Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer på dette fordi jeg har bodd langt unna mine gamle nettverk (barndomsvenner, studievenner, familie) i flere år, og pga usikkerhet om hvor lenge vi skulle bo her vi gjør (samboers hjemplass) har jeg heller ikke investert så mye i å bli kjent med nye folk. Vi omgåes stort sett hans venner, som jeg kommer godt overens med. Med jevne mellomrom har jeg kjent på at jeg savner endel ting her vi bor, selv om det kanskje hadde vært mulig å finne mye av det om jeg hadde innstilt meg på det.

Nå har det dukket opp en gyllen anledning til å flytte nærmere "mitt". Men vi kommer til å flytte noen mil unna der noen gamle kjente bor, så da lurer jeg litt på hvordan det blir :) Sist jeg bodde i samme område kom det f eks så godt som ingen på besøk til meg, det ble kanskje forventet at jeg dro inn til nærmeste "storby" i stedet (vennekretsen er riktignok endel utvidet siden den gang, med folk med andre vaner og prioriteringer kanskje). Og nå begynner jo de fleste å ha barn osv, så det sosiale er ikke som i studietiden lenger. Uansett tror jeg det vil være fordeler med at venner og nær familie er bare en time eller to med tog unna, slik at man kan komme/invitere på middager, være barnevakt osv?

Det jeg lurer på er i grunn mest hvordan det sosiale er for dere som ikke bor i samme nabolag som vennene deres, men kanskje i nabokommuner eller type Moss-Oslo, Selbu-Trondheim, Voss-Bergen o.l, og som er sånn i slutten av tjueåra og oppover :)

Videoannonse
Annonse
Gjest ung mor
Skrevet

med dem som bor litt lengre vekk, enn i samme by, dem treffer jeg ca noen ganger i mnd.

Gjest antigartner
Skrevet

Vi har ganske mange venner, men treffer ikke hver og en av dem så ofte. I og med at alle har sine "program", med familie, aktiviteter, jobbing og boliger å vedlikeholde + +, sier det seg selv at en ikke rekker å treffe venner flere ganger i uken. De som bor 1/2 - 1 time unna treffer vi 4-5 ganger per år, noen oftere og noen sjeldnere.

Skrevet

Mine nærmeste venner bor et stykke unna, så jeg treffer dem ca annenhver mnd. Vi holder kontakt over msn/facebook/tlf, men det er vanskelig å treffes oftere, da alle er opptatte med sitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar så langt :) Annenhver måned, det er jo nesten så sjelden som jeg treffer mine nå når jeg bor i en annen del av landet... men vil tro det kan bli noe av det samme, bare at jeg ikke treffer alle på en uke, at det blir spredd utover i stedet. Får vel bare se hvordan det blir.

Skrevet

Det varierer nå veldig. Noen av vennene mine bort to timers kjøring unna meg, så de treffer jeg omtrent 2-4 ganger pr år.

De som bor her i oslo treffer jeg 1-2 ganger pr måned.

De fleste har jo barn og forskjellige tidsskjemaer enn hva jeg har, så det er ikke alltid like lett å få det til å klaffe for alles del. :)

Skrevet

Hei. Vi treffer de som bor i nærheten ca 1 gang i måneden. De som bor et stykke unna treffer vi hver 2.-3. måned. Vi har ikke tid til å besøke dem oftere, selv om vi vil. Da blir det noen vi ser enda sjeldnere.

Det jeg har sett i både eget og andres liv, er at de som bor sentralt, ikke gjerne reiser på besøk til de som bor usentralt. Men de vil gjerne ha besøk. Så hvor dere bor har ofte mye å si. Ikke bare reiseavstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...