Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest dilemma....
Skrevet

Når du er sammen med en person.... og den personen har, i sin fortid, gjort ting som du synes er så forkastelige og uforenlige med dine indre verdier at du blir lei deg og kvalm av å tenke på det....er det da verdt å kjempe for å glemme?...går det an?

Hvis man tross alt er så glad i denne personen at det gjør nesten vondt, og er meget involvert med barn og hus og bil og alt det....skal man ofre sine egne følelser for dette- og ikke vurdere å skaffe seg et nytt liv med blanke ark (droppe partner)?......er det riktig?

Hvorfor er det så vanskelig å fokusere på fremtiden, når fortiden alltid puster en i nakken?..... :(

Har strevd med dette i over 2 år....kommer jeg noengang til å kunne glemme, eller er det å lure seg selv?

Jeg gråter mine modige tårer, og aner ikke mine arme råd. Jeg som ellers er så klartenkt.

Hva skal jeg gjøre?

Noen som har noen tanker om saken å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var et veldig vanskelig spørsmål, og her er det selvfølgelig heller ingen fasitsvar. Jeg tror du kan prøve å forstå, men å glemme vil du nok aldri gjøre. Jeg syns også at alvorlighetsgraden av det din partner har gjort, har mye å si. Selv hadde jeg ikke klart å være sammen med en som f.eks. hadde drept et annet menneske.

Tror du burde snakke med en fagperson, kanskje du da kan se litt tydeligere hva som er rett for deg å gjøre. Og ikke minst må du lytte til magefølelsen din (selv om det kan være vanskelig å høre hva denne sier).

Lykke til videre, enten du velger å fortsette livet med din partner eller ei!

Skrevet

Tror nok det går an å glemme, men det er gjerne lurt å snakke med noen slik som Brudulja skrev.

Lever selv med en som på noen områder har noen meninger og tanker som gjør meg dårlig og får meg til å lure på om han er riktig rett. Men vi holder oss unna de tingene, og jeg klarer faktisk å glemme.

Nå må det jo sies at han har aldri GJORT noe, slik som din har, og det er sikkert litt verre..

Lykke til..

Skrevet

Hei til deg,,jeg har desverre ikke noe standardsvar til deg. :wink:

Men hele saken koker ned til dette spørsmålet: Er du villig til å være lei deg, og i et dilemma i ENDA 2 år ???

For meg blir det vanskelig å skulle leve på en slik måte, - - - og det er det jo åpenbart for deg også.

Elsker du han egentlig? Hva føles riktig for DEG ??? :forvirra:

I utgangspunktet mener jeg at du ikke har noe med hans fortid å gjøre. :-? Når han i tillegg har vist deg sin fulle tillit ved å fortelle deg om den, så sier vel DET oss noe om han? Han fremstår som ærlig og åpen...Og DET er jo tross alt positivt. Og absolutt noe å bygge videre på ... :enig:

Er det ikke mulig for deg å legge godviljen til, å LEGGE HANS FORTID BAK DEG, hvor den hører hjemme? Den er jo HANS fortid !!! Og HAN har ganske sikkert lagt den bak seg....... :blunke: Så hvorfor ikke du?

Vi har vel alle vår "bagasje", har vi ikke..... :oops:

Ett av to: Enten MÅ du bare glemme dette, som faktisk hører hans fortid til.

ELLER; du må forlate han !!! For dere kan ikke leve slik dere lever nå, med dette som ligger mellom dere som en slags umulig SPERRE.

Du har ikke noe valg her, du er nødt til å VELGE ett av disse to alternativene, ellers vil du hindre dere begge to i å komme videre i livet.

Og det er blodig urettferdig, både mot deg selv, og med hensyn til "mannen i bildet" her.

Men vent ikke i 2 år til før du tar en beslutning, det fortjener ingen av dere !!!

Husk også dette: "Man skal ikke dømme et menneske før en har gått i deres egne sko..."

Massevis av LYKKE til med valget ditt !!! Gjør det som er rett for DEG.

Vennlig fra Venus. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...