Gå til innhold

Få igjen på forsikringen når man blir frastjålet kort i syden?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Var i syden og ble frastjålet visakortet mitt. Ble ikke noe trukket enn så lenge, men ferien ble jo rimelig spolert da. fikk ikke handlet så mye og måtte låne meg penger her og der...tok kontakt med hotellet, ettersom det var på rommet kortet ble stjålet. Vaskedamen hadde tatt det. tok ikke kontakt med reisebyrået men sa fra til hotellsjefen og ringte banken og meldte fra. Bare lurer på om jeg har noen rettigheter sånn i forhold til forsikringen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Eh, du ønsker altså erstatning for den shoppingen du ikke fikk gjort?

Hadde du ingen andre kort med deg da? Rimelig dumt isåfall. Eller hvorfor ikke få overført penger til reisefølget slik at du kunne få tatt ut penger med deres kort? Eller i værste fall hvis du er på tur alene så er det jo mulighet for å få nødkort/nødkontanter fra banken.

Så jeg skjønner ærlig talt ikke at dette skal spolere noe som helst i og med at du faktisk ikke tapte noen penger. Irriterende, helt klart. Men ikke nok til å spolere en hel ferie. Er man litt løsningsorientert er det ikke mer enn et par telefoner eller en tur inn i nettbanken for å løse noe slikt.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner heller ikke hva du vil ha igjen penger for?

Jeg fikk selv frastålet vesken min nå i sommer, jeg regner med jeg får tilbake de 100kr det koster for å få ett nytt kort (pluss 100kr her og 200kr der for diverse andre kort som også lå i lommeboken) Og der lå det kamera, mobiltelefon og andre småting. Litt kjipt var det jo for jeg hadde jo ikke egene penger, men det ordnet seg fint med å låne av en venninne. Som hun fikk tilbake med en gang vi kom hjem.

Endret av frk.strøken
Gjest Gjest_Fjest_*
Skrevet

Du har ikke tapt penger, og du har ikke politianmeldt tyveriet?

Nei. Du får ikke igjen noe på forsikringen.

Om du politianmelder det så får du kanskje tilbake rundt 100 kroner for å rebestille kortet - forutsatt at du ikke har noen egendel så klart.

Dette er nok langt i fra det verste tilfellet, så jeg tror jeg skal ta med de som jobber i kundeservice hos forsikringsselskapene i min forbønn i kveld. De har nok mye kjekt å henge fingerene i.

Skrevet
Var i syden og ble frastjålet visakortet mitt. Ble ikke noe trukket enn så lenge, men ferien ble jo rimelig spolert da. fikk ikke handlet så mye og måtte låne meg penger her og der...tok kontakt med hotellet, ettersom det var på rommet kortet ble stjålet. Vaskedamen hadde tatt det. tok ikke kontakt med reisebyrået men sa fra til hotellsjefen og ringte banken og meldte fra. Bare lurer på om jeg har noen rettigheter sånn i forhold til forsikringen...

Som de andre her så funderer også jeg på hva det er du ønsker å "få igjen på forsikringen". Du har jo ikke hatt noe øknomisk tap, og forsikringen er der for å dekke opp økonomisk tap...

(Samt i noen tilfeller erstatte ferie som er ødelagt pga sykdom etc, men kan ikke se hva det er du skal ha erstattet?)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Når du etterlater bankort og andre verdisaker på hotellrommet, så er du selv ansvarlig for at de blir oppevart forsvarlig. Og i denne sammenhengen vil forsvarlig si at de blir oppbevart i en safe på rommet. Når du er så dum å gå ifra kortet liggende synlig på rommet, så kan du ha det så godt. Så nei, du vil ikke få igjen noe. Og jeg skjønner heller ikke hva du vil ha igjen penger for, all den tid du faktisk har spart penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...