Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #21 Skrevet 27. juli 2009 Enig! Hvis mannen f.eks glemmer oppvasken en dag, og man sier i fra, og dette skulle gjenta seg, la oss si et år seinere, så hadde jeg sparket ham ut av huset og krevd skilsmisse. Så lite betyr faktisk mennene for oss kvinner! Flott!! Alle kvinner bør være selvstendige og stolte og ikke la seg belemre med menn som gjør sin del av arbeidet i hjemmet!! Alt for mange kvinner finner seg i nesten hva som helst og unnskylder sine døgenikter av noen menn til siste skanse.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #22 Skrevet 27. juli 2009 Jeg hadde det på samme måte med min kjære, og var også kommet dit at alt irriterte. Tok en dag maten min og satt meg et anet sted. Når spørsmålet om hvorfor kom, svare jeg: "ettersom du ikke har tenkt til å gjøre noe med måten din å spise på, må jeg ta ansvar for min egen hygge ved bordet og finne meg et sted og sitte hvor jeg slipper ubehaget" Etter det har han lest om bordskikk på nettet, gått aktivt inn for å rette på det og annet. Tror noen menn trenger klartekst og konsekvens. Ikke at man skal true med å gå fra om ikke, men en forklaring på at "jeg kan ikke bestemme at du skal endre deg, men jeg kan selv velge om jeg vil utsette meg for det" Du synes å være langt mer tålmodig enn hva som er rimelig. Trussel om å bryte forholdet med mindre det som irriterer, rettes på, kan være en effektiv spore for å få ham til å rette på feilene. Det er likevel urimelig at hun skal være nødt til å gjenta kritikken. Én gangs beskjed MÅ være nok!! Om det fører til brudd, bør også det som kritiseres og som var årsak til bruddet, være tilstrekkelig for å hindre at han får samvær med eventuelle barn, da barna kan ta skade av å ha kontakt med en far som ikke oppfører seg slik det forventes.
Gjest bare bea Skrevet 27. juli 2009 #23 Skrevet 27. juli 2009 Ja, kan du ikke smugfilme grisen og legge det ut på YouTube så verden får noe å le av. Minn alle kvinner på hvorfor livet blir så mye bedre og mer appetittelig, uten en svett, lat, daff, smattende, siklende, prompende, rapende, tilbakestående, snyltende, snorkende skapning aka. mann. Jeg tenkte jeg skulle la meg en kvelds-omelett nå. Men mistet jaggu aptetitten av å lese beskrivelsen av et typisk scenario rundt matbordet til TS og grisen hennes. OINK OIIINK
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #24 Skrevet 27. juli 2009 Ja, kan du ikke smugfilme grisen og legge det ut på YouTube så verden får noe å le av. Minn alle kvinner på hvorfor livet blir så mye bedre og mer appetittelig, uten en svett, lat, daff, smattende, siklende, prompende, rapende, tilbakestående, snyltende, snorkende skapning aka. mann. Kjempeidé!!! Bare så synd at Internett ikke overfører lukter. Sørg for rikelig med linker så alle i omgangskretsen får oppleve grisen. Det er på tide at diskusjonen omkring mennenes eksistensberettigelse vekkes til live igjen.
Gjest Madre Mia Skrevet 27. juli 2009 #25 Skrevet 27. juli 2009 Ja, kan du ikke smugfilme grisen og legge det ut på YouTube så verden får noe å le av. Minn alle kvinner på hvorfor livet blir så mye bedre og mer appetittelig, uten en svett, lat, daff, smattende, siklende, prompende, rapende, tilbakestående, snyltende, snorkende skapning aka. mann. Jeg tenkte jeg skulle la meg en kvelds-omelett nå. Men mistet jaggu aptetitten av å lese beskrivelsen av et typisk scenario rundt matbordet til TS og grisen hennes. OINK OIIINK Unnskyld meg TS, men
Oppgitt40 Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #26 Skrevet 29. juli 2009 Hehe... her var det forslag til både det ene og det andre, ja! eg driver og psyker meg opp til å si ifra. Jeg må ta hensyn til meg selv. Har tøyd strikken langt nok. Det var faktisk ikke langt unna at jeg sa noe i går! Så det går framover! Sakte, men det er i mitt tempo. Og da er det riktig for meg. Glad jeg har gode venner her, som jeg slettes ikke kjenner! Eller kan hende jeg gjør det? Spiller ingen rolle, gode råd og synspunkter fra flere er utrolig godt å få. Jeg skal skrive rapport fra matbordet!
Oppgitt40 Skrevet 12. august 2009 Forfatter #27 Skrevet 12. august 2009 Det er ingen framdrift i planen. Jeg har ikke klart å si noe ennå. Alt skranter. Men jeg orker ikke å bryte opp. Vil så gjerne bo her i huset, og ha en grei økonomi som vi har nå. Forhold på falske premisser, føler jeg. Hyyyyyyyyyl...
Miss moneypenny Skrevet 12. august 2009 #28 Skrevet 12. august 2009 Det er ingen framdrift i planen. Jeg har ikke klart å si noe ennå. Alt skranter. Men jeg orker ikke å bryte opp. Vil så gjerne bo her i huset, og ha en grei økonomi som vi har nå. Forhold på falske premisser, føler jeg. Hyyyyyyyyyl... Huff, det høres ikke bra ut
Gjest Gjest_OINK_* Skrevet 12. august 2009 #29 Skrevet 12. august 2009 Gi ham en bleie, slik at han kan bæsje på seg når han spiser også, som den GRISEN han er! Oink oink oink!! Han synes vel det er deilig han grisen (oink oink) å bæsje i buksa mens han eter! Hadde typen min så mye som pelt seg i nesa eller gjort andre grise-ting oink oink så hadde han ryki rett ut! Menn skal være perfekte, og jeg vil helst smøre mensblod på han når han spiser som ketchup!! bæsj bæsj oink oink. Dere er syke jenter, faen så glad at ikke dama mi vurderer å dumpe meg for hver lille ting. Hadde jeg spist som en gris hadde nok dama mi sagt at jeg fikk skjerpe meg, og det hadde jeg sikkert gjort.
Gjest m47 Skrevet 12. august 2009 #30 Skrevet 12. august 2009 Det er ingen framdrift i planen. Jeg har ikke klart å si noe ennå. Alt skranter. Men jeg orker ikke å bryte opp. Vil så gjerne bo her i huset, og ha en grei økonomi som vi har nå. Forhold på falske premisser, føler jeg. Hyyyyyyyyyl... Kom deg til psykolog. Lær deg å fokusere på hyggelige ting. Hvis du fokuserer på feilene til gubben din, så ser du bare det som er ukoselig. Han er en kjekk kar. Har du glemt det? Var lommeboka hans du ble forelsket i???? Du kan jo forsøke å trene han riktig. Ha måltid med bare dere to, og gi han komplimenter, belønninger, kjærlighet og deilig sex hver gang han har framgang. Og for all del: DU MÅ IKKE FINNE PÅ Å KRITISERE HAN ELLER SUTRE PÅ HAN SLIK AT BARNA MERKER DET.
Gjest m47 Skrevet 12. august 2009 #31 Skrevet 12. august 2009 Du synes å være langt mer tålmodig enn hva som er rimelig. Trussel om å bryte forholdet med mindre det som irriterer, rettes på, kan være en effektiv spore for å få ham til å rette på feilene. Det er likevel urimelig at hun skal være nødt til å gjenta kritikken. Én gangs beskjed MÅ være nok!! Om det fører til brudd, bør også det som kritiseres og som var årsak til bruddet, være tilstrekkelig for å hindre at han får samvær med eventuelle barn, da barna kan ta skade av å ha kontakt med en far som ikke oppfører seg slik det forventes. Grov psykisk vold, slik som å true med brudd frarådes. Slike ting er like ille som, eller verre enn utroskap. Ikke ødelegg en familie pga bagateller. Barna har krav på to gode foreldre.
Oppgitt40 Skrevet 12. august 2009 Forfatter #32 Skrevet 12. august 2009 Her får jeg svar på tiltale, ja. Og bra er vel det. Når man elsker en person, elsker man også de negative sidene av han/henne. Iallefall er de lettere å godta. Og jeg har ikke slike følelser. De kom aldri. Han vet det. Men vil fortsette forholdet likevel. Det er ikke bare bra. Hverken for han eller meg. Jeg truer ikke med å gjøre det slutt. Vi har ingen barn sammen, men hver våre. Jeg var ikke ute etter lommeboka hans, den var om mulig mer slunken enn min. Men sammen har det blitt levelig. Vi får betalt regningene våre.
I Grosny Skrevet 12. august 2009 #33 Skrevet 12. august 2009 Her får jeg svar på tiltale, ja. Og bra er vel det. Når man elsker en person, elsker man også de negative sidene av han/henne. Iallefall er de lettere å godta. Og jeg har ikke slike følelser. De kom aldri. Han vet det. Men vil fortsette forholdet likevel. Det er ikke bare bra. Hverken for han eller meg. Jeg truer ikke med å gjøre det slutt. Vi har ingen barn sammen, men hver våre. Jeg var ikke ute etter lommeboka hans, den var om mulig mer slunken enn min. Men sammen har det blitt levelig. Vi får betalt regningene våre. Dettte er komplisert. Et ufornuftig fornufts-samboerskap. Dere er ikke kjærester, men venner som koser. Hemmeligheten med lykken er å ha det godt sammen. Det ser ut som om dere tråkker for tett på hverandre og trenger litt luft. Men jeg tror du skal være forsiktig med å hakke på slafsinga. Uansett så er dere et lag, så gjør det beste ut av det . Det kan tenkes at dere skal begynne å spare til hver deres leilighet, og det er kanskje ikke så lenge til noen av barna kommer opp i pengetjenende alder heller. Hva med å leie en hybel? Slik at dere kan ta litt alene-i -fred- og ro-tid? Kanskje stillhet er knapphetsressurs. Du kan iallfall selv forsøke å gå mest mulig ut i naturen, kanskje med et eller flere barn . Kanskje det er feil å spise alle måltider sammen. Prat med samboeren din du, så kanskje dere kan legge en plan. Jeg vet at du ikke truet med å gjøre det slutt, men jeg kritiserte et råd du fikk om å bruke den type trusler.
Sarah_83 Skrevet 12. august 2009 #34 Skrevet 12. august 2009 Æsj, sånt er så næsty og kvalmt. Moren min smatter vilt når hun spiser og det gjør bestevenninda mi også. Har sagt fra 100 ganger men sånne folk kutter desverre aldri ut med det.
Gjest brutal_mann Skrevet 12. august 2009 #35 Skrevet 12. august 2009 Jeg hadde nektet fyren å spise i nærheten av meg. En skal oppfære seg ved matbordet!
Oppgitt40 Skrevet 12. august 2009 Forfatter #36 Skrevet 12. august 2009 Dettte er komplisert. Et ufornuftig fornufts-samboerskap. Dere er ikke kjærester, men venner som koser. Hemmeligheten med lykken er å ha det godt sammen. Det ser ut som om dere tråkker for tett på hverandre og trenger litt luft. Men jeg tror du skal være forsiktig med å hakke på slafsinga. Uansett så er dere et lag, så gjør det beste ut av det . Det kan tenkes at dere skal begynne å spare til hver deres leilighet, og det er kanskje ikke så lenge til noen av barna kommer opp i pengetjenende alder heller. Hva med å leie en hybel? Slik at dere kan ta litt alene-i -fred- og ro-tid? Kanskje stillhet er knapphetsressurs. Du kan iallfall selv forsøke å gå mest mulig ut i naturen, kanskje med et eller flere barn . Kanskje det er feil å spise alle måltider sammen. Prat med samboeren din du, så kanskje dere kan legge en plan. Jeg vet at du ikke truet med å gjøre det slutt, men jeg kritiserte et råd du fikk om å bruke den type trusler. Mange kloke ord. Ja, vi burde prate mer sammen. Jeg har aldri hatt problemer med å prate med folk, men nå klarer jeg ikke å snakke med samboeren min, engang. Alenetid er noe jeg trenger i store mengder, og mye mer enn han. Det er vi begge klar over. Pga overgang til skiftarbeid har jeg fått mer "frihet" som jeg nyter i fulle drag. Det var sunt for forholdet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå