Nebel Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Hei Jeg vurderer å gå til innkjøp av MD serumet siden jeg har hørt sdå mye positivt om det. Men visse ting er fortsatt litt uklart for meg. Jeg har litt fuktfattig hud medc urenheter og som kan være fet til tider. Derford lurte jeg på om man burde ha serumet for sensitiv hud eller ikke? Og kan jeg begynne med det serumet nå? Og burde jeg i så fall bruke det bare på kvelden nå på sommeren (ikke at været er så flott for tida) ? Dersom jeg bruker det på morgene uansett hvilken årstid vi snakker om, må jeg ha solfaktor da? Og hva er i så fall minimumskrav til SPF? Sorry mange spørsmål det her, men jeg lurer og vil være sikker før jeg begir meg ut på noe...
Honesty Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Jeg vil tippe du kan bruke serumet for normal hud. Jeg har sensitiv hud, og har aldri brukt sensitiv-variantene fra MD, og det går helt fint. Du kan begynne nå, men du bør i så fall bruke en krem med minimum spf30, og unngå å sole deg. I innkjøringsfasen bør du først bruke det annenhver kveld i en toukersperiode, deretter hver kveld. Etterhvert som det blir mer høstlig, kan du også begynne å bruke det på dagtid. Syrer gjør huden tynnere, og det er grunnen til at du bør bruke høy solfaktor, ikke at noe i produktene i seg selv reagerer med sollyset.
Nebel Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2009 Jeg vil tippe du kan bruke serumet for normal hud. Jeg har sensitiv hud, og har aldri brukt sensitiv-variantene fra MD, og det går helt fint. Du kan begynne nå, men du bør i så fall bruke en krem med minimum spf30, og unngå å sole deg. I innkjøringsfasen bør du først bruke det annenhver kveld i en toukersperiode, deretter hver kveld. Etterhvert som det blir mer høstlig, kan du også begynne å bruke det på dagtid. Syrer gjør huden tynnere, og det er grunnen til at du bør bruke høy solfaktor, ikke at noe i produktene i seg selv reagerer med sollyset. Takk for svar Jeg er nødt til å bruke SPF på 30? Jeg har MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Lotion med SPF på 20, men det holder ikke? Jeg har sommerjobb nå, der jeg så og si bare er innendørs på dagtid (til ca halv fire), jeg veit ikke om det har noe å si?
Nebel Skrevet 5. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2009 Jeg bare dytter denne litt opp, fordi jeg lurer en del på dette, og jeg er litt suikker på et par ting. Som SPF, er det nødvendig på 30? Det holder ikke med dagrem med SPF 20? Bruker man da solremen i tillegg til dagrem? Og må man også benytte solrem om vinteren, og i tilfelle hva slags SPF? Er mulig det er bare jeg som er treig i toppen Men alle svar mottas med takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå