få bredbåndsregningen i mitt navn resten av leieperioden også :-S Frister å finne seg en annen plass å bo, men denne ligger så perfekt til i forhold til jobb :-/ (Har ikke bil og MÅ sykle, så litt greit at vi bor slik at det ikke tar alt for lang tid å sykle..)
Noli Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Men hvis bredbånd er med i husleien, hvorfor står det også i ditt navn? Eller misforsto jeg? Ellers er det aldri noen god idé å bare bytte navn, han burde sagt opp og gjort opp sine gamle regninger uavhengig av dere.
estrella Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2009 Men hvis bredbånd er med i husleien, hvorfor står det også i ditt navn? Eller misforsto jeg? Ellers er det aldri noen god idé å bare bytte navn, han burde sagt opp og gjort opp sine gamle regninger uavhengig av dere. Fordi han må betale bredbånd selv, så får han penger fra leietakerene som dekker det. Jeg visste strengt talt ikke at det ble gjort slik Tror han er en luring ute på tur..
Gjest Cipheria Skrevet 27. juli 2009 #8 Skrevet 27. juli 2009 Dei "ovanfor dykk" veit ikkje kor posten skal?
estrella Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. juli 2009 Dei "ovanfor dykk" veit ikkje kor posten skal? Nei, det tror jeg ikke. Skal se om jeg ikke får spurt dem hva en skal gjøre. Jeg tror faktisk de slutta å ta inn posten fordi de var lei av tull :-P
aline Skrevet 27. juli 2009 #10 Skrevet 27. juli 2009 for nå synes jeg ihvertfall løsningen din virker grei nok, betal det som kommer i ditt navn, og trekk det fra på neste husleie. Dersom han har noe problemer med det, vil han vel kontakte deg, og da får du jo tak i ham slik. Kommer det flere regninger på bredbånd som dere har skriftlig at skal være inkl i husleie, ville jeg fortsatt å gjøre det slik, at du betaler det siden det er i ditt navn, også trekke det fra på husleia. Men dobbeltsjekk med de andre leietakerne, om de kanskje vet noe om evt adresse på ham i tyrkia.
estrella Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 27. juli 2009 for nå synes jeg ihvertfall løsningen din virker grei nok, betal det som kommer i ditt navn, og trekk det fra på neste husleie. Dersom han har noe problemer med det, vil han vel kontakte deg, og da får du jo tak i ham slik. Kommer det flere regninger på bredbånd som dere har skriftlig at skal være inkl i husleie, ville jeg fortsatt å gjøre det slik, at du betaler det siden det er i ditt navn, også trekke det fra på husleia. Men dobbeltsjekk med de andre leietakerne, om de kanskje vet noe om evt adresse på ham i tyrkia. Sist jeg snakket med dem så hadde de ikke, men skader ikke å prøve en gang til!
lillesky Skrevet 27. juli 2009 #12 Skrevet 27. juli 2009 Dersom han har noe problemer med det, vil han vel kontakte deg, og da får du jo tak i ham slik.Nemlig. For han passer sikkert på at husleia kommer inn...
Gjest Glør Skrevet 27. juli 2009 #13 Skrevet 27. juli 2009 Jeg ville betalt de regningene som må betales, og trukket dette, pluss 50 kr ekstra pr regning i betalingsgebyr, for å dekke egne utgifter med det. Resten av posten kan du levere på nærmeste postkontor, med adressat ukjent. Hvis du vil komme i kontakt med han kan du holde igjen hele husleia, så gir han nok lyd fra seg ganske fort.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #14 Skrevet 27. juli 2009 Jeg ville betalt de regningene som må betales, og trukket dette, pluss 50 kr ekstra pr regning i betalingsgebyr, for å dekke egne utgifter med det. Resten av posten kan du levere på nærmeste postkontor, med adressat ukjent. Hvis du vil komme i kontakt med han kan du holde igjen hele husleia, så gir han nok lyd fra seg ganske fort. Håper dette vil ordne seg. Syns det er litt ekkelt at bredbånd og strøm som skal være inkludert i husleia står i ditt navn, det burde ha stått i hans navn ...det henger for min del IKKE på greip. Om han flytter hjem en periode kan han jo ta regningene i ditt navn, la være å betale og tie stille og la det i verste fall bli en inkassoSak i ditt navn. Likte ikke det helt, men så lenge du har muligheten til å hente posten selv, og selv se de regninger som står i ditt navn og betale dem er du jo litt berga. Jeg har leid flere ganger tidligere, og de gangene strøm og bredbånd har vært inkludert har det ALDRI stått i mitt navn, kun de leieforhold hvor strøm eller bredbånd IKKE var inkludert i husleia, men da fikk jeg jo også regninga selv. Håper dette går bra.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #15 Skrevet 27. juli 2009 Håper dette vil ordne seg. Syns det er litt ekkelt at bredbånd og strøm som skal være inkludert i husleia står i ditt navn, det burde ha stått i hans navn ...det henger for min del IKKE på greip. Om han flytter hjem en periode kan han jo ta regningene i ditt navn, la være å betale og tie stille og la det i verste fall bli en inkassoSak i ditt navn. Likte ikke det helt, men så lenge du har muligheten til å hente posten selv, og selv se de regninger som står i ditt navn og betale dem er du jo litt berga. Jeg har leid flere ganger tidligere, og de gangene strøm og bredbånd har vært inkludert har det ALDRI stått i mitt navn, kun de leieforhold hvor strøm eller bredbånd IKKE var inkludert i husleia, men da fikk jeg jo også regninga selv. Håper dette går bra. Om TS er redd for "hevnaksjoner" ved at huseier tar regninger som står i ens eget navn og holder tilbake bevisst kan TS opprette e-fakturaavtale for de som faktisk er i hennes eget navn. Nesten alle leverandører av strøm og bredbånd samt en rekke andre tilbyr det i dag. Problem solved, ingen mulighet for at andre kan snappe opp papirregninga di.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #16 Skrevet 27. juli 2009 Vi leier kjellerleiligheten i huset hans, hvor det bor noen andre over oss. Han selv er pensjonert og har kjøpt seg leilighet i Tyrkia. Når vi skrev under på kontrakten skulle det ikke være noe problem å få tak i han, men det har det blitt. Han har ikke bytta adresse (aner ikke hvorfor..), så alt av brev og regninger kommer hit. I begynnelsen tror jeg de over oss henta posten hans, men de siste to-tre ukene har de bare latt det ligge, så jeg tok det inn i dag. I haugen ligger det flere regninger, bl.a tlfregninger. Så jeg regner med at grunnen til at vi ikke får tak i han er pga ubetalt tlfregning. Jeg har fått to regninger, strøm og bredbånd, i mitt navn, som han skal betale. Bredbånd er med leieprisen og strømregninga er fordi vi bruker samme selskap, men det er for før vi flytta inn. Tenkte bare å betale de to, og trekke fra husleia, siden vi ikke får tak i han. Men vi kan ikke holde på slik. Hva skal vi gjøre når han er komplett umulig å få tak i? Det er ingen andre å kontakte, så vidt jeg vet. Har jo navnet hans, så kan jo prøve meg på å søke opp dattera eller noe. Vi kan ikke betale hans regninger. Pluss de som alt har kommet vil jo ende opp i inkasso... Ah! Bare trøbbel med denne leiligheten Ike f...om jeg hadde brydd meg.. Betal dine regninger som står i ditt navn. Omnettet er i husleien, så betaler du husleien, så lenge du har nettet. om dere mister det, så får du legge inn nytt,da kan du trekke fra husleien.ikke før
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #17 Skrevet 28. juli 2009 Og hans framtidige inkassosaker er ditt problem fordi ? Det er jo ikke verre enn at du betaler de som står i ditt eget navn og trekker de fra på neste husleie. De resterende regningene er ikke ditt problem. Case solved and closed.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #18 Skrevet 30. juli 2009 Jeg hadde betalt regningene som sto i mitt navn, trukket det av på husleia og sendt resten i retur med adr. ukjent. da får i alle fall de som sendte regningene beskjed om at de ikke kom frem til riktig person, hvis du virkelig ønsker å komme i kontakt med huseier, så vent litt med å betale husleie, evt betal et lite beløp med en mld om at du ønsker å komme i kontakt for å videresende brev osv. hvis han da ønsker pengene sine tar han nok kontakt, hvis ikke hadde jeg kontaktet datteren, det kan jo ha hendt han noe også, uten at dere vet det....
estrella Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #19 Skrevet 30. juli 2009 Jeg ville betalt de regningene som må betales, og trukket dette, pluss 50 kr ekstra pr regning i betalingsgebyr, for å dekke egne utgifter med det. Resten av posten kan du levere på nærmeste postkontor, med adressat ukjent. Hvis du vil komme i kontakt med han kan du holde igjen hele husleia, så gir han nok lyd fra seg ganske fort. Håper dette vil ordne seg. Syns det er litt ekkelt at bredbånd og strøm som skal være inkludert i husleia står i ditt navn, det burde ha stått i hans navn ...det henger for min del IKKE på greip. Om han flytter hjem en periode kan han jo ta regningene i ditt navn, la være å betale og tie stille og la det i verste fall bli en inkassoSak i ditt navn. Likte ikke det helt, men så lenge du har muligheten til å hente posten selv, og selv se de regninger som står i ditt navn og betale dem er du jo litt berga. Jeg har leid flere ganger tidligere, og de gangene strøm og bredbånd har vært inkludert har det ALDRI stått i mitt navn, kun de leieforhold hvor strøm eller bredbånd IKKE var inkludert i husleia, men da fikk jeg jo også regninga selv. Håper dette går bra. Jeg hadde betalt regningene som sto i mitt navn, trukket det av på husleia og sendt resten i retur med adr. ukjent. da får i alle fall de som sendte regningene beskjed om at de ikke kom frem til riktig person, hvis du virkelig ønsker å komme i kontakt med huseier, så vent litt med å betale husleie, evt betal et lite beløp med en mld om at du ønsker å komme i kontakt for å videresende brev osv. hvis han da ønsker pengene sine tar han nok kontakt, hvis ikke hadde jeg kontaktet datteren, det kan jo ha hendt han noe også, uten at dere vet det.... Takk for gode svar! Vi valgte å betale disse regningene, men jeg skal ringe til Lyse, for å avklare med dem at det er ikke jeg som skal ha bredbånd-regningene og få dem til å fikse det. Håper de kan fikse det. Det eneste jeg er litt skeptisk til er at de ikke vil bli betalt da, med tanke på at huseier ikke mottat dem. Må sørge for å få hykket de overfor i morgen. For å spørre hva de gjorde med posten når de gadd å ta den inn.
Sol79 Skrevet 31. juli 2009 #20 Skrevet 31. juli 2009 Vi valgte å betale disse regningene, men jeg skal ringe til Lyse, for å avklare med dem at det er ikke jeg som skal ha bredbånd-regningene og få dem til å fikse det. Håper de kan fikse det. Det eneste jeg er litt skeptisk til er at de ikke vil bli betalt da, med tanke på at huseier ikke mottat dem. Den kommer du til å slite med. Tror du at hvem som helst kan ringe å si at bredbånd som er bestilt i sitt navn skal betales av noen andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå