Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 27. juli 2009 #1 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei! Jeg kjøpte en skjenk for 3 år siden, som ble satt på kvisten inntil videre. Den er i lutet furu, (fra Jysk). Har tatt den frem, og skal male den med hvit oljemaling. Den luktet ennå lut da jeg tok den ut fra esken, men flatene var tørre, så jeg vasket over den, - tror dere det er noe problem med å få maling til å feste seg? Så, til problemet; har "grunnet" med vannbasert interiørmaling, tror det var akrylmaling. Tenkte å male 2 strøk med oljemaling, men har nå lest at man bør holde seg til en type maling hele veien, altså enten vannbasert eller oljebasert. Noen som vet om dette er veldig viktig, eller kan jeg male over med oljemaling med god samvittighet? Håper på svar fra noen med erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maljo Skrevet 27. juli 2009 #2 Del Skrevet 27. juli 2009 Håper du har brukt kvistlakk! Hvis ikke så er det mest sannsynlig at det blir gule "prikker" der det er kvister. Det er aldri noe problem å male olje over noen annen maling, bare motsatt vei. DET GÅR IKKE. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå