Gjest litt usikker Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 jeg har nå truffet en fyr i noen uker og vi oppfører oss så og si som et kjærestepar. har det ganske bra sammen og det er mange ting ved han jeg liker og som passe med meg. vi er ganske samstemte og tenker det samme, vi kan prate om alt. har aldri klart og prate på den måten med noen andre menn før, det samme sier han til meg bare med kvinnfolk selvsagt. han er snill, utadvendt, har en "smågal" og spontan side ved seg som jeg liker og sexuellt så har jeg aldri opplevd lignende, sexen er fantastisk! MEN...så er det et men... han kan være "uskyldig nedlatende" litt for ofte synes jeg, hvis jeg spør om en ting eller kommenterer eller gjør en ting så flirer han og kommenterer med en tone som sier at jeg er "dum" og ler samtidig fordi det er morsomt! hvis dere skjønner hva jeg mener med det? vet at det ikke er ment vondt, men når dette blir ofte så begynner jeg og ta det til meg og jeg får tankekjør og tenker over alt jeg gjør for ikke og "gjøre feil", sånn at jeg får det kommentert av han. dette er ikke nytt, var i et over 2 år langt forhold hvor eksen var på den måten og det var en av flere grunner til at jeg ble deprimert og fikk angst og møtte veggen! nå er jeg dog sterkere enn den gang og er på "vakt" og analyserer og observerer hele tiden for å se hvordan jeg blir behandlet, da jeg ikke klarte å se det den gang da! jeg vet jo at han ikke mener det vondt, og at det er for å "terge" men jeg er såå redd for å havne i det gamle mønsteret som før og gå på en smell, for jeg liker det ikke at han hele tiden skal kommentere på "gøy"! dette får meg i dårlig humør og ødelegger mye av tiden vi er sammen desverre! jeg vil ikke virke sytete allerde så tidlig, så noen som har noe "bra" jeg kan si til han? sånn kort og godt? uten at jeg trenger og si det på en så alvorlig måte at det høres ut som om vi er kjærester, siden vi ikke er det. kan også tilføye at jeg ikke føler den gnisten helt enda heller..tror dette problemet her ødelegger mye av det siden humøret blir dårlig og jeg setter han i "bås" pga det! det meste ligger nok i huet mitt! må vell også tilføye at jeg venter på og få psykologhjelp pga andre ting, så det er jo en fin mulighet til og ta det opp med h*n på. noen synspunkt?
Yoshimi Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Snakk med han. Hvis han ikke mener å være slem og ikke er klar over at du syns det er ubehagelig når han kommenterer deg vil han nok vite det. Vil tro at det siste han vil er å såre deg på noen måte så jeg ville forklart han hvorfor du føler som du gjør.
leirbål Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Enig med Yoshmi. Snakk med ham. Det er bra å ta vare på deg selv, spesielt etter et usunt forhold, men pass på at du ikke begynner å "lete etter drittsekken i ham". For alle mennesker har dårlige egenskaper. Så du vil finne det du leter etter. Siden han får deg til å føle deg bra på de andre områdene, snakk med ham om dette. Han vil nok anstrenge seg for å ikke gjøre det mot deg, hvis du spør. Ikke utbroder for mye av det som har skjedd deg før til ham. En kjæreste har ikke godt av å være psykolog. Lykke til.
Gjest ts Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 takk for svar begge to ja har pratet med han om det nå, og han unnskyldte seg. han har vært i dårlig humør de siste dagene og han vet han var litt kvass mot meg. jeg ble jo selv i dårlig humør og helgen var litt anspent når begge var sånn, men vi fikk snakket om det og det går vell greit nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå