Gå til innhold

Hvor mye koster kjolen deres?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Min kostet rundt 15000, men som andre her har sagt: det var verd det. Jeg har heller aldri følt meg så fin i hele mitt liv, og når jeg ser på bildene så tenker jeg alltid "åh, jeg elsker den kjolen!". Litt av magien for min del er at den bare skal brukes én gang.

Ikke veldig smart tankegang, men jeg pleier aldri å unne meg dyre kjoler ellers, så denne gangen hadde jeg lov :gjeiper:

Endret av Phaedra
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket med samboer om dette, og han syntes det hørtes ut som fullstendig gale-Matias å bruke så mange tusen på et klesplagg man bruker én gang. Jeg er vel strengt tatt enig med han i det. Men så finner jeg heller ikke tradisjonelle brudekjoler særlig tiltalende, heller, da. Alle ser mer eller mindre like ut, og hvitt blir aldri en kledelig farge på damer med nordiske farger.

men nok om det. Som min samboer sa, at dersom vi noensinne skulle finne på å gifte oss, ville han se det som helt naturlig at han hadde like stort klesbudsjett som meg. For for summen av en (for meg) dyr brudekjole, ville han da få seg en designerdress eller -smoking med fullt tilbehør som han vil kunne bruke resten av livet.

Skrevet
Som min samboer sa, at dersom vi noensinne skulle finne på å gifte oss, ville han se det som helt naturlig at han hadde like stort klesbudsjett som meg. For for summen av en (for meg) dyr brudekjole, ville han da få seg en designerdress eller -smoking med fullt tilbehør som han vil kunne bruke resten av livet.

Mannen hadde kliss likt klesbudsjett som meg. Om han kan bruke dressen, skjorta og skoene resten av livet, nåja, det gjenstår å se. Det har vel mest med om 1) han ikke forandrer seg i kroppen i det hele tatt de neste 40-50 årene (relativt usannsynlig) og 2) om han bryr seg om at dress- og skomote endres og at det blir litt umoderne (også relativt usannsynlig). :ler:

Jeg skjønner helt klart argumentet om at det er vilt å bruke så mye penger på en kjole man bruker bare en dag. Jeg hadde selv mange av de samme tankene. Men jeg ønsket likevel å ha brudekjole, selv om det ikke henger på greip i det hele tatt med fornuften min. I etterkant er jeg glad for at jeg gjorde det (selv om jeg også er glad for at jeg ikke tok helt av og brukte 20 000 på kjole); jeg følte meg riktig så fin. Men forsvare det økonomisk? Nope. Var jeg fornøyd? Ja.

Forøvrig er jeg ikke helt enig med deg når det kommer til farge; nordiske, lyse damer kler ofte hvitt, men ikke blendahvitt. Men at mange brudekjoler ser like ut (ihvertfall de som veldig mange velger å kjøpe), ja, det er jeg helt enig i.

Skrevet

Jeg har reagert på en del budsjett inne på bryllupsforumet, hvor brudens klesbudsjett er type 30.000, mens mannens er kanskje på 3.000. Og det blir nå litt feil, da.

En klassisk smoking holder motemessig i maaaaange år. Så får gubben selv gjøre det han kan for å passe inn i den år ut og år inn. ;)

Skrevet
Jeg har reagert på en del budsjett inne på bryllupsforumet, hvor brudens klesbudsjett er type 30.000, mens mannens er kanskje på 3.000. Og det blir nå litt feil, da.

Fullstendig enig.

En klassisk smoking holder motemessig i maaaaange år. Så får gubben selv gjøre det han kan for å passe inn i den år ut og år inn. ;)

Kanskje rent bortsett fra klassikerene som ble kjøpt inn på slutten av 80-tallet og starten av 90-tallet. :ler: Men har smokingen/dressen et "normalt" snitt så klarer den seg i mange år, ja.

Skrevet

Jeg har et budsjett på 10.000 inkl underskjørt og slør (som jeg kjøper på ebay til noen hundrelapper) :) Dette bør holde i massevis, og jeg skal også selge den i etterkant.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

min koster 11 000 men brukt på brudeshow. pluss underskjørt +++

Skrevet

Min kom seg på 12000.- inkludert forandringene.

Underskjørt utenom.

Skrevet

Ny 15 000, men jeg kjøpte den brukt for 5500.

Kunne lett ha brukt 20 000 på drømmekjolen om det var det den kostet hehe

Skrevet

Min kostet ca. 1000 kr. Kjöpt paa eBay. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest_augustbrud_*
Skrevet

Hvorfor blir det feil at bruden bruker mer penger på kjolen enn mannen gjør på sine klær???

Vi har gjort det sånn at jeg har fått velge akkurat hvilken kjole jeg ville ha, og han har fått velge akkurat hvilken dress med tilbehør han vil ha. Begge to er storfornøyde! Prismessig kommer jeg opp i 25-30 000 med alt tilbehør, mens han ender på ca 12 000. so what???

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, overskriften sier det meste :)

Jeg har funnet "den perfekte kjolen", det eneste problemet er at den koster 12000 kroner. I england, så moms/toll kommer oppå der igjen også.. Så nå vil jeg gjerne høre hva deres kjoler koster, så jeg kan rettferdiggjøre detter overfor meg selv, he he... eller ikke?

Jeg betalte 20000, men de var bunad;)

Kunne ikke falle meg inn å bruke mange laken på en kjole!!

Skrevet

kremt, 16 000 pluss skredder, pluss slør pluss underskjørt :filer:

men det er bare drømmekjolen så det måtte bare bli sånn.. angrer ikke et sekund!!

:jepp:

Skrevet

tror det er veldig normalt at mange bruker mer på kjolen sin enn hva mannen bruker på dress.

Det har ikke noe med at bruden nødvendigvis forlanger mer, men hvertfall i min vennegjeng sider mennene at de "fårstår at bruden vil bruke litt ekstra fordi det er en veldig spesiell dag". Selv om man an si at et er barnslig så er det nok de fleste jenters barnedrøm å pynte seg i bryllupet sitt. tror ikke alle gutta tenker når de er 8 år på hvilken dress de vil ha når de gifter seg.

Mannen min skal leie dress og den eneste grunnen til at han ser det som fornuftig å bruke noe på å sy en dress er om det blir billigere enn å leie. an blir fort lei av klær og ville nok aldri ha brukt giftedressen mer enn 1-3 ganger etter bryllupet uansett. Og han skjønner godt mitt ønske om å bruke penger på kjole, selv om det er flere ganger mer enn hva han har i budsjett.

Ja, det er mye penger, men nå er ikke resten av bryllupet gratis heller...hehe, og så lenge brudggommen synes det er greit så ser jeg ikke problemet. Derimot om brudgommet ønsker seg en skreddersydd dress til 15 000 og totalt klesbudsjett eer 30.000, så kan ikke bruden gripe tak i 25 000 av disse og si at brudgommen ikke får mer enn 5 000. Ofte tror jeg ikke et par kommer opp i denne diskusjonen da gutta som oftes synes det er helt greit å leie.

Skrevet
Selv om man an si at et er barnslig så er det nok de fleste jenters barnedrøm å pynte seg i bryllupet sitt. tror ikke alle gutta tenker når de er 8 år på hvilken dress de vil ha når de gifter seg.

Det er nok veldig langt ifra alle jenter på åtte år som tenker på hva slags kjole de skal ha når de gifter seg... og fortsetter å ha det som drøm gjennom livet. ;)

Jeg tror ikke jeg personlig kunne klart å forsvare en slik sum for en engangskjole. Det er helt greit at andre velger å gjøre det, det har jeg ingen problemer med. For meg er det viktigste at det rett og slett er for mange penger for en kjole man bruker én gang. Men det er jo også andre ting som regulerer hva man synes er for mye, som f.eks. inntekt/økonomi.

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Alt jeg sier... ebay!

Fikk kjolen min i dag. 750 kr... satt perfekt, fin, veldig fin...

Spesiell, middeladerstil....

Flott :)

Gjest brud 2007
Skrevet

Litt flaut, men: Inkl. alt tilbehør: 42.000 :sjenert:

Men det var drømmekjolen over alle drømmekjoler..... Designerkjole fra Milano.

Har den fremdeles (ikke 100% typisk brudekjole), og har brukt den 4-5 ganger etterpå. Hvis figuren holder, håper jeg å bruke den i mange, mange år.

Skrevet

Hadde også drømmekjolen... til 130 nkr!!!!

Kjøpte på Ebay. Med underskjøra, sjal og slør levert på døre mi, kr 1500,-!!! Min var skreddersydd, og med de fargene jeg ønsket.

Det går an å gjøre ting billig også.... Hvis det er det man ønsker :)

Fant dress til mannen for kr 1500,- pluss skreddersydd vest ca 1000,- Så hans klær kostet mere enn mine.

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Min kostet rett over 1000,-. Jeg og kjøpte fra Ebay :)

Dersom du har pengene, så bruk de med god samvittighet på kjole. Du kan selge den igjen etterpå og få en del av de igjen.

Skrevet

Jeg betalte 11 000,- for min kjole, vi gifter oss til neste år men jeg fant drømmekjolen i årets kolleksjon så da var det bare å slå til! Og jeg er så utrolig glad og fornøyd! Prisen sier meg ingenting..ja, den skal bare brukes en dag men det er den ene dagen man VIRKELIG skal føle seg som ei dronning, og da får det koste hva det koste vil :)

Underskjørt får jeg låne gratis hos salongen, og skredderarbeidet er inkludert i prisen på kjolen. Så da gjenstår det å finne sko og slør :)

Angående mannens klær.. det syns jeg er litt avhenging av person til person.. forloveden min er litt mer opptatt av klær enn den gjennomsnittelige mannen.. Han har allerede funnet smokingen han vil ha, og selvfølgelig fra d & g.. :/ men han får rabatter siden han kjøper den på jobb. Hans klesbudsjett er satt til 8000,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...