Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Leste på nett at denne "livsstilen" både er gunstig for vektkontroll og tarmene, og mye annet.. Har ikke hørt noe om det i Norge, hva tenker dere om det ?
La Guapa Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 En veldig, veldig dårlig ide for forbrenningen din!!!! Tenk deg at forbrenningen din fungerer som en vedoven.....du må legge på ved hele tiden- eller slukker den- ikke sant? Et døgn uten mat forteller kroppen din at du sulter- det finnes ikke mat. Forbrenningen skrus da ned til et minimum for at du skal overleve. Neste dag putter du inn MASSE kcalorier. Kroppen tar til seg ALLE for å forebygge sulting igjen. Her er det gode muigheter for å slanke seg feit som en hval!
Gjest Blondie ikke innlogget Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Uten å ta stilling til forskningsresultater eller dietten som sådann - det er ikke snakk om å spise hver annen dag men å spise diett annenhver dag - i følge linken til trådstarter. Jeg synes forøvrig tittelen på denne tråden er totalt misvisende da det burde - både i trådstarters innlegg og i tittelen gått klarere frem hva dette handlet om.
Chanel.No5 Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Det er jo å leke med kroppen, kan ikke se noen som helst positive ting med dette..
Shipwreck Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Helt enig. Dette vil bare ødelegge forbrenningen din.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 God damn her er det mange som ikke har peiling på kosthold! Forbrenningen settes for svingende ikke ned etter èn dag uten mat.
La Guapa Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 God damn her er det mange som ikke har peiling på kosthold! Forbrenningen settes for svingende ikke ned etter èn dag uten mat. Forbrenningen settes ned straks blodsukkeret faller den! Noen som ikke har gjort leksa si?
jolie Skrevet 28. juli 2009 #9 Skrevet 28. juli 2009 Uten å ta stilling til forskningsresultater eller dietten som sådann - det er ikke snakk om å spise hver annen dag men å spise diett annenhver dag - i følge linken til trådstarter. Jeg synes forøvrig tittelen på denne tråden er totalt misvisende da det burde - både i trådstarters innlegg og i tittelen gått klarere frem hva dette handlet om. Nåja, her brukes ordet faste om diettdagen, og en av disse svorne tilhengerne drikker bare juice og/eller spiser grønnsaker den dagen. Testerne spiste visst bare sukkerfri tyggegumm og drakk koffeinfri te på diettdagen. Dessuten sier denne juicedamen at "av og til har man lyst på en stor steik/kjøttstykke/biff/whatever" og spiser man det hver dag blir man visstnok feit. Da er det noe som sier meg at denne personen spiser temmelig moderat allerede, og at man overhodet ikke kan forvente resultater på denne dietten om man spiser burger og sjokolade på spisedagen.
tøydokka Skrevet 28. juli 2009 #10 Skrevet 28. juli 2009 Høres for meg ut som en oppskrift på "strake veien til en spiseforstyrrelse."
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #11 Skrevet 28. juli 2009 Forbrenningen settes ned straks blodsukkeret faller den! Noen som ikke har gjort leksa si? Den settes ned der og da, men den settes ikke ned så mye at du legger på deg av å spise normalt dagen etterpå! Herrejesus.
La Guapa Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Den settes ned der og da, men den settes ikke ned så mye at du legger på deg av å spise normalt dagen etterpå! Herrejesus. Føler igrunnen ikke at det er noen som helt vits i å diskutere med deg....du vet tydeligvis best! Ikke fordi det faktisk ER sånn....men mest sannsynlig fordi du ikke SYNES at det er det Jepp, jepp.....funker sikkert ellllegant detta slanke-opplegget
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #13 Skrevet 29. juli 2009 Føler igrunnen ikke at det er noen som helt vits i å diskutere med deg....du vet tydeligvis best! Ikke fordi det faktisk ER sånn....men mest sannsynlig fordi du ikke SYNES at det er det Jepp, jepp.....funker sikkert ellllegant detta slanke-opplegget Jeg vet best ja, jeg lever litt sånn tidvis selv. Jeg har erfaring, hva slags dokumentasjon har du?
Sia444 Skrevet 2. august 2009 #14 Skrevet 2. august 2009 Erfaringen min etter å ha hatt anorexi og spiseforstyrrelser i 10 år er at det skal svært mye til å sette ned forbrenningen. Spiser jeg ingenting går jeg fortsatt ned i vekt, selvsagt er forbrenningen satt ned en del da fordi jeg går mer sakte ned en om jeg spiser mer. Men når jeg er veldig flink og begynner og spise ett vanlig sunt kosthold for en stund går jeg heller ikke opp ett gram av dette selv om jeg har sultet meg i mange måneder. Skal jeg gå opp i vekt på jeg spise mer enn jeg trenger i løpet av en dag. Og på sykehus er det nettopp det vi må gjennom for å gå opp i vekt, spise mer enn 2000 kalorier noe som kan være veldig vanskelig for en med anorexi, slik at en starter på ett lavere kalori inntak i begynnelsen og sakte innfører nye matvarer. Når en blir frisk fra anorexi og må gå opp kanskje 30kg tar det veldig lang tid, år for meg fordi jeg har vært så redd for det. Er frisk nå forresten og har klart å gå opp til normal vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå