Gjest forbanna Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Hvis mamma og pappa splittes på grunn av en tredjeperson, dvs finner seg en ny... hvor lang tid synes dere det bør gå før barna introduseres og omgåes den nye? og hva er begrunnelsen deres??
Gjest Purple Haze Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Det er vanskelig å svare helt konkret på et slikt spørsmål, for det kommer an på flere ting. F.eks barnas alder, hvor lenge det er siden bruddet, hvor alvorlig det nye forholdet er. Selv har jeg aldri innvolvert barna mine i et nytt forhold, før jeg har vært sikker på at det ble noe seriøst ut av det. Uavhengig av hvor gamle barna var.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Hvis mamma og pappa splittes på grunn av en tredjeperson, dvs finner seg en ny... hvor lang tid synes dere det bør gå før barna introduseres og omgåes den nye? og hva er begrunnelsen deres?? har selv barn, min nye kjæreste har ikke møtt dem, vi har vært sammen et halvt år...
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Barna involveres tidligst når begge er så sikre som man overhodet kan være på at dette forholdet vil vare, på at dette forholdet satser begge seriøst på. Deretter får man også vurdere om barna er klare for å få vite. Alder og hvordan de har tatt bruddet vil spille inn.
Phaedra Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Barna involveres tidligst når begge er så sikre som man overhodet kan være på at dette forholdet vil vare, på at dette forholdet satser begge seriøst på. Deretter får man også vurdere om barna er klare for å få vite. Alder og hvordan de har tatt bruddet vil spille inn. Signerer denne. Tror ikke det er noe konkret tidsperspektiv på dette. La barna få tid til å bearbeide bruddet, la dem så få tid til å venne seg til tanken på at den ene foreldren har en ny "venn". Litt større barn vil kanskje helst være med og bestemme selv når de skal møte den nye partneren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå