Gå til innhold

Hva må jeg har med på en husarbeidsliste?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

H

Endret av Nanaluanna
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hjemme hos oss (meg og samboer) blir det så utrolig fort rotete, støvete og skittent. Vi tar i ett tak ca en gang i uken/annenhver uke og shiner leiligheten plettfri og bruker resten av tiden på å rote og skitne den til og være irritert fordi det er så rotete. Sukk. No more! Tror vi trenger litt system på ting. Så da har jeg laget en tabell som jeg tenkte vi kunne prøve oss på. Kan legge den ved her hvis jeg får det til. Tanken er da at når man har utført en slik oppgave får man ett eller flere stempel. Stemplene kan man veksle inn mot penger eller tjenester (høhø :).... Dvs jeg tenkte at pengene han "tjener" skal jeg bruke til å kjøpe noe fint til han og omvendt. Så da lurer jeg på hva synes du om dette opplegget? Er det noe vi mangler på listen?

Får ikke opp noen liste, jeg??

Skrevet (endret)

U

Endret av Nanaluanna
Skrevet (endret)

S

Endret av Nanaluanna
Gjest Gjest
Skrevet
Ser ut til at jeg har glemt torsdagen..... :rodme:

Haha! Du virker litt distré og rotete. ;-)

Jeg tror det viktigste er at man setter av tid til husarbeid, og så må man heller se hva som må gjøres. Vi har blitt enige om at søndag/mandag er husarbeidsdager. Vi gjør det helst på søndag, men hvis vi er bortreist eller ikke får gjort alt vi skulle, tar vi det på mandag.

Skrevet

Jeg har regelen at jeg ikke skal legge meg i rotete leilighet. Så da blir det ofte 5-10 min rydding etter tannpussen. Er en ganske god vane, synes jeg, og er bedre med 10 min daglig enn å våkne og irritere seg over alt rotet!

Og når man rydder/vasker der det er rotete og fælt, trenger man jo egentlig ingen liste... Også er det så mye letter å vaske over på fredagen, når man slipper å rydde først! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...