Gå til innhold

brud vil holde tale

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Helena_*
Skrevet

Jeg vil gjerne holde en tale til min mann, og vår familie..

Men uansett hvordan jeg starter, så får jeg det ikke til..!

Er det noen som er flink til å skrive, og vil skrive en liten tale, så jeg kan bytte ut det som ikke passer evt.?

Gifter meg til helgen.. Hjelp meg, vær så snill..

Videoannonse
Annonse
Gjest Grafica
Skrevet

Blås i starten. Ha med deg en notatblokk overalt og skriv ned tilfeldige setninger og tanker du kommer på. Etter et par dager bør du ha nok materiale til å kunne binde det sammen til en sammenhengende tale :)

Gjest Gjest_Helena_*
Skrevet

Ja, du har vel rett.. Får gjøre så godt jeg kan.. :)

tusen takk for svar :D

Gjest Grafica
Skrevet

Lykke til! :)

Og husk at det går alltids ann å finne et dikt (eller en sangtekst) som du kan lese høyt også :)

Skrevet

Hva med å begynne med noe ala dette:

Jeg vil gjerne begynne med å takke alle for at de ønsket å feire dagen sammen med oss. Det betyr mye for oss at vi får dele denne begivenheten med dere, og jeg håper at alle får en hyggelig kveld. Så vil jeg gjerne takke mamma og pappa for bla bla bla bla bla, og mine flotte svigerforeldre for bla bla bla.

Og så var det deg da, min kjære mann...

For eksempel... Fyll inn og trekk fra ;)

Skrevet

Jeg startet min tale slik:

Kjære xxx

Kjære familie og venna

Det e ei stor ære for mæ å få dele nån av mine tanka med dåkker - på den til nu største dagen i mitt liv.

I mårrest da æ våkna va æ Frøken xxx(pikenavnet), mens i dag når æ tar kveld e det som Fru xxx (mitt nye etternavn).

De av dåkker som kjenne mæ vet at når æ snakke om han xxx - så e det me store stjerna i øyan, og i dag e vel ikke nå unntak.

Kjære xxxx, fra i dag e du ikke bare kjæresten, samboern, forloveden og min beste venn. Du e min ektemann, og æ e stolt for å kunne kalle mæ din fru.

.........

Håper noe av dette kan være til inspirasjon.

Lykke lykke til med bryllupet - NYT dagen og hverandre!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gjorde følgende da jeg skrev talen til min venninne, som jeg var forlover for: Jeg satte meg ned med PC'en en dag da jeg var alene hjemme og jeg fikk "ånden over meg". Jeg hadde tenkt på en stund enkelte ord eller opplevelser jeg ville nevne, men ikke skrevet ned noe. Jeg skrev ned noen ting som jeg ville si til henne - uten å sensurere, uten å endre på teksten. Hele tiden tenkte jeg på venninnen min, hvor glad jeg er i henne, og hvordan jeg kjenner henne. Hele talen var plutselig skrevet på en halvtime. Jeg la den bort, og ca. tre dager etterpå tok jeg den fram igjen og endret og finpusset. Jeg kjøpte hvit kartong i bokhandelen som jeg skrev talen på - det er bedre med stiv kartong enn vanlig papir når man skjelver på hendene...

Ikke tenk på hva som er start, stopp og midten når du begynner å skrive. Bare øs alt ut, så kan du sensurere senere. Tenk på hyggelige opplevelser og hva som er det beste med å være sammen med akkurat HAM. Tro meg, du kommer til å sitte og smile. Står du fast, se på gamle bilder eller ring en god venninne som kan fortelle deg hvordan du var da du forelsket deg. ;-)

Husk at du skal jo bare si hvorfor du liker ham. Og det vet du vel egentlig..? ;-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...