Gå til innhold

Lite bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har annonsert for familie og venner at vi skal gifte oss. Vi har bestemt oss for et relativt lite bryllup, med nærmeste familie og en del venner. No opplever vi at familie (onkler, tanter, søskenbarn) gratulerer og sier de skal legge buksa i press og gleder seg! Har nesten ikke hjerte til å si at de ikke blir invitert, og vurderer nå å utvide litt, dvs ta med tanter og onkler.. Problemet er at skal det fortsette sånn så får vi for liten plass i lokalet. Det er nemlig akkurat stort nok for det antall vi først hadde planlagt.. Sikkert flere som har opplevd dette, hvordan løste dere det?

Skrevet

Dere må bare si ifra synes jeg.. ikke utvid bryllupet fordi andre vil det.. Når de sier at de gleder seg etc, bare nevn at det blir et lite bryllup osv.. så skjønner de nok tegningen! :)

Skrevet

I utgangspunktet syns jeg man skal bestemme hvordan man vil ha det, så får folk bare bli fornærmet hvis det ikke faller i smak. Men hvis noen allerede har nevnt bryllupet for dere, og dere ikke har sagt noe om at de ikke er invitert, så har dere jo indirekte bekreftet at de blir det. Da blir det ingen morsom oppgave å komme med ny beskjed... Lykke til! :klemmer:

Skrevet
Vi har annonsert for familie og venner at vi skal gifte oss. Vi har bestemt oss for et relativt lite bryllup, med nærmeste familie og en del venner. No opplever vi at familie (onkler, tanter, søskenbarn) gratulerer og sier de skal legge buksa i press og gleder seg! Har nesten ikke hjerte til å si at de ikke blir invitert, og vurderer nå å utvide litt, dvs ta med tanter og onkler.. Problemet er at skal det fortsette sånn så får vi for liten plass i lokalet. Det er nemlig akkurat stort nok for det antall vi først hadde planlagt.. Sikkert flere som har opplevd dette, hvordan løste dere det?

Det er deres dag. Gjør det som føles riktig for dere.

Gjest Gjest_Helena_*
Skrevet
Det er deres dag. Gjør det som føles riktig for dere.

Det er jo ikke bare bare å holde et bryllup, det koster jo..

Kan du ikke bare si at dere skal ha et lite et og bare di aller nærmeste blir bedt..

Bare å beklage hvis det har blitt noen misforståelser, og inviter dem gjerne til kirken.

Lykke til :D

Skrevet

Dere får bare si ifra om at det blir lite bryllup og at det rett og slett blir for dyrt og for liten plass til mer folk enn det som dere har tenkt å invitere.

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Vi gjorde dette veldig enkelt, når vi annonserte bryllupet vårt for venner og familie opplyste vi om at det kom til å foregå med kun de aller nærmeste, dvs forlovere og nærmeste familie. En del venner ble nok utvilsom litt snurt, men vi var nødt til å gjøre dette på vår måte, med våre rammebetingelser. Uansett, vi kvelte eventuelle misforståelser ved roten. Kan dere benytte jungeltelegrafen innad i familien? Slik at andre "tilfeldigvis" kan si at dere holder bryllupet på et lite nivå? Det er kanskje lettere enn å ta kontakt selv, noe man strengt tatt ikke skal være nødt til.....

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke sa ifra med en gang? Da dere annonserte bryllupet burde dere sagt "vi gifter oss den og den datoen, det blir bare en liten markering med de aller nærmeste". Og da noen begynte å snakke om å glede seg til bryllupet "å, det blir bare et lite bryllup med de aller nærmeste". Dere må få ordnet opp i misforståelsen så raskt som mulig, før slektningene begynner å kjøpe in klær til dagen og gjøre andre forberedelser. Her må dere bare kvinne/manne dere opp og gi beskjed umiddelbart.

Gjest Gjest_pusla_*
Skrevet

Huff, det er akkurat dette jeg er redd for også når vi kommer så langt, for vi vet at vi ønsker en vielse med bare oss to og en liten fest med de nærmeste senere. Og noen kommer garantert til å bli skuffa og føle seg snytt for en vielse/fest.

Jeg tror også jeg ville brukt jungeltelegrafen, som en nevnte over her, slik at du har familie/venner som kan si for deg at "de skal bare ha en liten fest". Du kan også bruke størrelsen på lokalet som grunn, siden det jo faktisk er sant, at dere ikke vil ha plass til flere.

Pass på å få det ut raskt da, jo lenger dere venter med å si det, jo mer lurt vil sikkert noen føle seg. Og stol på avgjørelsen din - dette er deres dag og dere gjør det sånn som dere ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...